«Το πρόστιμο των 1,7 εκατ. ευρώ είναι ψίχουλα μπροστά στα κέρδη από την αισχροκέρδεια»
«Η σχέση άμεσων-έμμεσων φόρων είναι το πιο καθαρό παράδειγμα της πολιτικής της ΝΔ υπέρ των ολίγων»
Παραμονές της Black Friday, οι καταναλωτές ετοιμάζονται για αγορές, οι έμποροι για αύξηση τζίρου αλλά, όσο πλησιάζουμε στην Παρασκευή, οι καταγγελίες στον Σύνδεσμο Καταναλωτών, με τις περισσότερες απ’ αυτές να αφορούν παραπλάνηση στις τιμές, αυξάνονται.
Πολλά καταστήματα βγάζουν μοντέλα που δεν είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά που διαφημίζονται, ενώ προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή όλο το χρόνο, παρουσιάζονται ως εκπτωτικά την ημέρα της Black Friday. Συχνό είναι και το φαινόμενο της αύξησης τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα και μείωσής τους, την ημέρα της Black Friday για να δείχνει ότι το προϊόν είναι σε έκπτωση…
«Τουλάχιστον το 20% των καταγγελιών για τις περιπτώσεις της αγοράς που έχουμε δεχθεί, είναι ύποπτες για παραπλανητικές εκπτώσεις κατά την περίοδο της Black Friday», σημείωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο MEGA.
«Απροστάτευτος για μία ακόμη φορά θα είναι ο καταναλωτής από τους επιτηδείους, ενόψει και της Black Friday, καθώς η Κυβέρνηση της ΝΔ, είναι ανίκανη να ελέγξει τις παραπλανητικές προσφορές», ανέφερε σε σχετική ερώτηση ο βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο.
«Ο μόνος τρόπος να σταματήσει το φαινόμενο της αισχροκέρδειας και παραπλάνησης των καταναλωτών, είναι να αλλάξει πολιτική η κυβέρνηση αλλά δυστυχώς, δεν φαίνεται στον ορίζοντα μια τέτοια προοπτική… Ο κόσμος πρέπει να προσέχει όλα αυτά που δεν ελέγχει και δεν θέλει να πατάξει η κυβέρνηση».
Ο Γιώργος Νικητιάδης, βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ, μίλησε στον topfm1024 και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει», για τις «παγόδες» της εκπτωτικής περιόδου και της Black Friday, εφιστώντας την προσοχή στους καταναλωτές για θέματα που έπρεπε να έχει ελέγξει η κυβέρνηση.
«Οι εκπτωτικές περίοδοι και η Black Friday δεν είναι τόσο εκπτωτικές όσο εμφανίζονται. Πολλές επιχειρήσεις αυξάνουν τις τιμές τους νωρίτερα και τις μειώνουν τη μέρα της Black Friday με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν ένα προϊόν, ίσως και ακριβότερα από την αρχική του τιμή. Ο κ. Θεοδωρικάκος στην απάντησή του έδωσε την εντύπωση ότι υπάρχουν εκατοντάδες υπάλληλοι του υπουργείου στις αγορές, και κάνουν ελέγχους ενώ στην πραγματικότητα οι έλεγχοι είναι ψηφιακοί με πέντε άτομα μπροστά στα κομπιούτερ τους, κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ήθελε να επικοινωνήσει η κυβέρνηση», τόνισε ο κ. Νικητιάδης που αναφέρθηκε και στους έμμεσους φόρους που «γονατίζουν» τον καταναλωτή και την αγοραστική του δύναμη:
«Ο καταναλωτής είναι ο τελευταίος κριτής. Βλέπει ότι ο μισθός του τελειώνει στις πρώτες 19 μέρες του μήνα. Η αγοραστική δύναμη στη χώρα μας είναι η τελευταία στην Ευρώπη και αυτό το αδιέξοδο οφείλεται στην πολιτική της ΝΔ».
«Εχουμε καταθέσει επανειλημμένως τις προτάσεις μας. Μείωση του ΦΠΑ, ενίσχυση της επιτροπής ανταγωνισμού, ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος, δημιουργία ενιαίας αρχής του καταναλωτή μέσα από το υπουργείο και η οποία θα επιτελεί σοβαρό ρόλο».
«Ο ΦΠΑ, βασικό εργαλείο με το οποίο συγκεντρώνει χρήματα η κυβέρνηση, πλήττει τον φτωχό που αγοράζει προϊόντα για την επιβίωσή του και όχι στον πλούσιο. Στην Ευρώπη, η σχέση άμεσων και έμμεσων φόρων είναι 1 προς 1. Στην Ελλάδα, στο 1 εκατ. ευρώ από τους άμεσους φόρους, εισπράττονται 1,8 εκατ. ευρώ από τους έμμεσους, επιβεβαιώνοντας την επιλογή της κυβέρνησης να στηρίζει τις πολιτικές της υπέρ των ολίγων».
Ακούστε τις δηλώσεις του κ. Γ. Νικητιάδη: