
Της Ρένας Βενιανάκη
Ο Μανώλης Μαρκόπουλος πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου φιλοξενήθηκε σήμερα στον topfm και στην εκπομπή «Η Ρένα στα γεγονότα» και μίλησε για όλα, από την αυριανή γιορτή του Αγίου Σαμψών, προστάτη των ξενοδόχων, τη ροδίτικη φιλοξενία που αποτελεί δύναμη, τη φετινή τουριστική κίνηση, την εικόνα της Ρόδου αλλά και για την αύξηση των τουριστικών κλινών που πρέπει να αρχίσει να μας προβληματίζει.
Ο κ. Μανώλης Μαρκόπουλος που κράτησε με σταθερότητα το τιμόνι της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου σε κρίσιμες περιόδους για το νησί, η χρεωκοπία μεγάλου τουρ οπερέιτορ, μετά ο κορονοϊός και τελευταία η μεγάλη φωτιά του 2023, μίλησε στην Ρένα Βενιανάκη.
Η πρώτη αναφορά του κ. Μανώλη Μαρκόπουλου με αφορμή την αυριανή εορτή του Αγίου Σαμψών, προστάτη των ξενοδόχων ήταν στο εκκλησάκι που έχει κτίσει η οικογένειά του στα Κολύμπια, με προτροπή του Μητροπολίτη Ρόδου Κύριλλου: «Θέλαμε ως οικογένεια να δημιουργήσουμε ένα εκκλησάκι. Και είχαμε σκεφτεί τον Άγιο Γεώργιο. Τότε ο Μητροπολίτης μας προτείνει να το αφιερώσουμε στον προστάτη των ξενοδόχων αφού η Ρόδος, νησί των ξενοδοχείων, δεν είχε μέχρι τότε ναό στο όνομα του προστάτη τους.
Υπάρχει μόνο στο Άργος μια πολύ μεγάλη αντίστοιχη εκκλησία και το παράδοξο ήταν ότι με τόσους ξενοδόχους στη Ρόδο δεν είχαμε τιμήσει τη μνήμη του. Οπότε γι’ αυτό το κάναμε. Νομίζω ότι η ιστορία του μας διδάσκει, ότι πρέπει να έχουμε και εμείς λίγο μέσα από αυτό που έκανε εκείνος. Είστε αύριο, αλλά και από απόψε όλοι ευπρόσδεκτοι την γιορτή που οργανώνουμε».
Ο κ. Μανώλης Μαρκόπουλος αναφέρθηκε στην ροδίτικη φιλοξενία που χαρακτηρίζει ένα μεγάλο μέρος των ντόπιων ξενοδόχων: «Τη ροδίτικη φιλοξενία την έζησα σε πολύ δύσκολες στιγμές, υπήρχαν ξενοδόχοι που πολλές φορές όταν υπήρχε ανάγκη, είτε αυτό ήταν στον κορονοϊό, είτε όταν ήταν στις πυρκαγιές, χωρίς να ζητήσω, ή όταν ζητούσα ένα πράγμα μου δίνανε τρία. Δηλαδή προσέτρεχαν να βοηθήσουν. Υπήρχαν τέτοια παραδείγματα. Και δυστυχώς υπήρχαν και παραδείγματα που το τηλέφωνο ποτέ δεν το απαντούσαν. Αυτή είναι η αλήθεια. Ένας τουρίστας που πάει σε ένα ξενοδοχείο και περνάει καλά, αγκαλιάζεται από το προσωπικό, από τον ιδιοκτήτη, από τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για το ξενοδοχείο, μετά αν ξαναγυρίσει στον τόπο, τον ίδιο θα επιλέξει το ίδιο ξενοδοχείο. Μετράνε όλα αυτά, δηλαδή να κάνεις τον άλλον να νιώσει σαν το σπίτι σου, να νιώθει όμορφα. Αυτή είναι η δύναμη ενός ξενοδοχείου, δηλαδή οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες που θα πάνε στον συνεργάτη μας, στον τουρ οπερέιτορ, και θα ζητήσουν μόνο αυτό, πέρα από τις εκατοντάδες επιλογές που απλώνονται μπροστά τους. Αυτή είναι η δύναμη, η σχέση αυτή. Και γι’ αυτό είναι και πολύ σημαντική η σχέση με τους εργαζομένους, διότι ένας ξενοδόχος πολύ δύσκολα να έρθει σε προσωπική επαφή με όλους τους πελάτες, ειδικά αν είναι από μιας μέσης τάξης και πάνω σε δυναμικότητα.
Οπότε, αυτή η δύναμη των επαναλαμβανόμενων πελατών είναι που ουσιαστικά αυξάνει τη φήμη, αυξάνει την πελατεία, δίνει την αξία στο κτίριο, γιατί αλλιώς δεν έχει καμία αξία ένα ξενοδοχείο».
Ακούστε τον κ. Μαρκόπουλο: