
Η Κρήτη και η Ρόδος “φιγουράρουν” στη δεκάδα με τους αγαπημένους προορισμούς διακοπών των Γερμανών Silver Travellers, της ταξιδιωτικής γενιάς των άνω των 50 ετών, που, όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της HolidayCheck, δημιουργούν νέες ισορροπίες στον διεθνή τουριστικό στίβο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής ταξιδιωτικής πλατφόρμας, ο πιο δημοφιλής, ταξιδιωτικός προορισμός -και με διαφορά- των 50+ είναι η Τουρκική Ριβιέρα (με ποσοστό προτιμήσεων 20,9%), η οποία προσελκύει σχεδόν ένα στα πέντε ταξίδια της γενιάς 50+, με τη Μαγιόρκα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση (10,7%), την Χουργκάντα και τη Σαφάγκα στην τρίτη (9%), την Φουερτεβεντούρα στην τέταρτη θέση (4,5%), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Κρήτη (4,10%). Και ακολουθούν η Γκραν Κανάρια (3,9%), το Μάρσα Αλάμ & Ελ Κουσεΐρ (3,4%), η Τενερίφη (2,6%), η Ρόδος (2,1%) και το Λανθαρότε (1,6%).
Ισπανία, Τουρκία και Αίγυπτος τα απόλυτα “φαβορί”
Η Ισπανία, η Τουρκία και η Αίγυπτος αποτελούν τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς για τους Silver Travellers. Στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, η Ισπανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% των κρατήσεων, ακολουθούμενη από την Τουρκία με περίπου 27% και την Αίγυπτο με λίγο κάτω από 13%.
Η Ισπανία καταλαμβάνει επίσης την πρώτη θέση στη Βαυαρία, τη Βάδη-Βυρτεμβέργη και την Έσση, ενώ η Τουρκία και η Αίγυπτος εξασφαλίζουν τις επόμενες δύο θέσεις στο βάθρο.
Στα ανατολικά γερμανικά κρατίδια, όπως η Σαξονία, η Σαξονία-Άνχαλτ και η Θουριγγία, η Τουρκία ηγείται της κατάταξης με μερίδιο που συχνά υπερβαίνει το 35%, ενώ η Ισπανία και η Αίγυπτος καταλαμβάνουν τη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα.
Η γενιά των ταξιδιωτών άνω των 50 ετών, γνωστή και ως “Silver Traveller”, επηρεάζει την ταξιδιωτική αγορά περισσότερο από ό,τι πιστεύεται, καθώς διαθέτουν μερίδιο μεγαλύτερο του 36% στο σύνολο των κρατήσεων, όπως υποδηλώνουν τα τελευταία στοιχεία της HolidayCheck.
Η Γερμανία εκπροσωπείται στην πρώτη πεντάδα των επιλογών -ιδιαίτερα η Κάτω Σαξονία, η Σαξονία και το Βρανδεμβούργο- όπου τα εγχώρια ταξίδια αντιπροσωπεύουν μεταξύ 12 και 17% όλων των ταξιδιών.
Οι Silver Travellers αντιπροσωπεύουν πάνω από το 36% των κρατήσεων
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ταξιδιωτικής κατηγορίας, προγραμματίζει τα ταξίδια της σχεδόν τέσσερις μήνες νωρίτερα, ταξιδεύει για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τους νεότερους σε ηλικία ταξιδιώτες και αποφεύγει συνειδητά την υψηλή, τουριστική περίοδο.
Ειδικότερα, ενώ η ηλικιακή ομάδα των 18-30 ετών κάνει κράτηση για τα ταξίδια της κατά μέσο όρο 82 ημέρες νωρίτερα, οι Silver Travellers πραγματοποιούν τις κρατήσεις για τις διακοπές τους κατά μέσο όρο 116 ημέρες πριν την αναχώρηση.
Οι Silver Travellers αντιπροσωπεύουν πάνω από το 36% όλων των ταξιδιών που πραγματοποιούνται μέσω της HolidayCheck. Ενώ, στα πακέτα διακοπών, που αποτελούν την αγαπημένη τους κατηγορία ταξιδιών, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 39%. Αυτό σημαίνει ότι σε τέσσερα στα δέκα πακέτα διακοπών πραγματοποιούνται αποκλειστικά από ταξιδιώτες άνω των 50 ετών.
Μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές vs σύντομων αποδράσεων
Οι Silver Travellers προτιμούν διακοπές μεγάλης διάρκειας. Κατά μέσο όρο, οι διακοπές τους διαρκούν 10,1 ημέρες, δηλαδή 36% περισσότερο από ό,τι οι 18 έως 30χρονοι. Αυτή η προτίμηση για μακρύτερες διαμονές οδηγεί σε μια έξυπνη στρατηγική προϋπολογισμού: αν και ξοδεύουν 11% περισσότερα ανά ταξίδι, το κόστος ανά διανυκτέρευση είναι συχνά χαμηλότερο από αυτό των νεότερων ταξιδιωτών. Επενδύουν συνειδητά τα χρήματά τους σε περισσότερες ημέρες διακοπών και επωφελούνται από φθηνότερες τιμές για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονές.
Επιλέγουν να ταξιδεύουν την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, ενώ αποφεύγουν συστηματικά τους μήνες της υψηλής περιόδου, Ιούλιο και Αύγουστο, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό στις ταξιδιωτικές τους κρατήσεις.
Η 10άδα των πιο δημοφιλών ταξιδιωτικών προορισμών των 50+
1. Τουρκική Ριβιέρα – 20,94
2. Μαγιόρκα – 10,75
3. Χουργκάντα & Σαφάγκα – 8,99
4. Φουερτεβεντούρα – 4,52
5. Κρήτη – 4,10
6. Γκραν Κανάρια – 3,93
7. Μάρσα Αλάμ & Ελ Κουσεΐρ – 3,44
8. Τενερίφη – 2,63
9. Ρόδος – 2,16
10. Λανθαρότε – 1,58
Πηγή: money-tourism.gr



