Γιώργος Ματσίγκος, πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, στον topfm: «Για το 2025 θα είναι τεράστια επιτυχία αν είμαστε κοντά στα φετινά νούμερα» (ηχητικό)

«Το 2025 θα καθυστερήσει η έναρξη της σεζόν και θα έχουμε λιγότερους Γερμανούς»
«Η μεγάλη αύξηση στις αφίξεις δεν αποτυπώθηκε στα έσοδα των ξενοδοχείων και της αγοράς»
«Τα μεγάλα στοιχήματα της Ρόδου είναι οι υποδομές, το κυκλοφοριακό, το πάρκινγκ, και η καθαριότητα»
Εξαιρετικά επιτυχημένη είναι η παρουσία της Ρόδου στην World Travel Market, τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο που ξεκίνησε στις 6 Νοεμβρίου και κλείνει αύριο την αυλαία της.
Στο μεγαλύτερο ραντεβού της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η Ρόδος εκπροσωπήθηκε με περίπτερο του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού-ΠΡΟΤΟΥΡ.
Στη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις ξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων και επιχειρηματιών του τουρισμού με στελέχη μεγάλων ταξιδιωτικών γραφείων και εκπροσώπους των αεροπορικών εταιρειών εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου 2024.
Προβλήθηκαν, μεταξύ άλλων, μέσω βίντεο, για όλες τις θεματικές-εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει το νησί και τις οποίες έζησαν διαχρονικά εκατομμύρια επισκεπτών.
«Είχαμε μια καταπληκτική σεζόν. Ο αριθμός των επισκεπτών άγγιξε τα τρία εκατομμύρια, αύξηση της τάξης του 13% συγκριτικά με την περασμένη σεζόν, η οποία όμως δεν αποτυπώθηκε στα έσοδα των ξενοδοχείων. Υπήρξε μεγάλη διασπορά των αφίξεων, κυρίως λόγω της βραχυχρόνιας μίσθωσης, κάτι που είχε επιπτώσεις και στις υπόλοιπες δραστηριότητες».
Ο Γιώργος Ματσίγκος, πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, από το Λονδίνο όπου βρίσκεται για τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού, μίλησε στον topfm1024 και στην εκπομπή «Ρόδος είναι γυρίζει», για τα μέχρι στιγμής συμπεράσματα από τις επαφές που γίνονται με παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, το ισχυρό αποτύπωμα της Ρόδου ως προορισμού, για τις άριστες προοπτικές στον τομέα των αφίξεων, εν όψει της ερχόμενης σεζόν αλλά και το θέμα των περιορισμένων εσόδων στον ξενοδοχειακό κλάδο.
«Τα έσοδα, πάντα ανάλογα με τις αφίξεις, δεν άφησαν ικανοποιημένους τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες στα καταστήματα και στην εστίαση. Μόνο τα σούπερ μάρκετ είχαν μεγάλη άνοδο, κάτι που αποδεικνύει ότι οι πελάτες μαγείρευαν και έτρωγαν στα καταλύματα και δεν άφηναν χρήματα στην αγορά.
Ένα άλλο πρόβλημα που περιόρισε τα έσοδα των ξενοδόχων, είχε να κάνει με τον μικρότερο, συγκριτικά με πέρσι, χρόνο παραμονής των Ευρωπαίων επισκεπτών και το μειωμένο μπάτζετ. Οι περισσότεροι έμεναν, κατά μέσο όρο 7-10 μέρες ενώ άλλοτε το μίνιμουμ, σε μια κράτηση ήταν δύο εβδομάδες. Αυτό φαίνεται και από σχετική έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας που κάνει λόγο για μειωμένα έσοδα ανά άφιξη στη χώρα μας».
Για την εικόνα που σχημάτισε στη διάρκεια των συζητήσεων στη Διεθνή Εκθεση, εν όψει της ερχόμενης τουριστικής σεζόν, ο κ. Ματσίγκος τόνισε:
«Τα μηνύματα, παρ’ ότι είναι ακόμα πολύ νωρίς, είναι θετικά. Καθρεπτίζουν το πώς θα εξελιχθεί η σεζόν. Η τάση της αγοράς για τις κρατήσεις σε ξενοδοχεία, δείχνει ότι θα κινηθούμε τουλάχιστον στα περσινά επίπεδα, όπως και ο προγραμματισμός των αεροπορικών θέσεων. Είναι έκδηλη η επιθυμία του κόσμου να επισκεφθεί το νησί μας αλλά ίσως έχουμε ξανά περιορισμό στο χρόνο παραμονής τους. Το διαφορετικό, αν όχι αρνητικό συγκριτικά με πέρσι, που είχαμε το πρώτο τσάρτερ την 1η Μαρτίου, είναι ότι φέτος δεν βλέπουμε αφίξεις τον Μάρτιο. Η έναρξη της σεζόν ίσως καθυστερήσει. Εξαρτάται συνήθως από το Καθολικό Πάσχα. Πέρσι ήταν τέλη Μαρτίου, το 2025 θα είναι μαζί με το Ορθόδοξο στις 25 Απριλίου, οπότε οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα ξεκινήσουν πτήσεις για τη Ρόδο στις αρχές Απριλίου», τόνισε ο κ. Ματσίγκος που περιμένει πτώση στον αριθμό αφίξεων Γερμανών επισκεπτών και εξηγεί το γιατί:
«Μια πτώση, της τάξης του 10%-15% ίσως έχουμε από την αγορά της Γερμανίας. Η πιθανότητα όπως φαίνεται, να οδηγηθεί η χώρα σε εκλογές, σε συνδυασμό και με την ύφεση που υπάρχει, θα επηρεάσουν τον ταξιδιωτικό προγραμματισμό των Γερμανών για του χρόνου.
Σε κάθε περίπτωση, αν και την επόμενη σεζόν, είμαστε κοντά στα 3 εκατομμύρια, στις αφίξεις, θα είναι επίσης μια πολύ πετυχημένη χρονιά», επισήμανε ο κ. Ματσίγκος που αναφέρθηκε και σε θέματα υποδομών:
«Τα μεγάλα στοιχήματα της Ρόδου είναι οι υποδομές, το κυκλοφοριακό, η καθαριότητα, το πάρκινγκ, θέματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα του πολίτη και του επισκέπτη και έχουν επιπτώσεις στην οικονομία. Είχαμε πολύ κίνηση στην αγορά, κυρίως στη Παλαιά Πόλη με τουρίστες να περνούν βιαστικά από τα μαγαζιά και να μην σταματάνε γιατί δεν έβρισκαν να παρκάρουν και είχαν ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή τους».
Για την αύξηση του φόρου από την ερχόμενη σεζόν ανά ημέρα κράτησης, στα ξενοδοχεία ο κ. Ματσίγκος επισήμανε:
«Ο φόρος αυτός σε όλη την Ευρώπη, καταλήγει στους δήμους. Εδώ, πηγαίνει στο κεντρικό κράτος και δεν μένει κανένα όφελος για τον τόπο. Τα 10-15 ευρώ από κάθε ημέρα κράτησης στο ξενοδοχείο, λείπουν από την αγορά.
«Ο σύλλογός μας έχει ζητήσει και θα διεκδικήσει, το μεγαλύτερο ποσό που εισπράττεται από τον φόρο, να δίνεται στον Δήμο για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Ακούστε τις δηλώσεις του Γ. Ματσίγκου: