Μανώλης Κοντουδάκης, πρόεδρος των εργαζομένων του Ρ.Ο.Δ.Α στον topfm: «Υπάρχει αβεβαιότητα για το μέλλον του Ρ.Ο.Δ.Α – Γίνονται απαξιωτικές, για τον Οργανισμό, κινήσεις» (ηχητικό)

«Στο Δήμο προσπαθούν ακόμα να καταλάβουν πως λειτουργεί ο Ρ.Ο.Δ.Α»
«Το ΚΤΕΛ μπαίνει στα «χωράφια» μας και μας … κλέβει έργο»
«Είναι άδικο για τους εργαζόμενους του Ρ.Ο.Δ.Α αυτό που γίνεται με το ΚΤΕΛ – Αν χρειαστεί, θα αποφασίσουμε κινητοποιήσεις»
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ιδέα του Αντώνη Καμπουράκη δίνουν μεγάλη ανάσα στους κατοίκους της Παλαιάς Πόλης»
«Το τρενάκι που ξεκινούσε από τον Μάιο, τώρα είναι παρκαρισμένο… Ελπίζουμε να ξεκινήσει τον Ιούνιο»
«Αποτέλεσμα φυσιολογικής φθοράς η φωτιά στο λεωφορείο…»
«Εξαιρετική η ιδέα του τέως δημάρχου, του κ. Καμπουράκη να υπάρχει λεωφορείο που κάνει τη διαδρομή από το λιμάνι της Ακαντιάς στην πόλη»
«Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για τα πούλμαν των τουριστικών γραφείων – Λειτουργούν σαν συγκοινωνία…»
Το χαμένο της βηματισμό ψάχνει ακόμα ο Ρ.Ο.Δ.Α, 14 μήνες μετά την κατάργηση, βάσει υπουργικής απόφασης (31.12.23), των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων και την ενσωμάτωσή της στο Δήμο Ρόδου. Με λιγότερη ευελιξία στο τρόπο λειτουργίας της, λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών που ακολουθούνται στις δημόσιες υπηρεσίες, αισθητά μειωμένο προσωπικό στις υπηρεσίες της και μειωμένα έσοδα, την περασμένη χρονιά, η διεύθυνση και οι εργαζόμενοι του Ρ.Ο.Δ.Α δίνουν «μάχη» να διατηρήσουν την επιχείρηση σε θέση ισχύος στο συγκοινωνιακό δίκτυο του νησιού και κόντρα στην, κατά τα φαινόμενα, ευνοϊκότερη αντιμετώπιση του ΚΤΕΛ που έχει ως αποτέλεσμα τη σταδιακή μετατροπή του Ρ.Ο.Δ.Α, του παλαιότερου και πιο πετυχημένου δημοτικού Οργανισμού, στα χρονικά της Ρόδου, σε ρόλο κομπάρσου…
«Υπάρχει αβεβαιότητα για το μέλλον του Ρ.Ο.Δ.Α – Γίνονται απαξιωτικές, για τον Οργανισμό, κινήσεις»
«Αν δούμε την αλλαγή από την πλευρά των εργαζομένων, το θετικό είναι ότι ξέρουν πλέον που ανήκουν και ότι είναι δημοτικοί υπάλληλοι. Με το παλιό καθεστώς, μας έλεγαν ότι ήμασταν ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οπότε όταν προέκυπτε κάτι θετικό για τους δημόσιους υπαλλήλους, εμείς μέναμε απέξω… Όταν γινόταν κάτι αρνητικό για τους δημοτικούς υπαλλήλους, όπως περικοπές, «έφθανε» και σε εμάς γιατί ανήκαμε στο Δήμο… Οσο για τις συνθήκες, είναι πιο δύσκολες, γιατί μπλέκουμε με τα γρανάζια του Δήμου αλλά η μεγάλη αβεβαιότητα όλων μας πηγάζει από κινήσεις που γίνονται και απαξιώνουν το Ρ.Ο.Δ.Α»
Ο Μανώλης Κοντουδάκης, πρόεδρος των εργαζομένων του Ρ.Ο.Δ.Α, φιλοξενήθηκε στο στούντιο του topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει» και μίλησε στον Στέλιο Σαρέσκο για τα υπέρ και κατά της μετάπτωσης του Οργανισμού στο Δήμο, τη νέα καθημερινότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι, την ανασφάλεια που τους μεταδίδουν αποφάσεις που δίνουν τον πρώτο λόγο στο ΚΤΕΛ και αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τον Οργανισμό, για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Παλαιά Πόλη, το τρενάκι και το λεωφορείο που πηγαινοέρχεται… άδειο από το λιμάνι της Ακαντιάς στην πόλη…
«Στο Δήμο προσπαθούν ακόμα να καταλάβουν πως λειτουργεί ο Ρ.Ο.Δ.Α»
«Είμαστε ακόμα σε στάδιο προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα. Νομίζω ότι το ίδιο ισχύει και από την πλευρά του Δήμου, με τους αρμόδιους να μην είχαν καμιά σχέση με τον Ρ.Ο.Δ.Α και να προσπαθούν να καταλάβουν πως δούλευε ο Οργανισμός. Να προσθέσω και το γνωστό πρόβλημα των χρονοβόρων διαδικασιών, για την επίλυση διάφορων θεμάτων, στο δήμο, σαφώς σε μεγαλύτερο βαθμό απ΄ότι στην προηγούμενη κατάσταση. Ελπίζω σύντομα να βρούμε κοινές συνισταμένες».
«Υπάρχει υποστελέχωση εδώ και πολύ καιρό. Σκεφθείτε ότι από το 2003 που είμαι στην επιχείρηση, δεν έχει προσληφθεί μόνιμο προσωπικό. Έφυγαν και αρκετά άτομα, μετά τη μετάπτωσή μας στο Δήμο, προς άλλες υπηρεσίες του δήμου και δεν αντικαταστάθηκαν. Ο αριθμός των οδηγών, προς το παρόν, επαρκεί».
«Το ΚΤΕΛ μπαίνει στα «χωράφια» μας και μας … κλέβει έργο»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η διάθεση κάποιων να … κλέψουν έργο του Ρ.Ο.Δ.Α. Είδαμε ανακοίνωση του ΚΤΕΛ ότι θα εκτελεί δρομολόγια από τη Λίνδο, απευθείας στο αεροδρόμιο, εφόσον φυσικά περνάει και από την περιοχή της Ιαλυσού. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνει στα δικά μας «χωράφια». Δεν έχει συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο. Ναι μεν εξυπηρετεί πολύ κόσμο αυτό το δρομολόγιο γιατί δεν χρειάζεται ο επισκέπτης να περάσει μέσα από τη Ρόδο για να συνεχίσει προς αεροδρόμιο, αλλά έτσι απαξιώνεται ακόμα περισσότερο ο Ρ.Ο.Δ.Α… Το δίκαιο θα ήταν να μοιραστούν τα δρομολόγια όπως έγινε και στη γραμμή Ρόδος – Φαληράκι».
«Η μοιρασιά στη διαδρομή Ρόδος – Φαληράκι, με το Ρ.Ο.Δ.Α να είναι στη γραμμή για 15 μέρες το πρωί και το ΚΤΕΛ για 15 μέρες το βράδυ ήταν μια απόφαση που πάρθηκε μέσα σε μια νύχτα… Δεν μάθαμε ποτέ το γιατί… Και είχαμε, όπως και έχουμε λεωφορεία για να καλύπτουμε το σύνολο των δρομολογίων… Ας γίνει λοιπόν το ίδιο και στη γραμμή Λίνδος – αεροδρόμιο».
«Είναι άδικο για τους εργαζόμενους του Ρ.Ο.Δ.Α αυτό που γίνεται με το ΚΤΕΛ – Αν χρειαστεί θα αποφασίσουμε κινητοποιήσεις»
«Είναι άδικο για τους εργαζόμενους του Ρ.Ο.Δ.Α αυτό που γίνεται … Γιατί να επωφεληθεί μόνο ο ένας και μάλιστα σε βάρος του άλλου; Εδώ προκύπτει και το εξής ερώτημα: Ποιος θα ελέγχει αν το ΚΤΕΛ θα επιβιβάζει κόσμο στη διαδρομή του, μετά το αεροδρόμιο, κάτι που μπορεί να το κάνει, περνώντας από την Ιαλυσό, μόνο ο Ρ.Ο.Δ.Α; Δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός… Ακριβώς το ίδιο γίνεται και στη διαδρομή προς Φαληράκι. Εμείς βάζουμε κόσμο το πρωί αλλά ενδιάμεσα περνάει το ΚΤΕΛ και κάνει το ίδιο… Δυστυχώς, δεν λειτουργεί τίποτα στο θέμα των ελέγχων».
«Ανάλογα με τη στάση της εταιρείας στο θέμα του ΚΤΕΛ, θα αποφασίσουμε και την αντίδραση του συλλόγου. Δεν μπορούμε να δεχθούμε αυτή την προνομιακή μεταχείριση, ούτε γνωρίζουμε ποιοι πήραν αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι και ο Δήμος πρέπει να αντιδράσει. Για ένα θέμα που αφορά και τα ξενοδοχεία και τους καταστηματάρχες των περιοχών αυτών».
«Το τρενάκι που ξεκινούσε από τον Μάιο, τώρα είναι παρκαρισμένο… Ελπίζουμε να ξεκινήσει τον Ιούνιο»
«Τα έσοδα του Ρ.Ο.Δ.Α ήταν περισσότερα όσο ο οργανισμός ήταν αυτόνομος και έπαιρνε όλες τις εισπράξεις από τα εισιτήρια. Την περασμένη χρονιά ο Δήμος έχασε αρκετά χρήματα γιατί δεν εκτελούσαμε τη γραμμή Ρόδος – Φαληράκι αλλά φέτος, που κάνουμε ξανά το δρομολόγιο αυτό, θα δει σημαντική διαφορά στα ταμεία του».
«Περιμένουμε να μπει σε λειτουργία και το τρενάκι της πόλης που αγοράστηκε πέρσι και το έχουμε παρκαρισμένο στις εγκαταστάσεις ώσπου να βγουν πινακίδες. Ελπίζουμε να ξεκινήσει δρομολόγια μέσα στον Ιούνιο γιατί και αυτό φέρνει σημαντικά έσοδα στο Δήμο».
«Αποτέλεσμα φυσιολογικής φθοράς η φωτιά στο λεωφορείο…»
«Το περιστατικό με τη φωτιά στο λεωφορείο στην Παστίδα, έχει να κάνει με φυσιολογική φθορά στον πίσω τροχό. Κάποιο σωληνάκι έσκασε ή κάποια φούσκα έχανε αέρα. Όταν άναψε η ένδειξη και την είδε ο οδηγός, σταμάτησε το λεωφορείο και τότε φούντωσε η φωτιά. Ευτυχώς, απομακρύνθηκαν αμέσως και τα 70 παιδιά του μουσικού σχολείου που ήταν μέσα και ήρθε έγκαιρα η Πυροσβεστική που έτυχε να βρίσκεται εκείνη την ώρα στην περιοχή για άλλο περιστατικό. Το συγκεκριμένο λεωφορείο είχε περάσει από ΚΤΕΟ πριν από τρεις μήνες».
«Ήταν εξαιρετική η ιδέα του τέως δημάρχου, του κ. Καμπουράκη να υπάρχει λεωφορείο που κάνει τη διαδρομή από το λιμάνι της Ακαντιάς στην πόλη, για να εξυπηρετείται ο κόσμος που δεν θέλει να πάει με αυτοκίνητο στο κέντρο και ταυτόχρονα να αποφεύγεται η συμφόρηση, με όσους θέλουν να παρκάρουν στην πόλη σε ώρες αιχμής… Όμως, δεν αξιοποιείται αυτή η δυνατότητα αφού οι περισσότεροι συνεχίζουν να πηγαίνουν με τα αυτοκίνητά τους, αντί να το παρκάρουν στην Ακαντιά και να πάρουν το λεωφορείο».
«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνουν μεγάλη ανάσα στους κατοίκους της Παλαιάς Πόλης»
«Αυτό που έγινε στην Παλιά πόλη με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν από τις καλύτερες αποφάσεις που έχουν παρθεί για την εξυπηρέτηση των κατοίκων. Ήταν ιδέα του κ. Καμπουράκη, πριν από περίπου πέντε χρόνια, την οποία ανέλαβε να υλοποιήσει ο πρώην πρόεδρος της επιχείρησης Δημήτρης Τσίκης. Φτιάξαμε τα δρομολόγια, κάναμε ότι χρειαζόταν για την προμήθεια των αυτοκινήτων και από την πρώτη χρονιά φάνηκε ότι αυτή η υπηρεσία έχει μέλλον».
«Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για τα πούλμαν των τουριστικών γραφείων – Λειτουργούν σαν συγκοινωνία…»
«Έδωσε μεγάλη ανάσα στους ηλικιωμένους που κυκλοφορούν στην Παλαιά Πόλη, στους μόνιμους κατοίκους που φθάνουν τους 3.000 και σε όλους όσοι χρειάζονται βοήθεια και δεν μπορούν να μετακινηθούν, εντός της Παλιάς Πόλης με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών των αυτοκινήτων, υπάρχει και ένα ασθενοφόρο για τις περιπτώσεις που το ΕΚΑΒ δεν μπορεί να πλησιάσει».
«Είναι αρκετά τα τουριστικά γραφεία που βάζουν πούλμαν τα οποία περνούν από ξενοδοχεία, επιβιβάζουν και αποβιβάζουν τουρίστες και καταλήγουν μπροστά στο Δημαρχείο. Αναφέρουν ως δικαιολογία τη συνεργασία με τα ξενοδοχεία, λειτουργώντας ουσιαστικά όπως η συγκοινωνία… Εντελώς παράνομο όλο αυτό. Έχουν σοβαρό πρόβλημα και τα taxi που έχουν κάνει και καταγγελίες. Σας ξαναλέω όμως, δεν υπάρχει κανένας έλεγχος…».
Ακούστε τον κ.Κοντουδάκη: