
Τρίτη στις αγορές της Γερμανίας, Γαλλίας και Ιταλίας – Πέμπτη στο Ηνωμένο Βασίλειο, έκτη στην Ισπανία, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ
Σταθερά ψηλά διατηρεί τη θέση της η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων για ταξίδια και το 2025, όπως προκύπτει από το πρώτο μέρος της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού – A’ μέρος: Ευρωπαϊκές Αγορές».
Η έρευνα, που βασίστηκε σε δεδομένα από τις πέντε βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία), καταγράφει σημαντικές επιδόσεις για τη χώρα μας.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 3η θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών, Γάλλων και Ιταλών ταξιδιωτών, βελτιώνοντας μάλιστα τη θέση της κατά δύο θέσεις στη Γερμανία και τη Γαλλία.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο η χώρα μας βρίσκεται στην 5η θέση, ενώ στην Ισπανία στην 6η, κερδίζοντας μια θέση σε σχέση με πέρυσι. Οι πέντε αγορές αντιστοιχούν σχεδόν στο 47% των συνολικών εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού το 2024.
Αναφορικά με την πρόθεση για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες, περισσότεροι από 7 στους 10 Γερμανούς, Βρετανούς, Ιταλούς και Ισπανούς δηλώνουν έτοιμοι να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Στη Γαλλία, η πρόθεση είναι ελαφρώς χαμηλότερη (6 στους 10), αλλά μεταξύ εκείνων που σχεδιάζουν ταξίδια, το 25,4% σκοπεύει να πραγματοποιήσει πέντε ή και περισσότερα ταξίδια, ποσοστό σαφώς υψηλότερο από τις υπόλοιπες αγορές.
Η προγραμματιζόμενη δαπάνη των ταξιδιωτών εμφανίζεται σταθερή ή αυξητική. Σε όλες τις αγορές, περίπου 1 στους 2 δηλώνει ότι θα ξοδέψει όσα και πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι εκείνοι που προτίθενται να ξοδέψουν περισσότερα σε σχέση με όσους θα ξοδέψουν λιγότερα.
Όσον αφορά τη δαπάνη διαμονής ανά διανυκτέρευση ανά άτομο, τα συχνότερα δηλωμένα ποσά είναι:
● Στη Γερμανία: 86–115 € και 116–145 €
● Στη Γαλλία: 56–85 € και 86–115 €
● Στο Ηνωμένο Βασίλειο: 76–100 £ (88–116 €) και 101–125 £ (117–145 €)
● Στην Ισπανία: 66–85 € και 86–105 €
● Στην Ιταλία: 46–65 € και 66–85 €
Παρατηρείται επίσης τάση για πιο έγκαιρο προγραμματισμό των ταξιδιών, ιδιαίτερα από Γερμανούς και Βρετανούς, ενώ καταγράφεται αυξημένη πρόθεση και για διαμονή σε σκάφος ή πλοίο, κυρίως από τη Γερμανία και τη Βρετανία.
Η παραλία εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή επιλογή για διακοπές, ακολουθούμενη από city breaks, επαφή με τη φύση, επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς και πεζοπορία. Το ξενοδοχείο παραμένει η πρώτη επιλογή διαμονής, παρά τη μείωση προτίμησης στις αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας, ενώ παρουσιάζεται αύξηση σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ισπανία.
Το αεροπλάνο παραμένει το βασικό μέσο μεταφοράς, με πτήσεις έως 3 ώρες να είναι οι πιο επιθυμητές. Ωστόσο, αυτή η προτίμηση –σε συνδυασμό με την ισχυρή τάση για ταξίδια με αυτοκίνητο ή τρένο– δεν ευνοεί ιδιαίτερα την Ελλάδα, έναντι πιο κοντινών προορισμών.
Τέλος, στις συνήθειες συνταξιδιωτών, κυριαρχούν τα ταξίδια με σύντροφο και με οικογένεια, ενώ καταγράφεται άνοδος των μοναχικών ταξιδιωτών στη γερμανική αγορά, αλλά και αύξηση –αν και σε χαμηλά ποσοστά– των ταξιδιών με κατοικίδιο σε όλες τις αγορές.
Η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ επιβεβαιώνει ότι, παρά τις προκλήσεις, η Ελλάδα διατηρεί ισχυρή θέση στο μυαλό των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, με τις επιδόσεις της να ενισχύονται σε κρίσιμες αγορές και τις προοπτικές να παραμένουν θετικές για το 2025.
ΠΗΓΗ: tourismtoday.gr