ΕλλάδαΠολιτική

Ξανά στη Βουλή το Μεταφορικό Ισοδύναμο με νέα ερώτηση Νικητιάδη

Το συνεχή εμπαιγμό των νησιωτών από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, φέρνει ξανά στη Βουλή με νέα ερώτηση του ο Γιώργος Νικητιάδης Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τέως Υφ. Πολιτισμού Τουρισμού. Η ερώτηση απευθύνεται στον Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Βασίλειο Κικίλια και κατατέθηκε την Τρίτη 03 Ιουνίου. Ο κ. Νικητιάδης καυτηριάζει τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Κικίλια περί «εγκρίσεων» και «συνεννοήσεων», τονίζοντας πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι θεσμοθετημένο από το 2018 και δεν απαιτείται καμία πολιτική «διευθέτηση» για την εφαρμογή του. Αντί να τηρεί τις υποχρεώσεις της, η Κυβέρνηση, όπως σημειώνει ο Δωδεκανήσιος Βουλευτής, χρονοτριβεί αδικαιολογήτως, με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές προς τους νησιώτες να ξεπερνούν τους 18 μήνες και προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις τα δύο έτη.

Στην ερώτηση του ο υπεύθυνος του Κ.Τ.Ε. Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ κατηγορεί την Κυβέρνηση της Ν.Δ. ότι σκοπίμως αποσιωπά τις πολυετείς οφειλές προς νησιώτες και νησιωτικές επιχειρήσεις αναφέροντας χαρακτηριστικά πως : «Η Κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανίσει ως θρίαμβο την εφαρμογή ενός μέτρου που έχει στην πράξη εγκαταλείψει, αποφεύγοντας να αναφερθεί στις εκατοντάδες εκκρεμότητες και καθυστερήσεις που φτάνουν ακόμη και τα δύο χρόνια». Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τονίζει «Μέχρι και σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία πληρωμή δικαιούχου του μεταφορικού ισοδύναμου για το έτος 2024 παρά τη δημόσια δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στις 30 Μαΐου ότι “εγκρίθηκαν 40 εκατ. ευρώ για τον μήνα Μάιο, ποσό που θα κατευθυνθεί στους νησιώτες και στις επιχειρήσεις, για να μετακινούνται περισσότερες φορές με μικρότερο κόστος”».

Η αναξιοπιστία και ο εμπαιγμός της Ν.Δ. προς τους νησιώτες είναι εμφανέστατα καθώς όπως υπογραμμίζει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ «Στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας στις 31 Μαΐου 2024, αναφέρεται ότι οι νησιώτες κατέβαλαν 88 εκατ. ευρώ για ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια το 2024, εκ των οποίων θα επιστραφούν μόλις 42 εκατ. ευρώ – δηλαδή λιγότερο από τα μισά», προσθέτοντας : «Από αυτά τα 42 εκατομμύρια, τα 31 εκατ. ευρώ θα αποδοθούν σε φυσικά πρόσωπα και μόλις 9 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε επιχειρήσεις μέχρι την 10η Ιουνίου. Τα υπόλοιπα 2 εκατ. αγνοούνται πλήρως από την ανακοίνωση του Υπουργείου».

Ο Γιώργος Νικητιάδης κάνει ειδική αναφορά στις τεράστιες καθυστερήσεις καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις επιχειρήσεις των νησιών υπογραμμίζοντας ότι «Οι νησιωτικές επιχειρήσεις δεν έχουν λάβει ακόμη ούτε ένα ευρώ από την επιστροφή του μεταφορικού ισοδυνάμου για το 2023 και αναμένουν τις πληρωμές για το 2022 εδώ και δύο χρόνια». Μάλιστα όπως αποκαλύπτει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ στην ερώτηση του προς τον Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής : «Η ΚΥΑ που εκδόθηκε στις 31 Μαΐου 2024, δηλαδή την τελευταία ημέρα του Μαΐου, αφορά μόνο τις μετακινήσεις των φυσικών προσώπων του έτους 2024, αγνοώντας πλήρως τις τεράστιες οφειλές προς νησιώτες και επιχειρήσεις για τα έτη 2022 και 2023». Ως ενδεικτικό παράδειγμα της προκλητικής καθυστέρησης της Κυβέρνησης παρατίθεται η περίπτωση του του πλοίου «ΚΑΣΟΣ ΠΡΙΝΣΕΣ Ν. ΚΑΡΠΑΘΟΥ 02» που όπως αναφέρεται στην ερώτηση «Ενώ έχει ελεγχθεί πλήρως και έχουν εγκριθεί οι δαπάνες του από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας, η επιχείρηση παραμένει απλήρωτη από το 2022. Δύο χρόνια αναμονής και εμπαιγμού».

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γ.Νικητιάδης ερωτά τον Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Β. Κικίλια :

·        Πότε θα ολοκληρωθούν οι καταβολές για το 2024 σε νησιώτες και επιχειρήσεις; Ποιός είναι ο σχεδιασμός σας για τα οφειλόμενα ποσά των προηγούμενων ετών, του 2022 και 2023;

·        Εξετάζετε με ποιόν τρόπο και μέσα θα καταφέρετε να εξασφαλίσετε χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσετε σε γενναίες καταβολές, αποπληρώνοντας το σύνολο των οφειλομένων ποσών και διασφαλίζοντας τις εφεξής έγκαιρες καταβολές προς τους δικαιούχους;

·        Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι έλεγχοι των επιχειρήσεων και τι ακριβώς αφορούν, δεδομένου ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν ήδη ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του πλοίου «ΚΑΣΟΣ ΠΡΙΝΣΕΣ Ν. ΚΑΡΠΑΘΟΥ Ο2»; Για ποιο λόγο επιχειρήσεις που έχουν ήδη ελεγχθεί αναμένουν τα δικαιούμενα ποσά για πάνω από δύο χρόνια;

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button