ΕλλάδαΤουρισμός

Μπαράζ προσφορών τελευταίας στιγμής από τους μεγάλους tour operators

Στροφή σε σύντομες διακοπές και shoulder season

Ισχυρή κινητικότητα καταγράφεται στην αγορά των κρατήσεων τελευταίας στιγμής, καθώς οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι προσφέρουν γενναίες εκπτώσεις για να απορροφήσουν τα αποθέματα διακοπών του Αυγούστου.

Παρά τις δελεαστικές τιμές, οι επιχειρήσεις του κλάδου δηλώνουν αποφασισμένες να αποφύγουν έναν «πόλεμο τιμών», ενθαρρύνοντας τους ταξιδιώτες να στραφούν σε συντομότερες αποδράσεις και σε περιόδους εκτός αιχμής.

Jet2holidayseasyJet holidays και Tui πρωτοστατούν στην επικοινωνία των προσφορών, με εκτεταμένη διαφημιστική προβολή σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και ψηφιακά μέσα. Δωρεάν θέσεις για παιδιά και πακέτα με σημαντικές εκπτώσεις κυριαρχούν στις καμπάνιες, οδηγώντας σε αυξημένες κρατήσεις μέσα από social media καμπάνιες που προωθούνται από τουριστικά πρακτορεία.

Η Paula Gleeson, επικεφαλής λειτουργίας της Seaside Travel, σημειώνει πως «οι tour operators φαίνεται να έχουν σημαντικό απόθεμα, καθώς πιέζουν για την προώθηση των προσφορών μέσω των social media». Προσθέτει ότι η ζήτηση δεν περιορίζεται μόνο στον Αύγουστο αλλά επεκτείνεται και στους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.

Ο Tony Mann από την Idle Travel αναφέρει ότι οι πελάτες στρέφονται πλέον σε μη τυπικές διάρκειες διακοπών – όπως 3, 4 ή 5 διανυκτερεύσεις – ώστε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον προϋπολογισμό τους.

Παρόμοια εικόνα μεταφέρει και η Katharina Peck από το Travel Network Group, δηλώνοντας ότι το 45% των κρατήσεων αφορά τον Αύγουστο, αλλά το 30% στρέφεται ήδη στον Σεπτέμβριο. Οι πελάτες δείχνουν συγκρατημένοι, συγκρίνοντας τιμές και αξιοποιώντας κάθε προσφορά.

Η ζήτηση για σύντομες αποδράσεις είναι έντονη και σε άλλες χώρες, με τουριστικούς πράκτορες να παρατηρούν ενδιαφέρον για εναλλακτικούς προορισμούς, όπως o Μαυρίκιος, η Τανζανία και το Μπαλί, λόγω παρόμοιων τιμών και πιο ήπιων θερμοκρασιών.

Παράλληλα, η Sunvil επισημαίνει ότι οι τιμές των self-catering καταλυμάτων για τον Αύγουστο είναι χαμηλότερες από κάθε άλλη χρονιά, ενώ έχει παρατηρηθεί πτώση και στα all-inclusive πακέτα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Chris Wright, υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Η γενική τάση επιβεβαιώνεται και από την Fred Olsen Travel, που καταγράφει σημαντικό όγκο κρατήσεων για τον Αύγουστο, αλλά ακόμα μεγαλύτερη δυναμική για τον Σεπτέμβριο και μετά, λόγω των «πολύ καλών τιμών».

Παρότι κανένας μεγάλος πάροχος δεν σχολιάζει επίσημα την υπερπροσφορά, όλοι αναγνωρίζουν την υψηλή ζήτηση για κρατήσεις τελευταίας στιγμής. Εκπρόσωπος της Jet2holidays υπογράμμισε ότι η εταιρεία συνεργάζεται στενά με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία για να εκμεταλλευτεί τη ζήτηση αυτή στο έπακρο.

Ωστόσο, ο Alan Bowen, νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου Εταιρειών Atol, προειδοποιεί ότι, αν και οι εταιρείες επενδύουν μεγάλα ποσά στο μάρκετινγκ, κανείς δεν θέλει να φτάσει σε σημείο να «ξεπουλάει». Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «δεν πρόκειται για τιμές-δώρο, αλλά σίγουρα είναι χαμηλότερες απ’ ό,τι θα ήλπιζαν οι operators αυτή την εποχή».

ΠΗΓΗ: tourismtoday.gr

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button