ΡόδοςΤοπικές ειδήσεις
Trending

Κώστας Σπανός στον topfm: «Ακόμα μια άδικη αύξηση που επιβαρύνει ξανά τους νησιώτες»

«Στην υπόλοιπη χώρα μειώνονται τα μεταφορικά – Στα νησιά η μία αύξηση διαδέχεται την άλλη…»

«Πρώτα έπρεπε να ξεσηκωθούν οι καταναλωτές και μετά οι επιχειρήσεις»

«Τα λειτουργικά κόστη μειώνουν τα κέρδη και το περιθώριο για  επενδύσεις…» 

Του Στέλιου Σαρέσκου

Η προσπάθεια της Κυβέρνησης για συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, μετά τη μείωση, κατά 50% των τελών ελλιμενισμού που πλήττει τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία, συνοδεύεται και από αύξηση των μεταφορικών ναύλων των φορτηγών οχημάτων, κάτι που αναμένεται να επιφέρει νέα άνοδο τιμών σε πολλά προϊόντα!

Το ποσοστό αύξησης για τα μεταφορικά, στη Ρόδο, υπολογίζεται να φθάσει στο 12% και, όπως αναμενόταν, προκαλεί έντονες αντιδράσεις. 

«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για τις συνεχείς αυξήσεις του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων μας και το υψηλό κόστος, που καλούνται να πληρώσουν οι νησιώτες μας, στην προμήθεια και διακίνηση βασικών αγαθών, καθώς και για την καταστρατήγηση των εξαγγελθέντων. Ζητάμε την άμεση παρέμβαση όλων των αρμοδίων αρχών για την ακύρωση της επικείμενης αύξησης των μεταφορικών ναύλων των φορτηγών οχημάτων», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση του ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου.

«Ακόμα μια αύξηση που επιβαρύνει και πάλι τους νησιώτες»

«Με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι η Attica Group, σε επιστολή της, ενημέρωσε τα πρακτορεία για αυξήσεις στους ναύλους των φορτηγών – οχημάτων, οι οποίες θα ισχύσουν από τις 15 Μαΐου. Υποτίθεται ότι βρέθηκε λύση, για τη συγκράτηση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τη μείωση των λιμενικών τελών… Αυτή η ξαφνική αύξηση έρχεται για τον ίδιο λόγο, λόγω του πιο καθαρού αλλά και ακριβότερου καύσιμου των πλοίων, είναι άδικη και ακόμα μια φορά θα επιβαρύνει τους νησιώτες, επιχειρήσεις και καταναλωτές»

Ο Κώστας Σπανός, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, μίλησε στην εκπομπή του topfm «Ρόδος είναι και γυρίζει» για το νέο κύκλο ακρίβειας, σε πολλά προϊόντα, λόγω της επικείμενης αύξησης στα ναύλα των φορτηγών που πάνε στα νησιά και τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν σε επιχειρήσεις και καταναλωτές. 

«Στην υπόλοιπη χώρα μειώνονται τα μεταφορικά – Στα νησιά η μία αύξηση διαδέχεται την άλλη…»

«Σε άλλες νησιωτικές περιοχές, η αύξηση θα φθάσει στο 14%. Την ίδια στιγμή, στην ηπειρωτική χώρα, με την πτώση τιμών που έχουμε στα καύσιμα, μειώνονται και οι τιμές στα μεταφορικά… Ακριβώς το αντίθετο απ´ ότι συμβαίνει στα νησιά… Και είναι λογικό, οι επιχειρήσεις που θα επιβαρυνθούν από την αλλαγή των τιμών, στα νησιά, να περάσουν το κόστος μεταφοράς, στην κατανάλωση».

«Όσο πιο ογκώδες είναι το φορτίο μια νταλίκας, τόσο αυξάνεται και το κόστος μεταφοράς, συνεπώς και το ποσοστό στην αύξηση του προϊόντος που φθάνει στον καταναλωτή. Μπορεί το 10%, το 12% ή το 14% να μην μεταφέρεται αυτούσιο στα προϊόντα και ενδεχομένως να περιορίζεται σε 2%, 3% ή και 5%… Ας αναλογιστούμε όμως πόσες αυξήσεις έχουν υποστεί οι νησιώτες τον τελευταίο καιρό, και με «παγωμένη» τη μείωση του ΦΠΑ και το μεταφορικό ισοδύναμο».

«Καθημερινά έρχονται στη Ρόδο περίπου 300 νταλίκες 10-12 μέτρων. Αν πολλαπλασιάσουμε όλες αυτές τις μικρές αυξήσεις με το σύνολο των μεταφερόμενων προϊόντων και των μεταφερόμενων φορτηγών, καθημερινά, βλέπουμε ότι τα ποσά είναι πολύ μεγάλα… Εκτός του ότι η αξία πολλών προϊόντων αυξήθηκε ακόμα και κατά 100% το προηγούμενο διάστημα».

«Πρώτα έπρεπε να ξεσηκωθούν οι καταναλωτές και μετά οι επιχειρήσεις»

«Το περίεργο σε αυτή την υπόθεση είναι ότι διαμαρτύρονται οι επιχειρήσεις, ενώ έπρεπε, επί της ουσίας, να διαμαρτύρονται πρώτοι οι καταναλωτές. Γιατί οι επιχειρήσεις ενδιαφέρονται να έχουν έναν χαμηλό κοστολόγιο και να μην επιβαρύνουν τους πελάτες τους. Και η επιβάρυνση αυτή έρχεται κατευθείαν πλέον στον πελάτη. Οι καταναλωτές θα έπρεπε να ξεσηκωθούν».

«Ο Εμπορικός Σύλλογος ενδιαφέρεται και για όλο το οικοσύστημα της εργασίας, των επιχειρήσεων, της επιχειρηματικότητας. Λειτουργεί ως σύνολο. Αν χαλάσει ένα κομμάτι αυτής της αλυσίδας, δεν μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα».

«Τα λειτουργικά κόστη μειώνουν τα κέρδη και το περιθώριο για  επενδύσεις…» 

«Το σύστημα τα τελευταία δύο χρόνια έχει εξαντλήσει όλα τα περιθώρια απορρόφησης των κραδασμών που φέρνουν οι αυξήσεις. Όμως, αυτό που παρατηρείται είναι, να αυξάνονται οι τζίροι στις επιχειρήσεις αλλά να μειώνονται τα κέρδη. Αυτό σημαίνει μεγάλα λειτουργικά κόστη. Και χωρίς κέρδη, δεν μπορεί μια επιχείρηση να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις ή να κάνει επενδύσεις για να αυξήσει τον τζίρο του».

Ακούστε τον κ. Σπανό:

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button