Θανάσης Στάμος στον topfm: «Ο χρόνος που έδωσε ο ροδιακός λαός στη δημοτική αρχή εξαντλείται…», υποστήριξε ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην αντιδήμαρχος Ρόδου Θανάσης Στάμος (ηχητικό)

«Ήρθε η ώρα για τη δημοτική αρχή να δώσει δείγματα δουλειάς»
«Ο τουρίστας νοιάζεται τι θα βρει όταν έρθει, και όχι τι έχει συμβεί στη Ρόδο…»
«Στη δική μας θητεία φθάσαμε να έχουμε 40 γαλάζιες σημαίες… Δεν ξέρω με πόσες θα μείνουμε φέτος…»
«Ήθος, ευπρέπεια, ήπιοι τόνοι. Είναι η «γραμμή» του αρχηγού μας και την ακολουθούμε ως αντιπολίτευση»
«Η Ρόδος έχει μόνο να κερδίσει από την καλή συνεργασία Δήμου – Περιφέρειας»
«Το προσωπικό από τρίτες χώρες πρέπει να έχει την απαραίτητη υποδομή και τουριστική παιδεία»
«Καλή είναι η ποσότητα στον τουρισμό αλλά διακινδυνεύουμε την ποιότητα στις υπηρεσίες…»
«Ο χρόνος που έδωσε ο ροδιακός λαός στη δημοτική αρχή εξαντλείται…»
Του Στέλιου Σαρέσκου
Ο Αθανάσιος Στάμος, δημοτικός σύμβουλος και πρώην αντιδήμαρχος του δήμου Ρόδου, φιλοξενήθηκε στο στούντιο του topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι γυρίζει» και μίλησε στον Στέλιο Σαρέσκο για θέματα που απασχολούν την κοινωνία της Ρόδου.
Έκανε τη δική του αποτίμηση για τους 16 μήνες θητείας της σημερινής δημοτικής αρχής, αναφέρθηκε στο μόνιμο, σε όλη αυτή την περίοδο, αφήγημα… παρελθοντολογίας, από την πλευρά της πλειοψηφίας, στα δημοτικά συμβούλια, επισήμανε τη σημασία να δούνε οι επισκέπτες, στην καλοκαιρινή σεζόν, τη Ρόδο που γνωρίζουν και αγαπούν, σχολίασε τη στάση της αντιπολίτευσης και ανέλυσε, βάσει της μεγάλης του εμπειρίας και γνώσης από τη θητεία του στην ΑΣΤΕ Ρόδου, σαν καθηγητής και διευθυντής της Σχολής, το φαινόμενο της έλλειψης προσωπικού σε ξενοδοχεία και εστίαση που συνεχώς διογκώνεται…
«Ήρθε η ώρα για τη δημοτική αρχή να δώσει δείγματα δουλειάς»
«Εμείς, από τη θέση της μείζονος μειοψηφίας, πάντα έχουμε την καλή πρόθεση και διάθεση να βρίσκουμε σημεία συνεννόησης και, όπου χρειάζεται, να τείνουμε χείρα βοηθείας για το καλό του νησιού και των πολιτών. Όμως, δεν σταματάμε να ελέγχουμε και ταυτόχρονα να προτρέπουμε τη νέα δημοτική αρχή να προσπαθεί περισσότερο για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα
«Οι εκκρεμότητες, 16 μήνες μετά την ανάληψη ηγεσίας του Δήμου από τη σημερινή δημοτική αρχή, είναι αρκετές και σοβαρές. Νομίζω ότι ο χρόνος αναμονής του ροδιακού λαού συρρικνώνεται… Ήρθε η ώρα να δώσουν δείγματα της δουλειάς τους και να δούμε όλοι που βαδίζει το νησί…».
«Η κατάσταση στην πόλη δεν είναι η καλύτερη… Η θεομηνία δημιούργησε προβλήματα τα οποία όμως δεν έχουν επιλυθεί ακόμα. Μη ξεχνάμε ότι ο τουρίστας δεν βλέπει το παρελθόν, ούτε τον ενδιαφέρει τι έχει γίνει. Βλέπει το παρόν, τις ημέρες που είναι στο νησί για τις διακοπές του. Πρέπει λοιπόν να είμαστε έτοιμοι να ικανοποιήσουμε τον τουρίστα και να προσπαθούμε συνεχώς να δείχνουμε το καλύτερο πρόσωπο της Ρόδου».
«Ήθος, ευπρέπεια, ήπιοι τόνοι. Είναι η «γραμμή» του αρχηγού μας και την ακολουθούμε ως αντιπολίτευση»
«Η εντολή που έχουμε από τον αρχηγό της παράταξης μας, τον κ. Καμπουράκη, είναι να έχουμε πάντα ήπιους τόνους, να δείχνουμε ευπρέπεια και διάθεση συναίνεσης, σκεπτόμενοι πάνω απ´όλα το καλό του τόπου μας.. Όμως, όταν κάποιος δεχθεί επίθεση με βαρείς χαρακτηρισμούς, εκεί είναι λογικό να αντιδράσει…».
«Η πρόοδος έρχεται με τη συνεργασία. Δεν ξέρω ακριβώς τι συμβαίνει μεταξύ του Δήμου και της Περιφέρειας αλλά καλό θα είναι να καθίσουν σε ένα τραπέζι, να δοθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις και να βάλουν ένα κοινό στόχο. Στη δική μας θητεία, στο διάστημα που είχαμε αγαστή συνεργασία με την Περιφέρεια, τα αποτελέσματα ήταν άριστα. Το ίδιο πρέπει να γίνει και τώρα».
«Ο τουρίστας νοιάζεται τι θα βρει όταν έρθει και όχι τι έχει συμβεί στη Ρόδο…»
«Η καλύτερη διαφήμιση του νησιού δεν γίνεται μέσα από τις διάφορες καμπάνιες, αλλά από τις εντυπώσεις που παίρνει μαζί του ο τουρίστας και τις μεταφέρει στον τόπο του. ‘Ο,τι κι αν του πούμε εμείς, αν έχει ένα ατύχημα στο δρόμο γιατί βρήκε μια λακκούβα ή δει πεταμένα σκουπίδια στα πεζοδρόμια και στις παραλίες, αυτά θα του μείνουν».
«Από τη μία, μπορώ να δεχθώ ότι έχουμε να κάνουμε μα μια δημοτική αρχή που είναι άπειρη, με νέους ανθρώπους που δεν είχαν ασχοληθεί με την αυτοδιοίκηση στο παρελθόν, από την άλλη όμως ο χρόνος που έχουν μπροστά τους είναι αρκετός για να αποδείξουν τι είναι ικανοί να πετύχουν και τι όχι… Όσο για την τακτική τους να μας κατηγορούν συνεχώς για όλα τα στραβά, μη ξεχνούν ότι και οι κρίνοντες κρίνονται..
«Στη δική μας θητεία φθάσαμε να έχουμε 40 γαλάζιες σημαίες… Δεν ξέρω με πόσες θα μείνουμε φέτος…»
«Στη δική μας θητεία, όταν είχα την ευθύνη, σαν αντιδήμαρχος, για τις παραλίες, φθάσαμε να έχουμε 40 γαλάζιες σημαίες… Σήμερα μας έχουν μείνει ελάχιστες και δεν ξέρω πόσες θα μας επιτρέψουν για τη φετινή σεζόν… Αυτό σημαίνει ότι δεν προσέξαμε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθαριότητα αλλά και την ποιότητα των υπηρεσιών μας προς τους επισκέπτες. Κάποια στιγμή λοιπόν, η σημερινή δημοτική αρχή πρέπει ν΄ αρχίσει να δείχνει το έργο της για το ροδιακό λαό και να πάψει να τα «ρίχνει» όλα στην προηγούμενη».
«Το προσωπικό από τρίτες χώρες πρέπει να έχει την απαραίτητη υποδομή και τουριστική παιδεία»
«Η έλλειψη προσωπικού, σε ξενοδοχεία αλλά και στην εστίαση είναι πολύ σοβαρό. Δεν έχουμε ανθρώπους να εξυπηρετήσουν τον τουρισμό που, είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι η μονοκαλλιέργεια της χώρας… Στα Δωδεκάνησα, η έλλειψη φθάνει στις, περίπου 60.000 θέσεις… Η στροφή που έγινε με τις προσλήψεις εργαζομένων από τρίτες χώρες, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Το προσωπικό αυτό δεν έχει ούτε την απαραίτητη υποδομή ούτε την τουριστική παιδεία για να προσφέρει τις ανάλογες υπηρεσίες».
«Η κυβέρνηση δεν πρόσεξε διαχρονικά την τουριστική εκπαίδευση της χώρας για να μπορούμε να έχουμε το κατάλληλο προσωπικό. Ελάχιστοι έρχονται πλέον από τις σχολές και οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ούτε τα στοιχειώδη».
«Μέρος του προγράμματος που είχαμε στην ΑΣΤΕ Ρόδου ήταν να εκπαιδεύουμε με ταχύρρυθμα σεμινάρια, όσους απολύονταν από το Στρατό τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης απορρόφησης από τουριστικές επιχειρήσεις και οι ίδιοι να μη μείνουν άνεργοι… Είχαμε το οικοτροφείο, για τη διαμονή, το φαγητό των σπουδαστών αλλά και την εκπαίδευσή τους… Μάθαιναν πως να στρώνουν, πως να σερβίρουν, πως να πλένουν και πως να εξυπηρετούν σωστά τον πελάτη. Τα προγράμματα μας ήταν αντιγραφή της κορυφαίας τουριστικής σχολής στην Ευρώπη, της Λοζάνης…
«Καλή είναι η ποσότητα στον τουρισμό αλλά διακινδυνεύουμε την ποιότητα στις υπηρεσίες…»
«Το οικοτροφείο καταργήθηκε και όποιος θέλει να έρθει στη σχολή της Ρόδου, πρέπει να πληρώνει 400 και 500 ευρώ ενοίκιο… Έτσι φθάσαμε να παίρνουμε προσωπικό από τρίτες χώρες. Καλό είναι να έρχεται κόσμος, να αυξάνεται ο αριθμός των επισκεπτών αλλά πέρα από την ποσότητα χρειαζόμαστε και την ποιότητα στις υπηρεσίες».
Ακούστε τον κ. Στάμο:
