Με ανακοίνωσή της η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου επισημαίνει πως η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στη Κω, δεν επηρέασε την βαριά “βιομηχανία ” του τόπου. Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:
Άσχημες μνήμες από την περσινή φωτιά στη Ρόδο ξύπνησαν οι εικόνες εκκένωσης ξενοδοχείων και χωριών στην Κω. Η ιστορία δυστυχώς επαναλήφθηκε, σε μικρότερη κλίμακα ευτυχώς. Η φωτιά δεν ήταν τόσο δυνατή για να λυγίσει την βαριά «βιομηχανία» του τόπου, τον τουρισμό. Σύμφωνα με δηλώσεις τουριστικών πρακτόρων, η φωτιά δεν επηρέασε καθόλου τις κρατήσεις, καθώς δεν υπήρξαν ακυρώσεις.
Μόνο κάποιες πρωινές πτήσεις της Τρίτης 02 Ιουλίου, που θα έφερναν πελάτες στην Καρδάμαινα, φαίνεται να επηρεάστηκαν από την πυρκαγιά. Το αεροδρόμιο της Κω ήταν σε λειτουργία καθ’ όλη την διάρκεια της φωτιάς, με τις πτήσεις από εσωτερικό και εξωτερικό να εκτελούνται κανονικά.
Σημαντική ήταν η βοήθεια που προσέφεραν οι Κώοι στους κατοίκους, αλλά και στους επισκέπτες του νησιού, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Καρδάμαινα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, 10.000 κάτοικοι και επισκέπτες μετακινήθηκαν με λεωφορεία σε σχολικές εγκαταστάσεις, γήπεδα και άλλες δομές που υπέδειξε ο Δήμος και η Πολιτική Προστασία ενώ, άμεσα συγκεντρώθηκαν τρόφιμα, νερά και είδη πρώτης ανάγκης.
Εκ μέρους όλων των μελών μας, θέλουμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους ήρωες της καλοκαιρινής καθημερινότητας – τους πυροσβέστες και τους πιλότους των πυροσβεστικών αεροσκαφών κι ελικοπτέρων, στον στρατό, τα στελέχη του οποίου αθόρυβα και με απόλυτη ηρεμία και οργάνωση είναι πάντα εκεί για τα πάντα, στην αστυνομία, στον Δήμαρχο Κω, κο Θεοδόση Νικηταρά, στους εργαζόμενους Δήμου και Περιφέρειας, στους χειριστές σκαπτικών μηχανημάτων, στο ΣΕΠΕ, στους εθελοντές – τόσο τους οργανωμένους (Πολιτική Προστασία, Ερυθρός Σταυρός κλπ.) όσο και τους απλούς συμπολίτες οι οποίοι άφησαν τις υποχρεώσεις τους κι έτρεξαν για να συνδράμουν με κάθε δυνατό τρόπο, καθώς και σε όλους τους επαγγελματικούς φορείς.
Ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό «ευχαριστώ» στους επαγγελματίες οδηγούς λεωφορείων και μεταφορικών μέσων, οι οποίοι με ταξί, van και λεωφορεία μετέφεραν συνεχώς τον κόσμο σε ασφαλές μέρος, αλλά και στους υπαλλήλους των τουριστικών γραφείων, οι οποίοι αδιάκοπα οργάνωναν τις μεταφορές και φρόντιζαν για τις διανυκτερεύσεις σε τουριστικές μονάδες του νησιού που είχαν διαθεσιμότητα. Η Κως έχει πλέον επιστρέψει στην καθημερινότητά της έχοντας ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη στιγμή, ενωμένη, δυνατή κι έχοντας παρουσιάσει στον υπερθετικό βαθμό τις μεγάλες αξίες της αλληλεγγύης, της δοτικότητας και του ανθρωπισμού.”