Αυτά είναι τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που βάζουν λουκέτο από Δευτέρα -Έρχεται στη Βουλή το θέμα

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η ανακοίνωση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα -και στην Αττική- που βάζουν «λουκέτο» από Δευτέρα 3 Νοεμβρίου.
Εργαζόμενοι των ΕΛΤA, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κόμματα αλλά και πολίτες -ιδίως συνταξιούχοι που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες κατά κόρον- εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στην εξέλιξη αυτή.
Μάλιστα, πριν από λίγο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης συμφώνησε με το αίτημα της αντιπολίτευσης να συγκληθούν οι συναρμόδιες επιτροπές της Βουλής για να συζητηθεί το θέμα. «Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει και θα απαντήσει» είπε, προσθέτοντας: «Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα, υπάρχουν πολλά ζητήματα στην αναδιάρθρωσή τους που πρέπει να λυθούν».
Τελικώς η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 13:00. Όπως ανακοινώθηκε, στην κρίσιμη συνεδρίαση θα συμμετέχουν η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και οι διοίκησεις των ΕΛΤΑ και του Υπερταμείου.
Αντιδράσεις και από γαλάζιους βουλευτές
Εκτός από την αντιπολίτευση, την αντίθεσή τους στο κλείσιμο των υποκαταστημάτων εξέφρασαν και γαλάζιοι βουλευτές, με τον Στέλιο Πέτσα να επισημαίνει ότι δεν είναι μόνο τεχνοκρατικό το ζήτημα, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. «Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές. Και στην περιοχή μου κλείνει υποκατάστημα που εξυπηρετεί τόσο κόσμο. Ελπίζω πως δεν συνδέεται το θέμα με την καθολική υπηρεσία», ανέφερε ο βουλευτής, τονίζοντας πως «είναι θέμα που πρέπει να το δούμε».
Απαντώντας θετικά στο αίτημα, ο «γαλάζιος» πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών, Αθανάσιος Καββαδάς, ενημέρωσε πως έχει ήδη προχωρήσει σε σχετικές επικοινωνίες προκειμένου να υπάρξει συνεδρίαση με τη συμμετοχή του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και των ΕΛΤΑ. Όπως διευκρίνισε, μάλιστα, θα ενημερώσει για τον προγραμματισμό της εν λόγω συνεδρίασης εντός της ημέρας ή το αργότερο έως τη Δευτέρα.
Αυτά είναι τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν
ΑΓΙΑΣ
ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡ.
ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (ΘΕΣ 11)
ΑΓΙΑΣΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ
ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ
ΑΓΝΑΝΤΕΡΟΥ
ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
ΑΚΡΑΤΑΣ – ΑΙΓΕΙΡΑΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ (ΑΘ 171)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ
ΑΛΙΜΟΥ
ΑΜΑΡΙΟΥ
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ (2) (CARREFOUR)
ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ
ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ
ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
ΑΡΓΑΛΑΣΤΗΣ
ΑΡΓΟΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ
ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ
ΑΡΙΔΑΙΑΣ
ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
ΑΡΝΑΙΑΣ
ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΜΥΚΗΝΩΝ
ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
ΑΡΧΑΝΩΝ
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙΟΥ
ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
ΑΣΤΡΟΥΣ
ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ
ΑΦΑΝΤΟΥ
ΑΧΙΛΛΕΙΟΥ (ΚΑΣΤΕΛΛΑΝΩΝ)
ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
ΒΙ.ΠΕ.Θ.
ΒΟΝΙΤΣΑΣ
ΒΟΥΛΑΣ
ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
ΒΡΑΧΝΑΙΙΚΩΝ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
ΓΑΒΑΛΟΥΣ
ΓΑΖΙΟΥ
ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
ΓΑΣΤΟΥΝΗΣ
ΓΑΥΡΙΟΥ
ΓΕΡΑΚΑ
ΓΚΟΥΡΑΣ
ΔΑΦΝΗΣ
ΔΑΦΝΗΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
ΔΕΛΦΩΝ
ΔΕΣΚΑΤΗΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑΣ
ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΕΓΑΡΟΥ ΘΕΣΣ.
ΔΙΣΤΟΜΟΥ
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΕΛΟΥΝΤΑΣ
ΕΡΕΣΟΥ
ΕΡΕΤΡΙΑΣ
ΕΥΛΑΛΟΥ
ΕΦΥΡΑΣ
ΖΑΓΟΡΑΣ
ΖΙΤΣΑΣ
ΘΕΡΜΟΥ
ΘΗΣΕΙΟΥ (ΑΘ 18)
ΘΟΥΡΙΑΣ
ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
ΙΑΛΥΣΟΥ
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΙΕΡΙΣΣΟΥ
ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 2
ΙΩΝΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κ. Ε. Μ. Π. ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ
ΚΑΛΑΜΑΚΙΟΥ
ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ
ΚΑΛΑΜΩΤΗΣ
ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ
ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ
ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙΟΥ
ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΚΑΤΑΣΤΑΡΙΟΥ
ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ
ΚΙΑΤΟΥ
ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ
ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ (ΑΘ 49)
ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
ΚΡΗΝΙΔΩΝ
ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ
ΚΥΨΕΛΗΣ (ΑΘ 13)
ΛΑΛΑ
ΛΕΒΙΔΙΟΥ
ΛΕΝΟΡΜΑΝ
ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ
ΛΕΧΑΙΝΩΝ
ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ
ΛΙΜΝΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
ΛΟΥΡΟΥ
ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
ΛΥΓΟΥΡΙΟΥ
ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
ΜΑΛΙΩΝ
ΜΑΝΔΡΑΣ
ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ
ΜΑΡΑΘΩΝΑ
ΜΑΧΑΙΡΑΔΟΥ
ΜΕΘΑΝΩΝ
ΜΕΛΙΓΑΛΑ
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΞΑΔΩΝ
ΜΕΤΣΟΒΟΥ
ΜΗΘΥΜΝΑΣ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ (ΑΘ 54)
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
ΜΟΥΔΡΟΥ
ΜΥΤΙΚΑ
ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΑΘΗΝΩΝ (ΑΘ 14)
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΝΕΑΣ ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ
ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ
ΝΕΑΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
ΝΕΑΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
ΝΕΑΣ ΑΡΤΑΚΗΣ
ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ
ΝΙΚΑΙΑΣ
ΝΙΚΗΤΗΣ
ΝΥΔΡΙΟΥ
ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ
ΟΙΑΣ
ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
ΠΑΛΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗΣ (ΘΕΣ 17)
ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ
ΠΑΤΡΑΣ 3
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
ΠΕΤΑΛΙΔΙΟΥ
ΠΛΑΤΑΝΙΑ
ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ
ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ
ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ
ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΥΛΗΣ
ΡΑΧΩΝ
ΡΟΔΟΥ 2
ΣΕΡΒΙΩΝ
ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
ΣΚΑΛΑΣ
ΣΚΥΔΡΑΣ
ΣΟΥΔΑΣ
ΣΟΥΦΛΙΟΥ
ΣΟΦΑΔΩΝ
ΣΟΦΙΚΟΥ
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΞΑΝΘΗΣ
ΣΤΥΛΙΔΑΣ
ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΣΥΚΟΥΡΙΟΥ
ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ
ΤΖΑΒΡΟΥ (ΣΚΡΙΠΕΡΟΥ)
ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
ΤΥΡΝΑΒΟΥ
ΤΥΧΕΡΟΥ
ΦΙΛΙΑΤΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ
ΦΙΛΟΤΙΟΥ (ΧΑΛΚΕΙΟΥ)
ΦΙΣΚΑΡΔΟΥ
ΦΥΤΕΙΩΝ
ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ
ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ
ΧΑΝΙΩΝ (Κ.Δ.)
ΧΟΛΑΡΓΟΥ
ΨΑΧΝΩΝ
Τι απαντούν τα ΕΛΤΑ
Τα ΕΛΤΑ σε ανακοίνωσή τους απαντούν πως στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται «μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων». Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, τα 204 καταστήματα που κλείνουν είχαν «ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα» και μάλιστα «αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τα 150.000 ευρώ ετησίως».
Διαβεβαιώνουν ότι «στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων» και πως «οι ταχυδρόμοι και οι συνεργάτες μας θα καλύπτουν κάθε περιοχή, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες».
Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ τονίζουν: «Οι πολίτες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς των ΕΛΤΑ διαθέτουν πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον».
«Με ένα τηλεφώνημα στο 2120000700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία του ταχυδρόμου της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους» αναφέρουν τα ΕΛΤΑ.
Η ανακοίνωση των ΕΛΤΑ
Η ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ΕΛΤΑ αναφέρει: «Η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, με την οποία ολοκληρώνεται ο εξορθολογισμός του δικτύου των ΕΛΤΑ, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα συνολικά των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, στην τεχνολογική αναβάθμιση και σε καλύτερες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες. Σήμερα πλέον η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από 10% των εσόδων, αλλά αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων, κατασπαταλώντας δυνατότητες επένδυσης, ανάπτυξης και το αποτέλεσμα από τις άλλες υγιώς αναπτυσσόμενες δραστηριότητες, όπως courier, ανάπτυξη e-commerce, υποστήριξη επιχειρήσεων κ.ά.
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή της χώρας, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσα από 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και με χρήση σύγχρονων εργαλείων. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια θα εξυπηρετείται πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.
Τα ΕΛΤΑ, που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν πιστά δεσμευμένα στην υποχρέωση για καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας, και αυτό θα συνεχίσουν να πράττουν. Για 198 χρόνια το πρόσωπο του ταχυδρόμου αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και παραμένει στο επίκεντρο της νέας εποχής των ΕΛΤΑ – με σύγχρονα μέσα, νέο εξοπλισμό και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.
Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες μας είναι εξοπλισμένοι με ψηφιακά μέσα, ενώ οι αγροτικοί διανομείς, όπως και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι, μοναδικό προτέρημα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, διαθέτουν εξοπλισμό που τους επιτρέπει να παρέχουν πλήθος υπηρεσιών στους πελάτες χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα. Έτσι, τα ΕΛΤΑ πετυχαίνουν να παρέχουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση και να εξασφαλίζουν κάλυψη ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Τα νέα ΕΛΤΑ επεκτείνονται με νέες, πιο σύγχρονες μορφές παρουσίας. Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται έχουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και με επικαλύψεις από γειτονικά σημεία. Αρκετά από αυτά λειτουργούσαν με ζημίες που ξεπερνούσαν τα 150.000 ευρώ ετησίως. Με την αναπροσαρμογή του δικτύου, το προσωπικό των ΕΛΤΑ μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια.
Στις περιοχές όπου δεν θα υπάρχει φυσικό κατάστημα οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων. Οι ταχυδρόμοι και οι συνεργάτες θα καλύπτουν κάθε περιοχή, διασφαλίζοντας ότι καμία κοινότητα δεν μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Ειδικά για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς των ΕΛΤΑ διαθέτουν πλέον σύγχρονο εξοπλισμό, όπως POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον. Ο στόχος είναι να διατηρηθούν η ανθρώπινη επαφή και η προσωπική εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα για όσους έχουν περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο, ασφαλή και σταθερό.
Με ένα τηλεφώνημα στο 2120000700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τα στοιχεία του ταχυδρόμου της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους. Παράλληλα, τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται μέσω των κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας, τα οποία διέρχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση, χωρίς καθυστερήσεις.
Επιπλέον, εξετάζονται ήδη συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης, υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνέχεια της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.
Σημειώνουμε ότι η ταχυδρομική αγορά υφίσταται τα τελευταία χρόνια ριζικές μεταβολές, ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης ψηφιοποίησης και της δραστικής μείωσης της επιστολικής αλληλογραφίας. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει χαθεί το 90% του επιστολικού προϊόντος, ενώ μόνο την τελευταία πενταετία η μείωση ξεπέρασε το 50%. Σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων των ΕΛΤΑ συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ενώ το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί σε περίπου 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας.
Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστούν το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων τους και του κοινωνικού τους ρόλου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Είναι θέμα επιβίωσης για τα ίδια τα ΕΛΤΑ.
Στρατηγική μας είναι να υπάρχει η καλύτερη δυνατή κάλυψη. Τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη ανέβει στη δεύτερη θέση στην αγορά δεμάτων και επενδύουν σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα που ενισχύουν την παρουσία τους σε όλη τη χώρα.
Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνονται η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ, ώστε να διασφαλιστεί ότι η εταιρεία θα λειτουργεί με βιωσιμότητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα, για να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε όλους τους πελάτες, με θετικό αποτύπωμα και ευθύνη. Άλλωστε, το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα, διασφαλίζοντας την κάλυψη κάθε περιοχής και την αδιάλειπτη παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία λειτουργούν με ευθύνη απέναντι στους πολίτες και στις κοινότητες της χώρας, εξελίσσοντας το ιστορικό τους έργο μέσα από ένα σύγχρονο, βιώσιμο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής. Με σταθερή παρουσία στην περιφέρεια, επενδύσεις σε ανθρώπους και τεχνολογία και στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης, τα ΕΛΤΑ συνεχίζουν να συνδέουν την Ελλάδα – αξιόπιστα, σύγχρονα και παντού».
Γρηγόρης Σκλήκας
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας, μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις» υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο, αλλά για μια διαδικασία που εξελίσσεται εδώ και χρόνια, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των ΕΛΤΑ. «Η αλλαγή είναι ένα βήμα που ακολουθεί την αναδιοργάνωση του χώρου. Αν κοιτάξουμε το επιστολικό έργο, την αλληλογραφία, έχει συρρικνωθεί κατά 90%» είπε.
Όπως ανέφερε ο κ. Σκλήκας, τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα ανά νησί θα συνεχίσει να λειτουργεί, ενώ οι υπάλληλοι των καταστημάτων που κλείνουν θα αξιοποιηθούν σε άλλες λειτουργίες, κυρίως στη διανομή.
«Δυνατή η κατ’ οίκον εξυπηρέτηση»
Για τις αντιδράσεις που προκάλεσε το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ -ειδικά από συνταξιούχους σε απομακρυσμένες περιοχές που λαμβάνουν τη σύνταξή τους από εκεί- υποστήριξε: «Όπως επιδίδεται η σύνταξη, έτσι θα συνεχίσει και τον επόμενο μήνα. Δεν είναι το κατάστημα το ταχυδρομείο. Πρακτικά σήμερα η προσέλευση είναι μηδαμινή. Οι ταχυδρόμοι έχουν ψηφιακά εργαλεία και τερματικά, είναι δυνατή η κατ’ οίκον εξυπηρέτηση».
Μάλιστα, πρόσθεσε ότι «πρακτικά διευκολύνεται η εξυπηρέτηση, καθώς οι εργαζόμενοι που ήταν υπάλληλοι γραφείου βγαίνουν στον δρόμο. Υπάρχει ένα hot-line που από σήμερα επικοινωνείς για να έρθει ταχυδρόμος στο σπίτι σου» και κατέληξε: «Σήμερα υπάρχουν 1.400 διανομείς, 500 καταστήματα-πρακτορεία, παραμένουν 800 διαθέσιμα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Τα 500 είναι πρακτορεία ιδιωτών. Και τα ΕΛΤΑ είναι μια ιδιωτική επιχείρηση».
Ένα κατάστημα ανά νησί
Οι αντιδράσεις
‘Έντονα αντιδρούν οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ. Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) κάνει λόγο για «Σχέδιο Αρμαγεδδώνας για τα ΕΛΤΑ», εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της στη συρρίκνωση των ΕΛΤΑ, υπογραμμίζοντας ότι το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να αποζημιώσει τον Οργανισμό για την Καθολική Υπηρεσία και να δώσει αναπτυξιακή προοπτική.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τα νέα πλάνα που προωθούνται δεν είναι καινούργια, αλλά αποτελούν επαναφορά όσων είχαν παρουσιαστεί από το Υπερταμείο ήδη από το 2018, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ.
Η Ομοσπονδία αποδίδει τη σημερινή κατάσταση σε είκοσι χρόνια απουσίας ολοκληρωμένων πολιτικών για τα ΕΛΤΑ και σε διαχρονικές αστοχίες των διοικήσεων, αλλά και στη μόνιμα καθυστερημένη και ανεπαρκή αποζημίωση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Το ΠΑΣΟΚ ασκεί έντονη κριτική στην απόφαση και επισημαίνει ότι εγείρονται «σοβαρά ερωτήματα ως προς τη συμμόρφωση της ΕΛΤΑ Α.Ε. με τις υποχρεώσεις της ως παρόχου καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας». Τονίζει μάλιστα ότι «οι διαδοχικές αποφάσεις αναστολής λειτουργίας ή συγχώνευσης ταχυδρομικών καταστημάτων, χωρίς επαρκή πρόβλεψη για εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης των πολιτών (όπως κινητές μονάδες, τοπικοί πράκτορες ή ψηφιακές υποστηρικτικές δομές), δεν υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και εντείνουν τις συνθήκες ερήμωσης της υπαίθρου».
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, έχει απευθύνει ερώτηση στη Βουλή, επισημαίνοντας: «Το “λουκέτο” σε καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ στην ελληνική περιφέρεια, σε συνδυασμό με το “λουκέτο” σε καταστήματα των τραπεζών, την κατάργηση Ειρηνοδικείων, την κατάργηση καταστημάτων Δ.Ο.Υ. κ.λπ., αποψιλώνουν κωμοπόλεις και χωριά από βασικές υπηρεσίες, επηρεάζοντας δυσανάλογα τις τοπικές οικονομίες».
Πηγή: iefimerida.gr
 
				


