
Με αύξηση εσόδων της τάξης του 6% σε σχέση με πέρυσι ολοκληρώθηκε το οικονομικό έτος 2024/25 καθώς και η θερινή περίοδος του 2025 για τα τουριστικά γραφεία της Γερμανίας, χάρη στο έντονο κύμα κρατήσεων τελευταίας στιγμής τον Οκτώβριο και παρά το γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός ταξιδιωτών παρέμεινε στα περσινά επίπεδα.
Το φαινόμενο αυτό αποτυπώνει το φετινό μοτίβο: σταθερή ζήτηση αλλά υψηλότερα έσοδα, λόγω ακριβότερων πακέτων και μεγαλύτερων δαπανών ανά ταξίδι.
Έκρηξη προκρατήσεων για το καλοκαίρι του 2026
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η εικόνα της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς για το καλοκαίρι του 2026. Οι Γερμανοί έχουν ήδη δαπανήσει περί τα 16 δισ. ευρώ σε προκρατήσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές του 2026, είτε πρόκειται για οργανωμένα πακέτα είτε για αρθρωτές διακοπές.
Ωστόσο, ο αριθμός ταξιδιωτών παρουσιάζει αύξηση μόλις κατά 1% από πέρυσι, καθώς λόγω της οικονομικής ύφεσης και του πληθωρισμού, λιγότεροι Γερμανοί μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις διακοπές, ενώ ταυτόχρονα οι αυξημένες τιμές των ταξιδιών αυξάνουν τα έσοδα.
Το ερώτημα πλέον είναι εάν η τάση αυτή θα συνεχιστεί, κάτι που θα εξαρτηθεί από τις οικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις των επόμενων μηνών.
Online δυναμική: Σχεδόν οι μισοί Γερμανοί ταξιδιώτες κάνουν κράτηση στο διαδίκτυο
Η στροφή προς τις online κρατήσεις ενισχύεται. Το 47% των Γερμανών ταξιδιωτών κάνει κρατήσεις για το καλοκαίρι μέσω παραδοσιακών ταξιδιωτικών portal των τουρ οπερέιτορ ή online ταξιδιωτικών γραφείων.
Τα online κανάλια παράγουν το 43% των εσόδων της θερινής περιόδου, σημειώνοντας ετήσια άνοδο 15%.
Τα φυσικά ταξιδιωτικά γραφεία διατηρούν τα περσινά επίπεδα, αλλά συνολικά –μαζί με τον περσινό χειμώνα– καταγράφουν αύξηση εσόδων 2% για το έτος.
Το 46% των πωλήσεων Οκτωβρίου αφορούν το καλοκαίρι του 2026
Η νέα χειμερινή περίοδος 2025/26 ξεκινά με ισχυρό «μαξιλάρι» προκρατήσεων και αύξηση εσόδων 8%, γεγονός που δίνει διαφορετικό τόνο στην έναρξη του ταξιδιωτικού έτους.
Για τον προσεχή χειμώνα, οι τιμές ανεβαίνουν μόνο ήπια και η ζήτηση των early bookers είναι ισχυρή. Οι προτιμήσεις περιστρέφονται γύρω από τα μακρινά ταξίδια, ταξίδια μεσαίας απόστασης σε δυτικούς προορισμούς (Κανάρια Νησιά) και τις κρουαζιέρες, που αθροιστικά συγκεντρώνουν το 25% των συνολικών εσόδων μέχρι στιγμής.
Οι ανατολικοί μεσαίας απόστασης προορισμοί συγκεντρώνουν μερίδιο 20%, αλλά με ισχυρή άνοδο +14%. Η Αίγυπτος ξεχωρίζει με εντυπωσιακή αύξηση 20% σε σχέση με τον περσινό χειμώνα.
Τον Οκτώβριο του 2025, το 40% του μηνιαίου τζίρου στις επιχειρήσεις οργανωμένου τουρισμού προήλθε από κρατήσεις για χειμερινές διακοπές, ενώ οι προκρατήσεις για το καλοκαίρι του 2026 αντιπροσωπεύουν ήδη 46% των πωλήσεων του μήνα, σχεδόν το μισό του συνόλου.
“Κλείστε νωρίς”: Η επιστροφή της λογικής των early bookings
Οι διοργανωτές επιβεβαιώνουν την τάση. Ο όμιλος Dertour αναφέρει «σαφώς ενισχυμένη φάση προκρατήσεων» σε αντιστοιχία με πέρυσι πέρυσι, όταν ο μέσος χρόνος κράτησης για το καλοκαίρι του 2026 αυξήθηκε κατά 8 ημέρες, φτάνοντας τις 135 ημέρες πριν την αναχώρηση.
Παράλληλα, ανάλυση της HolidayCheck δείχνει ότι οι 16 από τους 28 προορισμούς στο εξωτερικό είναι φθηνότεροι τον Νοέμβριο σε σχέση με τον Οκτώβριο, επιβεβαιώνοντας ότι η αγορά τιμολογεί δυναμικά.
ΠΗΓΗ:tornosnews.gr



