Ιάκωβος Γρύλλης στον topfm: «Από τα 30,9 εκατ. ευρώ των αντισταθμιστικών για τη Μαρίνα, το όφελος για τους κατοίκους και το Δήμο θα είναι 400.000 ευρώ…» (ηχητικό)

«Υπονομεύεται η προοπτική ανάπτυξης του ανατολικού μετώπου αν προχωρήσει το έργο της Μαρίνας με τη σημερινή του μορφή…»
«Πρόσθεσαν υδατοδρόμιο και ελικοδρόμιο στα ανταποδοτικά έργα… Για ποιους;»
«Το σχέδιο προβλέπει 900 θέσεις πάρκινγκ εντός της Μαρίνας, με 1280 ενοίκους σε βίλες και διαμερίσματα…»
«Με στοχοποίησαν γιατί μετείχα στην προσφυγή. Αν τους έκανα τη ζημιά που λένε… οι 700.000 ευρώ είναι μικρό ποσό…»
Του Στέλιου Σαρέσκου
Δύο εβδομάδες πριν εκδικαστεί η αγωγή που έχει καταθέσει η εταιρεία «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε» κατά του Ιάκωβου Γρύλλη για «συκοφαντική δυσφήμιση» ύψους 700.000 ευρώ, η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου εξέδωσε ανακοίνωση υποστήριξης προς τον αντιπρόεδρο του ΤΕΕ, στην οποία υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Η απόπειρα φίμωσης δεν θα περάσει»
«Οι δημόσιες τοποθετήσεις του κ. Γρύλλη, βασίστηκαν κυρίως σε επίσημες θέσεις του ΤΕΕ Δωδεκανήσου και του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Δωδεκανήσου, όπως εκφράστηκαν στο από 01.02.2024 δελτίο τύπου και στην σύσκεψη φορέων που πραγματοποιήθηκε στις 21.02.2024 από τον Δήμο Ρόδου, με θέμα συζήτησης την χωρομέτρηση της νέας μαρίνας Ρόδου», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση που καταλήγει επισημαίνοντας:
«Δηλώνουμε δημόσια, την ομόφωνη και πολύπλευρη στήριξη του ΤΕΕ Δωδεκανήσου στον Ιάκωβο Γρύλλη, ο οποίος έχει πολυετή συμμετοχή στα κοινά του τόπου μας. Η απαράδεκτη αυτή πρακτική δεν αφορά μόνο τον ίδιο, αφορά όλη την τοπική κοινωνία αλλά και όσους διεκδικούν ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο μας. Αποτελεί ζήτημα δημοκρατίας, κοινωνικής και ηθικής τάξης, έννοιες που δε διαπραγματευόμαστε»
Ο Ιάκωβος Γρύλλης, αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, φιλοξενήθηκε στο στούντιο του topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει» και μίλησε στον Στέλιο Σαρέσκο για την αγωγή που κατάθεσε σε βάρος του η εταιρεία, για το θέμα της Μαρίνας Ρόδου. Αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεσης, στους λόγους που, κατά την άποψή του, οδήγησαν την εταιρεία σε αυτή την απόφαση, ανέπτυξε τα επιχειρήματά του, με στοιχεία που αφορούν στην κατασκευή του έργου αλλά και αναφορές που έγιναν στο παρελθόν στο δημοτικό συμβούλιο, για την υπόθεση της Μαρίνας και δήλωσε αποφασισμένος να υπερασπιστεί τη θέση του και την αξιοπρέπειά του μέχρι τέλους!
«Με τις αναρτήσεις μου τους χάλασα συμφωνίες αξίας 65 εκατ. ευρώ… Δεν είναι αστείο, το αναφέρουν στην αγωγή»
«Από δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας έμαθα ότι η εταιρεία κατέθεσε αγωγή. Ενάμιση μήνα μετά μου επιδόθηκε η αγωγή. Για δηλώσεις μου στο facebook και σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό και οι οποίες απηχούσαν και απηχούν τη θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου. Μάλλον θεώρησαν ότι ως ενεργός πολίτης που ασχολούμαι επιστημονικά με το θέμα της Μαρίνας δεν έχω δικαίωμα να εκφράσω την άποψή μου… Και υποστήριξαν ότι οι δηλώσεις μου, ήταν η αιτία να ακυρωθούν δύο συμφωνίες αξίας 65 εκατ. ευρώ… Δεν είναι αστείο… Το αναφέρουν στην αγωγή! Έχετε στην εκπομπή σας ένα άτομο που κάνει αναρτήσεις και διαλύει συμφωνίες δεκάδων εκατομμυρίων…».
«Με στοχοποίησαν γιατί μετείχα στην προσφυγή. Αν τους έκανα τη ζημιά που λένε… οι 700.000 ευρώ είναι μικρό ποσό…»
«Τώρα που το σκέφτομαι, αν τους έκανα τέτοια ζημιά, είναι εξαιρετικά μικρό το ποσό των 700.000 ευρώ που ζητάνε… Στο ίδιο διάστημα υπήρξαν αναρτήσεις, για το θέμα της Μαρίνας, με πολύ πιο αιχμηρά σχόλια και σκληρούς χαρακτηρισμούς… Με στοχοποίησαν, όχι λόγω Επιμελητηρίου αλλά γιατί συμμετείχα στην προσφυγή στο ΣτΕ κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι στρέφομαι εναντίον της ΚΥΑ και όχι της εταιρείας…».
«Η αγωγή δεν έγινε για οικονομικούς λόγους αλλά για εκφοβισμό – Έκαναν λάθος εκτίμηση για μένα και θα το καταλάβουν»
«Υπάρχει ανησυχία ως προς την έκβαση της προσφυγής γιατί πιστεύω πως τα επιχειρήματα είναι εξαιρετικά σοβαρά. Δεν μπορεί κανείς να προδικάσει τι θα γίνει αλλά προφανώς όσα αναφέρονται έχουν κάποια βάση. Διαφορετικά, δεν θα υπήρχε αυτή η αντίδραση από την πλευρά της εταιρείας. Είναι κλασσική περίπτωση αγωγής slapp που γίνονται από μεγάλες εταιρείες για να εκφοβίσουν και να αποτρέψουν παρόμοιες κινήσεις στο μέλλον… Ο στόχος τους δεν είναι οικονομικός… Στη δική μου περίπτωση, έκαναν λάθος εκτίμηση και αυτό νομίζω, θα το καταλάβουν. Δεν έχω εξάρτηση από κανέναν, είναι ζήτημα προσωπικής αξιοπρέπειας και δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να κάνω πίσω…».
«Υπονομεύεται η προοπτική ανάπτυξης του ανατολικού μετώπου αν προχωρήσει το έργο της Μαρίνας με τη σημερινή του μορφή…»
«Πέρα από τον φορέα μου, το ΤΕΕ Επιμελητηρίου που στάθηκε στο πλευρό μου με ξεκάθαρο τρόπο και πραγματικά με έκανε να νιώσω ότι με στηρίζει… το σπίτι μου, θέλω να ευχαριστήσω όλο τον κόσμο, φορείς, γνωστούς, φίλους και απλούς πολίτες που είτε με ανακοινώσεις τους, είτε με αναρτήσεις δήλωσαν τη συμπαράστασή τους στο πρόσωπό μου. Κυρίως γιατί καταλαβαίνουν ότι στο συγκεκριμένο έργο υπονομεύεται η προοπτική ανάπτυξης στο ανατολικό μέτωπο της πόλης. Αυτή η προοπτική χάνεται αν προχωρήσει το έργο της Μαρίνας όπως είναι σήμερα…».
«Για να μην παρεξηγηθώ. Δεν είμαι κατά της επένδυσης, όχι μόνο εγώ, αλλά ο περισσότερος κόσμος. Ο προβληματισμός και οι ενστάσεις έχουν σε σχέση με αυτά που περιέχονται στην κοινή υπουργική απόφαση, αυτή που αύξησε τα μέτρα δόμησης από τα 34.000 τ.μ στα 87.000 τ.μ… Αν βάλουμε και τα 15.600 τ.μ του πάρκινγκ που αναφέρονται στο σχέδιο, ξεπερνάμε τα 100.000 τ.μ…».
«Βαπτίζονται υπόγεια τα… ισόγεια, για να μη προσθέσουν τα 15.000 τ.μ για το πάρκινγκ στα 87.000 τ.μ της δόμησης»
«Βαφτίζονται υπόγεια ενώ δεν είναι υπόγεια, οι χώροι για το πάρκινγκ… Το σημείο «μηδέν» είναι εκεί που έχουμε το επίπεδο της θάλασσας. Δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να γίνει υπόγειο για πάρκινγκ. Αρα, τα 15.600 τ.μ προστίθενται στα 87.000 τ.μ της δόμησης… Η εταιρεία το ορίζει σαν υπόγειο για να μην το προσθέσει στα 87.000 τ.μ.».
«Τα ύψη που υπάρχουν στα περισσότερα οικοδομικά τετράγωνα της περιοχής, είναι οκτώ μέτρα, με εξαίρεση κάποια ειδικά κτίρια.. Το σχέδιο κάνει λόγο, μετά την τροποποίηση, για 35 μέτρα! Και βασίζεται σε άλλο οικοδομικό τετράγωνο και σε αθλητική εγκατάσταση για την οποία υπήρξε σχεδιασμός αλλά δεν έχει κατασκευαστεί… Αυτά δεν έχουν σχέση με την περιοχή… Είναι απλά ένα τέχνασμα».
«Από τα 30,9 εκατ. ευρώ των αντισταθμιστικών για τη Μαρίνα, το όφελος για τους κατοίκους και το Δήμο θα είναι 400.000 ευρώ…»
«Τα αντισταθμιστικά οφέλη προβλέπονται από τη νομοθεσία και δεν είναι στη διακριτική διάθεση της όποιας εταιρείας… Από το ποσό των 30.900.000 ευρώ που είναι το σύνολο των αντισταθμιστικών, αναφέρει το σχέδιο, ότι 24 εκατομμύρια αφορούν δημιουργία νέων στεγασμένων χώρων στάθμευσης… Ξέρετε τι είναι αυτό; Ένας αναγκαίος στεγασμένος χώρος για να λειτουργήσει η επιχείρηση… Για πιο αντισταθμιστικό έργο μιλάμε;».
«Πρόσθεσαν υδατοδρόμιο και ελικοδρόμιο στα ανταποδοτικά έργα… Για ποιους;»
«Ποσό 3,5 εκατ. ευρώ για νέους κοινόχρηστους χώρους που δεν προσδιορίζεται τι ακριβώς και ποιοι θα είναι αυτοί οι χώροι, και για πεζόδρομους που ούτως ή άλλως είναι απαραίτητοι, ξανά για τη λειτουργία του έργου και την πρόσβαση του κόσμου… Που είναι τα ανταποδοτικά;».
«Επίσης, περιλαμβάνεται και υδατοδρόμιο 600.000 ευρώ. Πού ωφελείται ο κόσμος, οι κάτοικοι του νησιού, από το υδατοδρόμιο; Εκτός αν πούμε ότι κάτοικοι του Αγίου Νικολάου συνηθίζουν να μετακινούνται με υδροπλάνα ή έχουν ελικόπτερα… Γιατί, το επόμενο αντισταθμιστικό όφελος για την περιοχή είναι το ελικοδρόμιο…».
Έχουμε ακόμα 200.000 ευρώ για συντήρηση και ανακαίνιση σχολείων, 100.000 για ανακαίνιση ναών, και άλλες 100.000 για ιατρικά μηχανήματα. Με λίγα λόγια, από τα 30 εκατ. ευρώ των αντισταθμιστικών, μένουν για την πόλη και τον Δήμο 400.000 ευρώ…».
«Το σχέδιο προβλέπει 900 θέσεις πάρκινγκ εντός της Μαρίνας, με 1280 ενοίκους σε βίλες και διαμερίσματα…»
«Το σχέδιο κάνει λόγο για χώρους στάθμευσης που θα προβλεφθούν εντός της Μαρίνας που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής και θα υπάρχει και πλεόνασμα θέσεων. Ας δούμε τα νούμερα, με την τροποποίηση της σύμβασης που υπογράφηκε και από τον Δήμο…
Θα υπάρχουν 1288 θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο πληθυσμός στην περιοχή, στην καρδιά της πόλης, και με το κυκλοφοριακό να’ χει ήδη πιάσει κόκκινο… θα αυξηθεί σημαντικά, με όλους όσοι αγοράσουν ή νοικιάσουν με μακρόχρονη μίσθωση. Οι βίλες και τα διαμερίσματα που θα κατασκευαστούν στους τρεις πύργους θα φιλοξενούν 1280 άτομα, μια μεγάλη Κοινότητα… ΟΙ εργαζόμενοι στην Μαρίνα υπολογίζεται ότι θα φθάσουν ή θα ξεπεράσουν τα 1000 άτομα… «
«Η υφιστάμενη δόμηση της Μαρίνας είναι 3.700 τ.μ. Φανταστείτε τη με 87.000 τ.μ εκτός από τα 15.000 τ.μ του πάρκινγκ…»
«Οι προτεινόμενες θέσεις στάθμευσης φθάνουν τις 936. Και ρωτάω… Είναι δυνατόν, τα 1280 άτομα που θα είναι στις βίλες να μην έχουν από, τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο; Οποιος προλάβει θα πάρει θέση πάρκινγκ και άλλοι 300 θα μείνουν εκτός… Για να καταλάβουμε τη διαφορά στα μεγέθη, η υφιστάμενη δόμηση της Μαρίνας είναι 3700 μέτρα… Φανταστείτε τώρα, αυτό το χώρο με 87.000 τ.μ δόμησης».
«Το 2013 ο κ. Τριανταφύλλου χαρακτήρισε «τερατούργημα» τα 37.000 τ.μ! Τι λέει τώρα για τα 87.000 τ.μ…»
«Σας αναφέρω απόσπασμα, από πρακτικά δημοτικού συμβουλίου, σε συνεδρίαση του 2013, με Δήμαρχο τον κ. Κουσουρνά… «Είχαμε δικαίωμα να χτίσουμε 37.000 τετραγωνικά μέτρα, εμείς χτίζουμε 23.000 τ.μ, εκ των οποίων τα 3.000 τ.μ είναι κοινόχρηστα άρα καταλαβαίνετε ότι δώσαμε μεγάλη σημασία στο να αποφύγουμε να κάνουμε εκεί τερατουργήματα…». Ξέρετε ποιος έκανε τότε αυτή τη δήλωση; Ο κ. Τριανταφύλλου, ο νυν εκπρόσωπος της εταιρείας Μαρίνες ΑΕ… Χαρακτήρισε τα 37.000 τ.μ τερατούργημα! Και τώρα θέλει 87.000 τ.μ…».
Ακούστε τον κ. Γρύλλη: