
Παρά την αυξανόμενη πίεση από τον πληθωρισμό και το διαρκώς ακριβότερο κόστος ζωής, οι Γερμανοί δεν εγκαταλείπουν τα ταξίδια. Σύμφωνα με τη θερινή έρευνα της Norisbank για το 2025, το 63,6% των ερωτηθέντων σχεδιάζει τουλάχιστον μία εβδομαδιαία απόδραση, ποσοστό σχεδόν ίδιο με το 2024 (63,5%). Οι αυξήσεις τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης, ενέργεια και υπηρεσίες δεν φαίνεται να κλονίζουν την ανάγκη για ξεκούραση και αλλαγή παραστάσεων.
Ραγδαία αύξηση των τιμών – Πίεση στα καθημερινά έξοδα
Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι τιμές σε βασικές υπηρεσίες, όπως ταξί ή κομμωτήρια, έχουν αυξηθεί σημαντικά – άνοδος από το 56% το 2024 και μόλις 20% το 2022. Η ενέργεια προκαλεί ανησυχία στο 76% (έναντι 72% πέρυσι), ενώ είδη παντοπωλείου και καθαρισμού πιέζουν ακόμη περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Περίπου 8% περισσότερα νοικοκυριά σε σχέση με πέρυσι κάνουν οικονομίες στην καθημερινότητα – μειώνουν έξοδα σε τρόφιμα και θέρμανση – ώστε να εξασφαλίσουν χρήματα για τις διακοπές.
Οι νέοι Γερμανοί ταξιδεύουν περισσότερο
Οι προγραμματισμένες διακοπές παραμένουν σταθερές, ειδικά στις νεότερες ηλικίες. Εντυπωσιακό είναι ότι το 75,3% των Γερμανών ηλικίας 18-34 ετών σχεδιάζει καλοκαιρινό ταξίδι, ποσοστό που υποχωρεί στο 67,4% για τις ηλικίες 35-49 και στο 53,2% για την ομάδα 50-69. Οι νέοι συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην εμπειρία του ταξιδιού, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει οικονομική πίεση ή περικοπές αλλού.
Μικρή πτώση στους προϋπολογισμούς, αυξημένη κατανάλωση στον προορισμό
Ο μέσος προϋπολογισμός διακοπών για το 2025 ανέρχεται στα €1.432 ανά άτομο, ποσό που περιλαμβάνει τα έξοδα μεταφοράς και είναι μειωμένο κατά 3,7% σε σύγκριση με το 2024 (€1.487). Ωστόσο, παραμένει σαφώς υψηλότερο από το 2019 (€1.105). Σημαντική είναι και η αύξηση στις δαπάνες κατά τη διάρκεια των διακοπών: οι Γερμανοί σκοπεύουν να διαθέσουν €412 ανά άτομο για γεύματα, εκδρομές και διασκέδαση, 5,5% περισσότερα από πέρυσι και 25% πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Προτεραιότητα στο φαγητό και τον πολιτισμό
Το 35% των επιτόπιων δαπανών κατευθύνεται σε φαγητό και ποτό, το 19,4% σε εκδρομές και το 8,7% σε πολιτιστικές δραστηριότητες όπως συναυλίες και μουσεία – ποσοστό ρεκόρ για τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ανάγκη για ταξίδι, ακόμη και με θυσίες
Παρά τη γενικευμένη ακρίβεια, οι Γερμανοί επιλέγουν να ταξιδέψουν – έστω με στρατηγικότερο σχεδιασμό και λιγότερα έξοδα σε άλλους τομείς. Όμως, δεν μπορούν όλοι: το 5,8% δήλωσε πως δε θα κάνει διακοπές λόγω πληθωρισμού, ποσοστό που φτάνει το 9,3% στις ηλικίες 50-69. Αντίθετα, περίπου το 39% δηλώνει πως αποταμιεύει συστηματικά για μελλοντικά ταξίδια – αύξηση 10,4% από το 2024.
ΠΗΓΗ:tornosnews.gr