ΠαιδείαΡόδοςΤοπικές ειδήσεις
Trending

Τάσος Χαμουζάς στον topfm: “Στο 87% η επιτυχία των συμμετεχόντων του 3ου ΓΕΛ Ρόδου στις Πανελλαδικές εξετάσεις –Στόχος μας η πολυεπίπεδη μάθηση και όχι οι εξετάσεις” (ηχητικό)

Της Ρένας Βενιανάκη

Ο Τάσος Χαμουζάς, Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Ρόδου μίλησε σήμερα στον topfm και τη Ρένα Βενιανάκη για τη μεγάλη επιτυχία του σχολείου του στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις. Που φθάνει στο 87% των συμμετεχόντων μαθητών και μαθητριών. Ο κ. Χαμουζάς όπως εξήγησε αυτό συμβαίνει γιατί
το 3ο ΓΕΛ δίνει έμφαση στην πολυεπίπεδη μάθηση των μαθητών του. «Για εμάς οι πανελλήνιες δεν είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας, είναι το μέσο», σημείωσε.
Ο Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Ρόδου κ. Χαμουζάς παρέθεσε τα στοιχεία που αποδεικνύουν τις πολύ καλές επιδόσεις των μαθητών και των μαθητριών του Λυκείου του στις πανελλήνιες στην εκπομπή «Η Ρένα στα γεγονότα»: «Η επιτυχία των παιδιών είναι γύρω στο 87%, εκατόν εννέα παιδιά και μερικά από παλαιότερες χρονιές. Μια μικρή πρωτιά στην επιτυχία έχουν τα κορίτσια σε σχέση με τα αγόρια».
Ρωτήθηκε πού αποδίδει αυτήν την επιτυχία και η απάντησή του ήταν η εξής: «Είναι ένα σχολείο που είναι μέσα σε ένα απαιτητικό περιβάλλον και μάλιστα όταν έχει να κάνει όχι μόνο με πανελλήνιες αλλά με πολυεπίπεδες συνεργασίες με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, του εξωτερικού, όταν έχουμε ένα σωρό διεθνείς εκπαιδευτικές εκδρομές, διακρίσεις, θεατρικές παραστάσεις, εργαστήρια και γενικά μια παιδαγωγική φιλοσοφία
που εμπιστεύεται τους μαθητές και τις μαθήτριες, αυτά δεν είναι τουλάχιστον στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να εντάξουν το σχολείο σε μια πανελλαδικοκεντρική, ας μου επιτραπεί η έκφραση, ομάδα δηλαδή το επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας δεν είναι οι πανελλήνιες και αυτό είναι το μεγάλο μυστικό. Τα σχολεία μας ασχολούνται και με άλλα ζητήματα. Έχουμε ξεφύγει από τον μονόδρομο των πανελληνίων.  Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα μέσο, δεν είναι ο σκοπός. Η επιτυχία στη ζωή και οι καλύτεροι μαχητές της ζωής είναι οι άνθρωποι οι οποίοι λειτουργούν με βαθιά πίστη στη δημοκρατική σκέψη και στον σεβασμό της ελεύθερης βούλησης. Αυτό είναι που μετράει και βεβαίως εντός του πλαισίου που ορίζει η ίδια η εκπαιδευτική νομοθεσία, για μας αυτό δεν είναι θεωρία, είναι καθημερινή πρακτική.
  Αυτό που βάζουμε τα παιδιά να κάνουν ουσιαστικά, είναι να θέσουν τους εαυτούς τους μπροστά σε ένα ερώτημα. Πώς βλέπω τον εαυτό μου, πώς βλέπω την προσωπικότητά μου σε 5-6 χρόνια από τώρα, τι θα ήθελα να πετύχω. Θα βάλουμε το στόχο, θα δούμε τις δυσκολίες και έτσι θα μπορέσουμε με βάση αυτό που κάθε παιδί θέλει χωριστά, να σταθούμε με σοβαρότητα απέναντι στις επιθυμίες του και βεβαίως και στις δεξιότητές του και βεβαίως και στα ταλέντα του. Αυτά γίνονται βέβαια όχι με θορυβώδη  ενθουσιασμό αλλά με ψυχραιμία γιατί υπάρχουν υψηλές προσδοκίες και κυρίως με την ετοιμότητα να δούμε πώς τέτοιου είδους πρακτικές μπορούν να λειτουργήσουν επιτρέψτε μου, πολλαπλασιαστικά για όλα τα δημόσια σχολεία της χώρας. Ακούγαμε συχνά ότι οι Πανελλήνιες το ένα, οι Πανελλήνιες το άλλο. Εμείς έχουμε μια ευθύνη. Το ζητούμενο είναι να εξασφαλίσουμε τους
μαθητές και τις μαθήτριές μας έναν χώρο που θα εμπνέει, που θα διευρύνει ορίζοντες, θα καλλιεργεί ήθος, κρίση, όραμα. Αυτά όλα την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να ενισχυθούν από όλα όσα τουλάχιστον είναι στα χέρια μας και είναι η καλή διάθεση, η σωστή επικοινωνία, η δυνατότητα για μια συνεχή επικοινωνία με τα παιδιά που αυτό είναι για μένα το άλφα και το ωμέγα. Δεν διστάζει κανείς μαθητής ή μαθήτρια να έρθει στο γραφείο να μας πει τα προβλήματά του, τις ανησυχίες του, τα σχέδιά του και μαζί να σχεδιάσουμε, να καθοδηγήσουμε, όχι να ποδηγετήσουμε, με νηφαλιότητα, όχι με ιδεοληψίες. Και οι προτάσεις αυτές αξιολογούνται στην πράξη όχι μόνο  από τη διεύθυνση και τους υποδιευθυντές αλλά από όλο το σύλλογο διδασκόντων και διδασκουσών του σχολείου».

Aκούστε τον κ. Χαμουζά:

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button