ΕλλάδαΤουρισμός

Τουρισμός | Ελλάδα και Ισπανία οι νικητές της γερμανικής αγοράς το 2025 – Σε πτώση η Τουρκία λόγω ακρίβειας

  • Η Ελλάδα αναδεικνύεται φέτος ως ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της γερμανικής τουριστικής αγοράς, την ώρα που η Τουρκία –ένας διαχρονικά ισχυρός προορισμός για τους Γερμανούς παραθεριστές– καταγράφει σημαντική μείωση στη ζήτηση, εξαιτίας της ραγδαίας ανόδου των τιμών και του υψηλού πληθωρισμού.

Μιλώντας σε πρόσφατη εκδήλωση με τίτλο «Experience Bulgaria», ο Roland Gassner, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της γερμανικής εταιρείας Travel Data + Analytics (TDA), παρουσίασε τις τάσεις που διαμορφώνονται στις ταξιδιωτικές κρατήσεις των Γερμανών για το 2025. Όπως ανέφερε, η Τουρκία –παρά την ισχυρή της θέση τα προηγούμενα χρόνια– εμφανίζει πτώση 5% στις κρατήσεις οργανωμένων ταξιδιών σε σύγκριση με την περσινή σεζόν.

Ο πληθωρισμός πλήττει την Τουρκία – Κερδίζουν Ελλάδα και Ισπανία

Η κύρια αιτία της πτώσης στην Τουρκία, σύμφωνα με τον Gassner, είναι ο πληθωρισμός, που κινείται στο επίπεδο του 40%, μεταφέροντας σημαντικό κόστος στις τιμές των τουριστικών πακέτων. Αυτή η εξέλιξη έχει οδηγήσει πολλούς Γερμανούς τουρίστες να στραφούν σε εναλλακτικούς μεσογειακούς προορισμούς, με την Ελλάδα και την Ισπανία να αποκομίζουν τα μεγαλύτερα οφέλη.

Στην Ισπανία, ιδιαίτερα η Μαγιόρκα παραμένει σε κορυφαία θέση, ενώ η ελκυστικότητα της Ελλάδας αυξάνεται συνεχώς, χάρη στη σχέση τιμής–ποιότητας, που αποδεικνύεται καθοριστική για τις φετινές κρατήσεις.

Σταθερός αριθμός τουριστών, αλλά αύξηση στα έσοδα

Παρά τη μετατόπιση της ζήτησης, τα έσοδα από οργανωμένα ταξίδια στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 4% την περίοδο Ιανουαρίου–Μαΐου 2025. Ο αριθμός των κρατήσεων παρέμεινε σχεδόν σταθερός, κάτι που ο Gassner αποδίδει στην αύξηση των κατά κεφαλήν δαπανών, γεγονός που συνδέεται άμεσα με τη γενικευμένη άνοδο των τιμών στον κλάδο.

Αλλάζουν οι συνήθειες των Γερμανών τουριστών

Μία ακόμα σημαντική αλλαγή που καταγράφεται είναι η στροφή των Γερμανών προς πιο έγκαιρες και προγραμματισμένες κρατήσεις, εγκαταλείποντας σταδιακά τις επιλογές της τελευταίας στιγμής. Αυτή η μεταβολή, όπως σημειώνει ο Gassner, είναι αποτέλεσμα της μεταπανδημικής εμπειρίας και επιβάλλει νέες στρατηγικές στους τουριστικούς παρόχους.

Καθίζηση στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων – Αναζητούνται εναλλακτικοί προορισμοί

Πέρα από την Τουρκία, μειώσεις της τάξης του 30% σημειώνονται και στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, κυρίως προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, λόγω του υψηλού κόστους. Ωστόσο, αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρείται για άλλες περιοχές όπως η Καραϊβική, η Αφρική και η Άπω Ανατολή, που προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά πακέτα.

Ο Gassner επισήμανε επίσης ότι η ευαισθησία στις τιμές παραμένει υψηλή και στις αγορές της Ελβετίας και της Αυστρίας, ενώ στη ρωσική αγορά οι ταξιδιωτικές επιλογές επηρεάζονται από οικονομικούς και γεωπολιτικούς παράγοντες.

Η σταθερότητα είναι το κλειδί

«Η Τουρκία χάνει μερίδιο στη γερμανική αγορά εξαιτίας των πιέσεων στις τιμές και του πληθωρισμού. Για να διατηρήσει τη θέση της, πρέπει να αντιδράσει με ανταγωνιστικές τιμολογιακές πολιτικές και ελκυστικά πακέτα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Gassner, προσθέτοντας ότι η σταθερότητα και η εμπιστοσύνη του πελάτη είναι πλέον θεμελιώδεις για την επιτυχία στον τουρισμό.

Η Ελλάδα μπροστά – Προκλήσεις και ευκαιρίες

Η φετινή εικόνα της γερμανικής αγοράς ενισχύει τη θέση της Ελλάδας ως ποιοτικού και προσιτού προορισμού. Η στροφή των Γερμανών ταξιδιωτών προς τη χώρα μας δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά και προκλήσεις, για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και συνέχιση της παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

Η έγκαιρη προσαρμογή στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις, η διατήρηση τιμών σε λογικά επίπεδα και η προβολή της αυθεντικής ελληνικής εμπειρίας αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της Ελλάδας σε μία από τις σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού.

ΠΗΓΗ:tornosnews.gr

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button