ΕλλάδαΤουρισμός

Ελλάδα: Το «success story» των ξενοδοχείων στην Ευρώπη το Μάιο | Ρεκόρ πληρότητας και εσόδων

Η Ελλάδα συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στη ξενοδοχειακή αγορά της Ευρώπης, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός. Παρά τη μικτή εικόνα που επικράτησε σε ευρωπαϊκό επίπεδο τον Μάιο του 2025, τα Ελληνικά ξενοδοχεία ανέβασαν ταχύτητες σε επίπεδο εσόδων και πληροτήτων σε σύγκριση με τα ήδη ενισχυμένα επίπεδα του Μαΐου του 2024.

Σύμφωνα με τα στοιχεία Μαΐου της MKG Consulting, η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στον δείκτη πληρότητας ξενοδοχείων (Occupancy Rate) μεταξύ και των 16 ευρωπαϊκών χωρών που καταγράφηκαν στην σχετική έρευνα, σημειώνοντας άνοδο 9,8 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024.

Η άνοδος αυτή συνδυάστηκε με ισχυρή αύξηση, της τάξης του 14,9%, στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), κατατάσσοντας την Ελλάδα στην κορυφή των ευρωπαϊκών επιδόσεων. Ειδικότερα, το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα Ελληνικά ξενοδοχεία το Μάιο του 2025 ανήλθε σε 154,7 ευρώ έναντι 134,7 ευρώ το Μάιο του 2024, καθιστώντας την Ελλάδα τη δεύτερη πιο «επικερδή» ξενοδοχειακή αγορά της Ευρώπης -ανάμεσα στις 16 που μελετήθηκαν- μετά την Ιταλία (162 ευρώ από 154,3 ευρώ πέρυσι). Ακολούθησε η Ελβετία (με RevPAR 141 ευρώ), η Ολλανδία (140 ευρώ), η Πορτογαλία (134,5 ευρώ) και η Ισπανία (129,5 ευρώ).

Παρόλ’ αυτά, οι μέσες ημερήσιες τιμές δωματίου (ADR) των Ελληνικών ξενοδοχείων παρέμειναν στα επίπεδα Μαΐου του 2024, παρουσιάζοντας οριακή μείωση της τάξεως του -0,3%. Η σταθερότητα των τιμών, ωστόσο, φαίνεται να λειτούργησε ενισχυτικά στη ζήτηση, επιτρέποντας στις ξενοδοχειακές μονάδες να αυξήσουν σημαντικά την πληρότητα και τα συνολικά έσοδά τους.

Ανομοιογενής εικόνα στα Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Μάιος του 2025 παρουσίασε μικτή εικόνα. Ενώ πέρσι η αγορά σημείωσε γενικευμένη άνοδο, φέτος οι επιδόσεις διαφοροποιούνται αισθητά μεταξύ των χωρών, με “outsider” προορισμούς να καταγράφουν επιθετική άνοδο και τις παραδοσιακές τουριστικές αγορές να αντιμετωπίζουν στασιμότητα ή μικρές αυξομειώσεις.

Συνολικά, τα Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία κατέγραψαν άνοδο 1,6 ποσοστιαίων μονάδων στην πληρότητα και αύξηση 2,4% στις μέσες ημερήσιες τιμές, οδηγώντας σε συνολική αύξηση του RevPAR κατά 4,7% σε σχέση με τον Μάιο του 2024.

Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από τα ξενοδοχεία μεσαίας και ανώτερης κατηγορίας, όπου οι αυξήσεις στην πληρότητα (+2,6 και +2,4 μονάδες αντίστοιχα) οδήγησαν σε άνοδο εσόδων κατά 5,1% και 6,2%.

Ο Μάιος, λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών, των αργιών σε ορισμένες αγορές και του MICE, σηματοδότησε για τα Ευρωπαϊκά ξενοδοχεία πληρότητες που κυμανθηκαν από 69,26% στη Γαλλία έως 83,46% στην Πολωνία, και μέσο όρο στο 74,9%.

Στη γαλλική αγορά πραγματοποιήθηκαν αρκετές εκδηλώσεις τον Μάιο, αλλά δεν ήταν αρκετές για να διατηρήσουν τα επιπεδα πληρότητας, τα οποία μειώθηκαν κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες και δεν ξεπέρασαν το 70%. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι κεφαλαιοποίησαν τον πλούτο των εκδηλώσεων διατηρώντας τις μέσες ημερήσιες τιμές στο +2,4%, με το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο να αυξάνεται κατά 1,9%.

Παράλληλα, η Λετονία, χάρη στη Ρωσική αγορά, ενίσχυσε το RevPar κατά 17,9% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2024, η Αυστρία, χάρη στον ορεινό τουρισμό, αύξησε το RevPAR κατά 14,8% και είχε άνοδο τιμών κατά 11,3% και πληροτήτων κατά 2,3 π.μ., ενώ η Γερμανία, μετά τα ρεκόρ του Μαΐου του 2024, καταγράφει άνοδο πληροτήτων κατά 6,2 π.μ., σταθερές τιμές και άνοδο εσόδων κατά 11,9% χάρη στον τελικό του Champions League.

Στο Ην. Βασίλειο, το οποίο ήταν ο μοναδικός προορισμός που είχε αρνητικές επιδόσεις, καταγράφονται σημάδια επιβράδυνσης, με τις πληρότητες να παραμένουν στάσιμες σε σχέση με το Μάιο του 2024, υποχώρηση των τιμών και μείωση εσόδων κατά 1,8%.

Η Ισπανία με βοηθητικό παράγοντα τις καλές κλιματικές συνθήκες, αύξησε τα έσοδα κατά 9,5%, τις πληρότητες κατά 1,2 π.μ. και τη μέση ημερήσια τιμή κατά 8%.

ΠΗΓΗ:tornosnews.gr

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button