ΕλλάδαΤουρισμός

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Νέα δικαίωση ξενοδόχων για υπέρογκα τέλη από δήμο | Διβάνης και Τσαούσογλου κατά δήμου Κεντρικής Κέρκυρας | ΑΠΟΦΑΣΗ

Νέα απόφαση Αποκεντρωμένης Διοίκησης που δικαιώνει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που προσέφυγαν για υπέρογκες χρεώσεις τελών από δήμο φέρνει στην δημοσιότητα το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Συγκεκριμένα, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, μετά από προσφυγή των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων “ΕΤΑ – Εταιρία Τουριστικής Αναπτύξεως ΑΕ” του ομίλου Διβάνη και «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΣΑΟΥΣΟΓΛΟΥ Α.Ε.», μετά την αναπροσαρμογή του δημοτικού τέλους καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, δικαίωσε τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κάνοντας αποδεκτή την προσφυγή και προχώρησε σε μερική ακύρωση της απόφασης.

Υπενθυμίζεται ότι όπως αποκλειστικά δημοσίευσε το Χ&Τ, με απόφαση του γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής Γρηγόρη Ζαφειρόπουλου, ακυρώθηκε η απόφαση του δημάρχου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλου με την οποία επιβλήθηκε ένα ακόμη -παράλογο και υψηλό- τέλος σε Ξενοδοχεία και Εστίαση. Το θέμα είχε δημοσιεύσει αποκλειστικά το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, στις 18.12.2024!

Ομοίως στα δικαστήρια έχει προσφύγει και η Ένωση Ξενοδόχων Κω -μετά τους ξενοδόχους της Αθήνας- κατά του δήμου της Κω για την αύξηση των δημοτικών τελών και του τέλους παρεπιδημούντων, μετά τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Κω.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΕΔΩ

Με την απόφασή του ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου κ. Δημήτριος Κατσαρός, αποφασίζει:

-Την αποδοχή των: α) από 6-11-2024 προσφυγής της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ε.Τ.Α. Εταιρεία Τουριστικής Αναπτύξεως Α.Ε.», και β) από 15-11-2024 προσφυγής της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΣΑΟΥΣΟΓΛΟΥ Α.Ε.», με το διακριτικό τίτλο «CORFU HOLIDAY PALACE», οι οποίες στρέφονται κατά της υπ’ αριθ. 27-228/22-10-2024 (ΑΔΑ: 621Ψ46ΜΓ2Α-ΥΕΚ) απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, για τους λόγους που ως άνω παρατέθηκαν.

-τη μερική ακύρωση της ανωτέρω υπ’ αριθμ. 27-228/11-10-2024 (ΑΔΑ: 621Ψ46ΜΓ2Α-ΥΕΚ) απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων ως προς το σκέλος που αφορά στην ένταξη των χώρων ξενοδοχείων διατιθέμενων προς ύπνο και οι βοηθητικών αυτών σε συντελεστή διάφορο αυτού που προβλέπεται για τις κατοικίες, για τους λόγους που ως άνω παρατέθηκαν.

Ποιες ήταν οι αυξήσεις σε Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη και Κω

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε αποκαλύψει το Χ&Τ με βάση την απόφαση του δήμου 3Β, επιβαλλόταν ειδικό ανταποδοτικό τέλος σε Ξενοδοχεία και Εστίαση, ως ακολούθως:
 Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις (€/τ.μ.) 12,60
 Επιχειρήσεις Εστίασης & Διασκέδασης (€/τ.μ.) 8,00
 Εμπορικές Επιχειρήσεις > 100 τ.μ. (€/τ.μ.) 8,00
 Εμπορικές Επιχειρήσεις < 100 τ.μ. (€/τ.μ.) 1,10
 Οικιακή Χρήση (€/τ.μ.) 0,45

Ομοίως στο δημοτικό συμβούλιο του δήμου Κω στις 25 και 26 Νοεμβρίου 2024, πάρθηκαν οι σχετικές αποφάσεις ως ακολούθως:

Α) Την υπ’ αρίθμ. 191/2024 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της νήσου Κω όπου ορίστηκαν οι συντελεστές τελών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας για το έτος 2025 Δήμου Κω, με αύξηση ύψους 20%
Β) Την υπ’ αρίθμ. 192/2024 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της νήσου Κω όπου ορίστηκαν οι συντελεστές φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων για το έτος 2025 Δήμου Κω διατηρώντας τους συντελεστές στα ήδη υψηλά και πάνω από τα προβλεπόμενα εκ του Νόμου όρια του 0,02 έως 0,07 Ευρώ.
Γ) Την υπ’ αρίθμ. 193/2024 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της νήσου Κω όπου ορίστηκαν οι συντελεστές του τέλους ακίνητης περιουσίας (Τ.Α.Π.) για το έτος 2025 Δήμου Κω.
Δ) Την υπ’ αρίθμ. 194/2024 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της νήσου Κω όπου ορίστηκαν οι συντελεστές λοιπών τελών για το έτος 2025 Δήμου Κω, και ειδικότερα η αύξηση του τέλους διαμονής παρεπιδημούντων κατά 50% (από 0,5% σε 0,75%) όπως ορίζει ο νόμος Ν. 5143/24.

Τι είχε εγκρίνει ο δήμος Κεντρικής Κέρκυρας

Η απόφαση του δήμου Κεντρικής Κέρκυρας, έχει ως ακολούθως:

“ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ
ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
27η Συνεδρίαση Τακτική – δια ζώσης
του Δημοτικού Συμβουλίου του
Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων
στις 22 Οκτωβρίου 2024
Απόσπασμα Πρακτικού
Αριθμ. Απόφασης : 27 – 228
Θέμα: «Έγκριση αναπροσαρμογής δημοτικού τέλους καθαριότητας και
ηλεκτροφωτισμού του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, κατόπιν
της υπ’ αριθμόν 33-5/4.10.2024 Απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής».
Στην Κέρκυρα, στις 22 Οκτωβρίου 2024, ημέρα Τρίτη, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου
Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων πραγματοποίησε την 27η Συνεδρίασή του, η
οποία ήταν τακτική και πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της
Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας (κτήριο πρώην Νομαρχίας), κατόπιν της υπ’ αριθμόν οικ.
38514/18.10.2024 (Ορθή Επανάληψη) πρόσκλησης του Προέδρου του Δημοτικού
Συμβουλίου κ. Ξενοφώντος Σ. Αλαμάνου, που δημοσιεύθηκε αυθημερόν στην ηλεκτρονική
σελίδα του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων και γνωστοποιήθηκε στον
Δήμαρχο και σε κάθε Δημοτικό Σύμβουλο με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύμφωνα
με την παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ τ. Α’/87/7.6.2010).
Στη Συνεδρίαση προσκλήθηκε και ήταν παρών ο Δήμαρχος κ. Στέφανος – Χαράλαμπος
Πενηντάρχου Πουλημένος.
Διαπιστώθηκε η νόμιμη απαρτία, αφού σε σύνολο τριάντα εννέα (39) Δημοτικών
Συμβούλων, ήταν παρόντες – κατά την ανάγνωση του καταλόγου – είκοσι οκτώ (28)
Δημοτικοί Σύμβουλοι, ως ακολούθως:
1. Αλαμάνος Ξενοφών – Πρόεδρος
2. Τόμπρου – Γκίνη Χρυσούλα – Αντιπρόεδρος
3. Χαραλάμπους Μυρσίνη – Γραμματέας
4. Τσιμπούλη Θεοφανή
5. Βραδής Νικόλαος
6. Θεοτόκης Παναγιώτης
7. Γαλάνης Σπυρίδων
8. Στογιάννος Αδαμάντιος
9. Σκούρτης Χρήστος – Ηρακλής
10. Νεράντζης Σπυρίδων
11. Βλάσσης Θωμάς
12. Βουσολίνος Κωνσταντίνος
13. Χαλικιόπουλος Σπυρίδων
14. Πουλημένος Ευθύμιος
15. Φαϊτά Μιχαέλα-Μαρία
16. Χονδρογιάννης Μιχαήλ
17. Βλάχος Σπυρίδων
18. Αργυρός Αναστάσιος
19. Αργυρός Σπυρίδων
20. Κασίμης Αναστάσιος
21. Γιώτης Θεοχάρης
22. Παντελιός Γεώργιος – Ηλίας
23. Ζερβού Μαρία
24. Ραράκος Ευάγγελος
25. Κόντης Κωνσταντίνος
26. Γραμμένου Ευτυχία
27. Μεταλληνός Παναγιώτης (Επικεφαλής)
28. Γεώργιος Καρύδης (Επικεφαλής)
Απουσίαζαν (δικαιολογημένα) – αν και προσκλήθηκαν – από την Παράταξη «Κερκυραίων
Δήμος – Κέρκυρα 2028» ο κ. Δημήτριος Μεταλληνός και Ιωάννης Σερεμέτης.
Προσήλθαν:
α) στις «Ανακοινώσεις» από την Παράταξη «Εξαρχής – Δύναμη Ευθύνης και Δημιουργίας» οι
κ.κ. Γεράσιμος – Σπυρίδων Ανυφαντής, Ανδρέας Καρδόνας. Από την Παράταξη
«Κερκυραίων Δήμος – Κέρκυρα 2028» η Επικεφαλής κα Μερόπη – Σπυριδούλα Υδραίου και
ο κ. Νικόλαος Καλόγερος.
β) στο «Δημοτικό Έλεγχο» από την Παράταξη «Εξαρχής – Δύναμη Ευθύνης και
Δημιουργίας» ο κ. Σταμάτιος Μάλλιος. Από την Παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής
Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων» ο Επικεφαλής κ. Ιωάννης Μπορμπότης.
γ) στη συζήτηση του 1ου θέματος της ημερησίας διατάξεως – το οποίο ομόφωνα προτάχθηκε
και συζητήθηκε μετά το «Δημοτικό Έλεγχο» και πριν τα προ ημερησίας διατάξεως θέματα –
από την Παράταξη «Εξαρχής – Δύναμη Ευθύνης και Δημιουργίας» ο κ. Παντελής
Γιαννούλης, Αχιλλέας Μάζης. Από την Παράταξη «Κερκυραίων Δήμος – Κέρκυρα 2028» ο κ.
Παναγιώτης Βαρούχας.
Αποχώρησαν:
Μετά το 11ο θέμα της ημερησίας διατάξεως, από την Παράταξη «Παράταξη «Κερκυραίων
Δήμος – Κέρκυρα 2028» η κα Μερόπη – Σπυριδούλα Υδραίου, ο κ. Νικόλαος Καλόγερος, η
κα Χρυσούλα Τόμπρου – Γκίνη, ο κ. Θεοχάρης Γιώτης, ο κ. Γεώργιος – Ηλίας Παντελιός, ο κ.
Παναγιώτης Βαρούχας, η κα Μαρία Ζερβού, ο κ. Ευάγγελος Ραράκος και ο κ. Κωνσταντίνος
Κόντης. Από την Παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων
Νήσων» ο κ. Ιωάννης Μπορμπότης, η κα Μυρσίνη Χαραλάμπους και η κα Ευτυχία
Γραμμένου.
Παρευρέθηκαν στη Συνεδρίαση η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης Οικονομικών
Υπηρεσιών κα Ελένη Μουζακίτη και η Νομική Σύμβουλος του Δήμου μας κα Ιωάννα Βέργη.
Προσκλήθηκαν οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων
Νήσων και ήταν παρόντες οι εξής:
Κοινότητα Κερκυραίων: Γεώργιος Μουρμούρης
Κοινότητα Σωκρακίου: Δημήτριος Μάνδυλας
Κοινότητα Οθωνών: Σπυρίδων – Σωτήριος Φιλοκάλης
Κοινότητα Αλεπούς: Τσιριγγάκης Σπυρίδων
Κοινότητα Καλαφατιώνων: Σπυρίδων Μπράτος
Κοινότητα Λακώνων: Μιχαλάς (Αντιπρόεδρος) λόγω κωλύματος του Πρόεδρου
Κοινότητα Κρήνης: Σπυρίδων Φακιολάς
Κοινότητα Σκριπερού: Παναγιώτης Αγάθος
Κοινότητα Κοκκινίου: Θεοφάνης Βασιλάκης
Το 1ο θέμα της ημερησίας διατάξεως ομόφωνα προτάχθηκε και συζητήθηκε μετά το
«Δημοτικό Έλεγχο» και πριν τα προ ημερησίας διατάξεως θέματα.
——————
1ο θέμα της ημερησίας διατάξεως (υπ’ αριθμόν 27-228)
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου εισήγαγε το 1ο θέμα της ημερησίας διατάξεως με
τίτλο «Έγκριση αναπροσαρμογής δημοτικού τέλους καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού του
Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, κατόπιν της υπ’ αριθμόν 33-5/4.10.2024
Απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής» και έδωσε το λόγο στον εισηγητή του θέματος, τον
Αντιδήμαρχο κ. Σπυρίδωνα Νεράντζη, ο οποίος έθεσε υπόψη του Συμβουλίου την
αναφερόμενη στο θέμα Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής (ΑΔΑ: 99Θ846ΜΓ2Α-Μ34), η
οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Απόφασης.
———————————————————————————————————————————–
———————————————————————————————————————————–
Ο Πρόεδρος ενημέρωσε τους Δημοτικούς Συμβούλους για τις Αποφάσεις των Κοινοτήτων
που κατατέθηκαν και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Αποφάσεως.
Επιπλέον, τέθηκε υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου τροποποιημένη εισήγηση από τον
εισηγητή η οποία διανεμήθηκε στις Παρατάξεις και συγκεκριμένα:
Με την κατ’ έτος Κανονιστική Απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο ορίζει το ύψος των Δημοτικών Τελών, με
βάση τα έσοδα και τα έξοδα για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο χρόνο που λαμβάνεται η απόφαση (ΣτΕ
2340/2017).
Στον Δήμο μας, με βάση τα απολογιστικά στοιχεία του οικονομικού έτους 2023, τα έσοδα από τα Δημοτικά
Τέλη Καθαριότητας και Φωτισμού είναι 12.189.554,80€, αντιπροσωπεύουν το 32% των τακτικών μας
εσόδων, ενώ τα έξοδα για τον τομέα αυτό είναι 21.252.042,50€ και αντιπροσωπεύουν το 28% των εξόδων
μας, αφήνοντας έλλειμμα της τάξης των 9.062.487,70€/έτος.
Το υφιστάμενο σήμερα τιμολόγιο έχει τεθεί σε ισχύ για με την Δ.Ε. Κερκυραίων το έτος 2007 για δε τις
λοιπές επτά (7) Δημοτικές Ενότητες το έτος 1999, δηλαδή πριν ένα τέταρτο (1/4) του αιώνα, κατά την
εποχή της δραχμής.
Το ισχύον σήμερα τιμολόγιο είναι αναμφισβήτητα παρωχημένο, απέχει πολύ από το να καλύπτει
ανταποδοτικά το κόστος της Υπηρεσίας και ιδιαίτερα αυτό που έχει διαμορφωθεί με την μεταφορά των
απορριμμάτων μας από το 2021, στα εργοστάσια διαχείρισης των Ιωαννίνων και της Κοζάνης. Περιέχει
απίστευτες στρεβλώσεις που οφείλονται στο διαφορετικό καθεστώς που ίσχυε στους «καποδιστριακούς»
δήμους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα φτωχά ορεινά χωριά του Ζυγού και των Σγουράδων ισχύει τιμή για
τις κατοικίες 1,40€/m2 ενώ στα πλούσια τουριστικά χωριά των Λακώνων και των Λιαπάδων 0,87€/m2
και στα χωριά Σιναράδες και Πέλεκα 0,75€/m2. Μία όμως μεγάλη στρέβλωση που καταγράφεται στην
σημερινή πραγματικότητα είναι αυτή που προκύπτει από επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και ιδιαίτερα
αυτού της εστίασης. Οι τελευταίες, εγκατεστημένες σε μικρούς κατά κανόνα στεγασμένους χώρους,
ασκούν την δραστηριότητά τους σε υπαίθριους χώρους – ιδιωτικούς ή μισθωμένους από το Δήμο και το
σύστημα χρεώνει Δημοτικά Τέλη στην περιορισμένου εμβαδού επιφάνεια των στεγασμένων.
΄Ετσι, επιχειρήσεις που παράγουν και απορρίπτουν καθημερινά στο σύστημα αποκομιδής
τεράστιες ποσότητες απορριμμάτων, χρεώνονται δυσανάλογα λιγοστά τέλη. Για παράδειγμα, ένα
κατάστημα εστίασης εμβαδού 50m2 (στεγασμένου χώρου) με εκμετάλλευση πολλαπλάσιου εξωτερικού
χώρου, χρεώνεται στην πόλη, με ποσό μικρότερο από 0,80€ την ημέρα, σε ένα πολύ απαιτητικό και
δαπανηρό σύστημα αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, που περιλαμβάνει:
● Όλες τις δαπάνες για τις υπηρεσίες καθαριότητος και φωτισμού κλπ (ενδεικτικώς: μισθοδοσία
προσωπικού, εργοδοτικές εισφορές, προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών των οχημάτων της
υπηρεσίας καθαριότητος και φωτισμού, συντηρήσεις και επισκευές των οχημάτων, παροχές
σε είδος, συντήρηση φωτιστικών σωμάτων, παροχή υπηρεσιών διαλογής και διαχείρισης του
συνόλου των ανακυκλώσιμων, μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων – υλικών, ασφάλιστρα
οχημάτων και γενικά των κινητών και ακινήτων που ανήκουν στις υπηρεσίες καθαριότητας).
● Αποκομιδή και μεταφορά στον Σταθμό Μεταφόρτωσης στο Τεμπλόνι
● Μεταφόρτωση σε κοντέινερ και με τράκτορα μεταφορά στο λιμάνι για να περάσει απέναντι
μέσω της πορθμειακής γραμμής.
● Από εκεί να μεταφερθούν στα εργοστάσια των Ιωαννίνων ή της Κοζάνης, απ’ όπου το
υπόλειμμα να μεταφερθεί σε ΧΥΤΥ για υγειονομική ταφή
● Η ετήσια εισφορά του Δήμου στο ΦΟΔΣΑ
● Τα δικαιώματα της ΔΕΗ από την είσπραξη του τέλους. Τα δικαιώματα αυτά ανέρχονται σε 2%
επί του ποσού που εισπράττεται και επιβαρύνονται με ΦΠΑ 24%
● Οι δαπάνες παρελθόντων ετών.
Αυτή η κραυγαλέα στρέβλωση του συστήματος έχει τεθεί από τη Δημοτική Αρχή στους εκπροσώπους
του κλάδου οι οποίοι δείχνουν κατανόηση στην ανάγκη αναπροσαρμογής των Δημοτικών Τελών στο
ύψος του πραγματικού κόστους της υπηρεσίας.
Έτσι έχοντας τα πράγματα, έχουν διαμορφωθεί στον Δημοτικό Προϋπολογισμό ασφυκτικές συνθήκες,
καθώς τα κάθε λογής δημοτικά έσοδα από άλλες πηγές (παρεπιδημούντων, μισθώματα, κλπ) πάνε
υποχρεωτικά στην κάλυψη των ελλειμμάτων της Υπηρεσίας Καθαριότητας, οδηγούνται δηλαδή στην
μαύρη τρύπα των σκουπιδιών.
Αυτό έχει σαν συνέπεια να μη μένουν πόροι διαθέσιμοι για τους τομείς της πρόνοιας, της
εκπαίδευσης, του αθλητισμού και κυρίως του πολιτισμού. Έτσι εξηγείται και η φετινή απόφαση μη
επιχορήγησης πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων.
Και μόνο το ύψος του φετινού Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου στις 833.000,00€ είναι αρκετό για να
καταδείξει τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονται τα οικονομικά του Δήμου, εξαιτίας της τεράστιας
διαφοράς εσόδων – εξόδων στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Για όλους αυτούς τους λόγους, που συνιστούν όρο επιβίωσης του Δήμου μας, εισηγούμαστε την
αναπροσαρμογή των Δημοτικών Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού στο επίπεδο που τα καταγεγραμμένα
έξοδα επιβάλλουν.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Εξαιτίας του ανταποδοτικού χαρακτήρα των Δημοτικών Τελών, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
για τον καθορισμό αυτών κατά κατηγορίες υπόχρεων, ελέγχεται από την άποψη της ύπαρξης μιας, κατά
προσέγγιση, αναλογικής σχέσης μεταξύ προβλεπόμενων εσόδων και εξόδων των σχετικών
δημοτικών υπηρεσιών. Η υποχρέωση δε καταβολής του τέλους ούτε την πραγματική χρησιμοποίηση
της υπηρεσίας στην συγκεκριμένη περίπτωση προϋποθέτει κατ’ ανάγκη ούτε την ακριβή αντιστοιχία
μεταξύ ύψους τέλους και κόστους παρεχόμενης υπηρεσίας, αφού αρκεί απλώς η δυνατότητα (ετοιμότητα)
παροχής της υπηρεσίας και η κατ’ αρχήν κάλυψη των δαπανών της από το τέλος που καταβάλλουν οι
χρήστες της (ΣτΕ 2340/2017, 1620/2012 Ολομ., 2823,2143/2014). Είναι απαραίτητο η κατ’ έτος ορίζουσα
κανονιστική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που καθορίζει το ύψος των Δημοτικών Τελών να
αιτιολογεί επαρκώς το ύψος τους με την παράθεση στοιχείων των προβλεπόμενων εσόδων και εξόδων
που αφορά στις παρεχόμενες υπηρεσίες, κατά τον χρόνο, στον οποίο αφορά η απόφαση αυτή (ΣτΕ
2340/1997,550,343/2016).Το Δημοτικό Συμβούλιο νόμιμα λαμβάνει υπόψη δαπάνες που συνδέονται
αμέσως με την παροχή των υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού καθώς και με το τμήμα των γενικών
εξόδων του Δήμου που οφείλονται στην παροχή των εν λόγω υπηρεσιών και την είσπραξη του τέλους
(ΣτΕ 2340/ 1997,60/2010 επταμ).
Παρά τον ανταποδοτικό του χαρακτήρα, το τέλος καθαριότητας και φωτισμού καταβάλλεται υποχρεωτικά
από όλους τους κατοίκους του δήμου και όχι μόνο από όσους επιθυμούν να κάνουν ή κάνουν πράγματι
χρήση της σχετικής υπηρεσίας (ΣτΕ 1620/2012 ΕΔΔΔΔ 2012 σελ. 756, Θεοχαρόπουλου Λ., Φορολογικόν
Δίκαιον, 1981, σελ. 26).

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Από το 1975 έχει καθιερωθεί ως ενιαίο κριτήριο για την επιβολή του τέλους το εμβαδόν των ακινήτων.
Δηλαδή, ο συντελεστής ορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο σε ευρώ, ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας
στεγασμένου ή μη στεγασμένου χώρου (άρθρο 1 παρ. 1 Ν 25/75). Δεδομένου δε ότι από το ίδιο έτος τα
τέλη καθαριότητας και φωτισμού των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων συνεισπράττονται από τη ΔΕΗ με
τους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (άρθρο 4 παρ. 1 Ν 25/75), το ετήσιο ποσό που
οφείλει κάθε υπόχρεος καθορίζεται ανά μετρητή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και αποτελεί το γινόμενο
του πολλαπλασιασμού των τετραγωνικών μέτρων επί τον ανάλογο συντελεστή (άρθρο 1 παρ. 1 Ν 25/75).
Σύμφωνα με το άρθρο 43 παρ. 1α του Ν.3979/11, όπου στις διατάξεις των Νόμων 25/75 (Α’ 74), 429/76 (Α’
235), 1080/80 (Α’ 246) και 2130/93 (Α’ 62) και στο άρθρο 9 του Ν.3854/10 (Α’ 94) όπου αναφέρεται η ΔΕΗ,
νοούνται και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Παρακάτω παρατίθενται βασικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου οι οποίες αφορούν στον
καθορισμό του συντελεστή του τέλους :
➢ Σύμφωνα με το Ν.4555(ΦΕΚ 133/19-7-2018) “Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης – Εμβάθυνση της Δημοκρατίας – Ενίσχυση της Συμμετοχής – Βελτίωση της οικονομικής και
αναπτυξιακής λειτουργίας των Ο.Τ.Α. [Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»] Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό
του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ – Ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη
και ενιαία άσκηση των αρμοδιοτήτων σχετικά με την απονομή ιθαγένειας και την πολιτογράφηση – Λοιπές
διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις.” Συγκεκριμένα με το Άρθρο 185
Έννοια, περιεχόμενο και τρόπος καθορισμού ανταποδοτικών τελών. 1. Η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.
25/1975 (Ά 74) αντικαθίσταται ως εξής: «1. Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού
επιβάλλεται σε κάθε ακίνητο που βρίσκεται εντός της διοικητικής περιφέρειας των δήμων και προορίζεται
αποκλειστικά για την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών που αφορούν την παροχή των υπηρεσιών
της αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, του ηλεκτροφωτισμού των οδών, των πλατειών και
του συνόλου των κοινοχρήστων χώρων, καθώς και κάθε άλλης, παγίως παρεχόμενης από τους δήμους,
υπηρεσίας, που σχετίζεται ή είναι συναφής με αυτές. Απαγορεύεται η οποιονδήποτε τρόπο χρήση ή
δέσμευση των πόρων που προέρχονται από την είσπραξη του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους
καθαριότητας και φωτισμού, για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων.
Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζεται επί της επιφάνειας του εκάστοτε
ακινήτου και προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων αυτής επί του συντελεστή
του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, ο οποίος ορίζεται, ανά κατηγορία χρήσης των ακινήτων, με απόφαση
του δημοτικού συμβουλίου, η οποία παρέχει ακριβή, επίκαιρη και πλήρη αιτιολογία του καθορισμού των
συντελεστών του τέλους στο προσήκον ύψος των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων».
2. Η παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 αντικαθίσταται ως εξής από τον Ν.4555/18: «4. Οι συντελεστές
του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους, που καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 1 διακρίνονται σε
γενικούς και ειδικούς συντελεστές. Οι γενικοί συντελεστές είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους, τρεις (3) κατ’
ελάχιστον και διαφοροποιούνται ανάλογα με τη χρήση κάθε ακινήτου ως εξής:
● Πρώτος συντελεστής ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για κατοικία.
● Δεύτερος συντελεστής: ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς
και φιλανθρωπικούς σκοπούς.
● Τρίτος συντελεστής ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως
οικονομικής δραστηριότητας.
Πέρα των ανωτέρω γενικών συντελεστών, το δημοτικό συμβούλιο δύναται να ορίσει ειδικούς
συντελεστές, ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών, για συγκεκριμένες κατηγορίες ακινήτων,
υπό την προϋπόθεση, ότι αυτό αιτιολογείται ειδικώς λόγω της επιφάνειας, της χρήσης τους ή της
γεωγραφικής ζώνης στην οποία βρίσκονται ή άλλων ιδιαίτερων αντικειμενικών χαρακτηριστικών τους.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τον καθορισμό των γενικών και ειδικών συντελεστών λαμβάνονται υπόψη οι
ιδιότητες των ακινήτων, όπως εμβαδόν, στεγασμένοι ή μη, χρόνος χρήσης, ο βαθμός κατά τον οποίο
τα ακίνητα επιβαρύνουν τις παρεχόμενες από τον οικείο δήμο ανταποδοτικές υπηρεσίες, καθώς και
την ευρύτερη λειτουργία αυτού. Ο έκαστος ανώτατος σε ύψος γενικός ή ειδικός συντελεστής δεν
μπορεί να οριστεί πέραν του δεκαπλάσιου του γενικού συντελεστή της κατοικίας.»
➢ τις παρ. 1 και 2 άρθρο 5 του Ν.429/76 (ΦΕΚ 235/76), βιομηχανίες, κινηματοθέατρα και εν γένει
επιχειρήσεις λειτουργούσες εποχιακά υποχρεούνται σε καταβολή τελών καθαριότητας και φωτισμού
ανάλογα του χρόνου λειτουργίας και πάντως όχι λιγότερο του τριμήνου. Χρόνος μεγαλύτερος του
δεκαπενθημέρου λογίζεται ολόκληρος μήνας.
Σχετικά με τον χρόνο της εποχιακής λειτουργίας αποφασίζει το Δημοτικό Συμβούλιο, έπειτα από
υπεύθυνη δήλωση του καταναλωτή,
➢ την παρ. 2 άρθρο 3 του Ν.25/75, όπου παρέχεται η ευχέρεια στο δημοτικό συμβούλιο να καθορίζει για
τους μη στεγασμένους χώρους άλλης χρήσης, συντελεστή διαφορετικό αυτού που ισχύει για τους
αντίστοιχους στεγασμένους χώρους,
➢ την παρ. 1 άρθρο 10 του Ν.1080/80, που δίνει την δυνατότητα οι δήμοι και οι κοινότητες να επιβάλλουν
υπέρ αυτών, δι’ αποφάσεως του συμβουλίου των, φόρον εφ’ εκάστου στεγασμένου ή μη χώρου
οικιακού καταναλωτού ή καταναλωτού εμπορικής ή βιομηχανικής χρήσεως κειμένου εις την
περιφέρειά των, ανά μετρητή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ,
➢ την παρ. 1 άρθρο 5 του Ν.1080/80, όπου για τους στεγασμένους χώρους άλλης χρήσεως, το εμβαδόν
άνω των χιλίων (1.000) τετραγωνικών μέτρων και μέχρι εμβαδού έξι χιλιάδων (6.000) τετραγωνικών
μέτρων, δύναται να ορισθεί μειωμένο από το δημοτικό συμβούλιο. Για το εμβαδόν πέραν των έξι
χιλιάδων (6.000) τετραγωνικών μέτρων, ο συντελεστής του τέλους δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος
του 60% αυτού που έχει ορισθεί για στεγασμένους χώρους μέχρι χιλίων (1.000) τετραγωνικών μέτρων.
Σύμφωνα με το εδάφ. β’ παρ. 1 άρθρο 5 του ιδίου Νόμου, για τους μη στεγασμένους χώρους για το
εμβαδόν πέραν των έξι χιλιάδων (6.000) τετραγωνικών μέτρων δεν μπορεί να ορισθεί συντελεστής
μεγαλύτερος του 30% από αυτόν που έχει ορισθεί για τα χίλια (1.000) πρώτα τετραγωνικά μέτρα μη
στεγασμένου χώρου,
➢ το άρθρο 60 του Ν.1416/84, για τον καθορισμό των απαλλαγών από τα ανταποδοτικά τέλη (ελληνικό
δημόσιο, ΟTΑ κλπ.),
➢ την παρ. 3 άρθρο 202 του Ν.3463/06, που δίνεται η δυνατότητα με απόφαση του δημοτικού ή
κοινοτικού συμβουλίου, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του αριθμού των μελών του, είναι
δυνατή η μείωση δημοτικών φόρων ή τελών μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%), ή η απαλλαγή από
αυτούς για τους απόρους, τα άτομα με αναπηρίες και πολύτεκνους, όπως η ιδιότητά τους οριοθετείται
αντίστοιχα από την κείμενη νομοθεσία και με το άρθρο 13 του Νόμου 4368/16(ΦΕΚ 21/τ.Α/16
(αντικατάσταση της παρ.3 του άρθρου 202 του Ν.3463/2006), χορηγείται μείωση 50% ή απαλλαγή των
δημοτικών τελών, σε τρίτεκνες και σε μονογονεϊκές οικογένειες, με
εισοδηματικά κριτήρια,
➢ το άρθρο 25 παρ. 11 του Ν.1828/89, τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού που προβλέπονται από τις
διατάξεις των άρθρων 21 και 22 του ΒΔ/τος 24-9/20-10-58 (ΦΕΚ Α’ 171) και του άρθρου 4 του
Ν.1080/80 (ΦΕΚ Α’ 246), ενοποιήθηκαν σε ενιαίο ανταποδοτικό τέλος. Το τέλος αυτό επιβάλλεται με
Απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου για την αντιμετώπιση των δαπανών παροχής
υπηρεσιών καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και κάθε άλλης δαπάνης από παγίως παρεχόμενες
στους πολίτες δημοτικές ή κοινοτικές υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα,
➢ την παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν 25/75, η απόφαση του συμβουλίου για τον καθορισμό του τέλους
λαμβάνεται το μήνα Οκτώβριο, κοινοποιείται στη ΔΕΗ ή στον εκάστοτε προμηθευτή ηλεκτρικής
ενέργειας μέχρι την 30η Νοεμβρίου και αρχίζει να εφαρμόζεται από 1η Ιανουαρίου του επόμενου
έτους.
Όσον αφορά στην βεβαίωση και την είσπραξη του ανταποδοτικού τέλους αυτή οριοθετείται από ένα
σύνθετο νομοθετικό πλαίσιο. Οι βασικότεροι νόμοι εξ αυτών παρατίθενται ακολούθως :
➢ Υπόχρεος για την καταβολή των τελών καθαριότητας και φωτισμού είναι εκείνος που βαρύνεται με την
εξόφληση των λογαριασμών ηλεκτροδότησης, δηλαδή ο καταναλωτής του ηλεκτρικού ρεύματος στο
όνομα του οποίου εκδίδονται οι σχετικοί λογαριασμοί (άρθρα 4 παρ. 1 Ν 25/75 και 43 παρ. 1β Ν
3979/2011),
➢ με τις διατάξεις του Ν.25/75 (ΦΕΚ Α’ 74), όπως τροποποιήθηκαν με τον Ν.429/76 (ΦΕΚ Α’ 235) και του
άρθρου 5 του Ν.1080/80,
➢ την παρ. 14 του άρθρο 9 του Ν.2503/97, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 άρθρο 5 του
Ν.3345/05, απαλλάσσονται των τελών καθαριότητας τα μη ηλεκτροδοτούμενα και μη
χρησιμοποιούμενα (στεγασμένοι ή μη χώροι) ακίνητα, για όσο χρόνο αυτά αποδεδειγμένα
παραμένουν κλειστά, δε χρησιμοποιούνται και δεν ηλεκτροδοτούνται.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται χρησιμοποίηση του ακινήτου για το ανωτέρω χρονικό διάστημα,
επιβάλλεται σε βάρος των υπόχρεων ολόκληρο το αναλογούν τέλος που αντιστοιχεί σε κάθε
κατηγορία ακινήτου, μαζί με το σχετικό πρόστιμο, αναδρομικά, από τον χρόνο απαλλαγής,
➢ με το Ν.3404/14 άρθρο 32 θεσπίστηκε η χρέωση 20ετιας και με το Ν.4483/2017 άρθρο 61 θεσπίστηκε
επιβολή προστίμου μόνο στην τελευταία πενταετία (τροποποίηση του άρθρου 32 του Ν.3404/14),
➢ με το Νόμο 4555/2018(ΦΕΚ Α’133/19-07-2018 «Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα με το άρθρο 222 “Ακίνητα, στα οποία
διακόπτεται η ηλεκτροδότηση ,απαλλάσσονται από την καταβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους
καθαριότητας και φωτισμού…»,
➢ με το Νόμο 4830/2021 άρθρο 66 «Υποβολή δηλώσεων στοιχείων για τον καθορισμό επιφάνειας ή και
της χρήσης ακινήτου», οι υπόχρεοι σε δήλωση για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης
ακινήτου, προκειμένου να υπολογιστούν επ’ αυτού φόροι – τέλη και εισφορές προς τους Ο.Τ.Α. α’
βαθμού, που μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβάλει ή έχουν υποβάλλει ανακριβή δήλωση, υποβάλλουν
δήλωση με τα ορθά στοιχεία, το αργότερο μέχρι τις 31.12.2021.
ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ (Ν.4555/2018) – ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο καθορίζει την επιβολή των δημοτικών τελών, και
συγκεκριμένα τις διατάξεις του άρθρου 21 και 22 του ΒΔ 1958 «Περί των προσόδων των Δήμων και
Κοινοτήτων», τα τέλη είναι υποχρεωτικά για όλους τους δημότες ανεξάρτητα από τη ευεργεσία ή μη, της
παρεχόμενης υπηρεσίας.
Αποτελούν έσοδα ανταποδοτικού χαρακτήρα που καλύπτουν δαπάνες ηλεκτροφωτισμού οδών,
πλατειών, καθαριότητας, αποκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων. Κατά συνέπεια, ο όγκος και το είδος
των παραγόμενων απορριμμάτων από κάθε είδους ακίνητα, καθώς και η γεωγραφική θέση αυτών είναι οι
βασικοί παράγοντες που καθόρισαν τη διαμόρφωση και τη διαφοροποίηση των συντελεστών των
δημοτικών τελών ανά κατηγορία υπόχρεων. Επίσης οι προαναφερόμενοι παράγοντες καθορίζουν τη
συχνότητα και το τρόπο αποκομιδής των παραγόμενων απορριμμάτων. Έτσι οι συντελεστές για το έτος
2025 καθορίζονται ως εξής:
Α) Δύο συντελεστές για στεγασμένους χώρους χρησιμοποιούμενους για κατοικίες:
1. Έναν συντελεστή για κατοικίες
2. Έναν συντελεστή για κατοικίες που χρησιμοποιούνται ως ενοικιαζόμενα δωμάτια και
διαμερίσματα, χώροι ξενοδοχείων, διατιθέμενοι προς ύπνο και οι βοηθητικοί τούτων
Β) Έναν συντελεστή για χώρους στους οποίους στεγάζονται Πολιτιστικά σωματεία, Φιλαρμονικές, Ωδεία,
Ερυθρός Σταυρός, Πρόσκοποι και Οδηγοί, καθώς και άλλοι φορείς με φιλανθρωπικούς και κοινωνικούς
σκοπούς. (H ένταξη στον Β γενικό συντελεστή θα γίνεται κατόπιν έγκρισης της αίτησης από Δ.Σ.)
Γ) Έναν συντελεστή για ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομική
δραστηριότητα.
Για τους συντελεστές Α1, Β και Γ δεν χρειάζεται περαιτέρω αιτιολόγηση καθώς ορίζονται κατ΄ ελάχιστον
(Ν.4555/18). Για τον συντελεστή Α2, με βάση το άρθρο 1 του Ν.429/1976, επειδή οι εν λόγω κατοικίες
χρησιμοποιούνται για την απόκτηση προσόδου και συμμετέχουν στην επιχειρηματική δραστηριότητα, αντί
για μια μεμονωμένη κατοικία η οποία θα επιβάρυνε μονομερώς το σύστημα, χωρίζονται σε μικρά
επιμέρους διαμερίσματα ή δωμάτια, με αποτέλεσμα στα ίδια τετραγωνικά να στεγάζονται περισσότερα
άτομα και συνεπώς να παράγεται μεγαλύτερη ποσότητα απορριμμάτων ανά τετραγωνικό.
Στην ανάλυσή μας, αναφερόμαστε στους συντελεστες Α1 ως “Οικιακή” και στους συντελεστές Α2, Β
και Γ ως “Γενική”, καθώς ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας δέχεται μόνο δύο τιμές. Ο αριθμός των τ.μ.
των κατοικιών και γενικών χρήσεων ανά Κοινότητα, λήφθηκε μέσω της πλατφόρμας του ΔΕΔΔΗΕ, όπως
και η ειδική ή γενική τοποθεσία ενός εκάστου αυτών.
Δεδομένων των συνθηκών και αναγνωρίζοντας τις ιδιομορφίες που εμφανίζονται ανάλογα με την
γεωγραφική θέση και εντός των ζωνών σε κάθε έναν από τους γενικούς συντελεστές, ορίζονται επιμέρους
ειδικοί συντελεστές κατά περίπτωση για τους στεγασμένους και μη χώρους άλλων χρήσεων. Οι εν λόγω
ειδικοί συντελεστές, αφορούν περιοχές οι οποίες χωρίζονται σε τουριστική και μη ζώνη εντός της ίδιας
γεωγραφικής ζώνης. ‘Όπως είναι φυσικό, τα ακίνητα που απολαμβάνουν μέρος τουριστικού προϊόντος,
έχουν και ανάλογα μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και αντίστοιχα μεγαλύτερο όγκο παραγόμενων
απορριμμάτων.
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ
ΣΕ Α, Β, Γ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ
Η διαβάθμιση των γενικών συντελεστών των γεωγραφικών ζωνών αιτιολογείται ως εξής:
1. Στις περιοχές της γεωγραφικής ζώνης Α, καθώς και στην Κοιν. Κερκυραίων, επιβάλλεται υψηλότερη
τιμή συντελεστή, λόγω του μεγαλύτερου όγκου παραγομένων απορριμμάτων σε σχέση με τις περιοχές
του γενικού συντελεστή της Β και Γ ζώνης. Ο μεγαλύτερος όγκος παραγομένων απορριμμάτων οφείλεται
στη συγκέντρωση μεγαλύτερου αριθμού καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόρια,
καφετέριες, σούπερ μάρκετ) και λοιπών επαγγελματικών χώρων. Στα καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος αυτών των περιοχών, εξυπηρετούνται πολύ περισσότεροι πελάτες, πολλές φορές
δυσανάλογοι με τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος, βάση των οποίων γίνεται η χρέωση. Λόγω του
μεγάλου όγκου των απορριμμάτων και της μεγάλης επισκεψιμότητας είναι συχνότερη η παροχή των
ανάλογων υπηρεσιών, καθώς επίσης σε πολλές περιοχές υπάρχει και ειδική υπηρεσία (αποκομιδή με το
σύστημα πόρτα – πόρτα) με πολύ μεγαλύτερο κόστος. Επίσης, ο οδοκαθαρισμός είναι πολύ συχνότερος
καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός πολύ πιο πυκνός.
Στην πόλη της Κέρκυρας η αποκομιδή γίνεται τους θερινούς μήνες 2 φορές την ημέρα, στην παλιά πόλη
εφαρμόζεται το σύστημα πόρτα-πόρτα δηλαδή πυραυλάκια – αυτοκίνητα διέρχονται τα καντούνια του
ιστορικού κέντρου 3 και 4 φορές την ημέρα , κατά δε τους χειμερινούς μήνες επίσης 2 φορές την ημέρα
αποκομιδή και πόρτα-πόρτα (τους χειμερινούς μήνες πόρτα – πόρτα 1 φορά την ημέρα / θερινοί –
τουριστικοί μήνες νοείται η περίοδος Απριλίου – Οκτωβρίου κάθε έτους), ενώ έχουμε καθημερινή
χειρωνακτική αποκομιδή απορριμμάτων από δρόμους και κοινόχρηστους χώρους. Επίσης στην ζώνη Α
και στις πολυσύχναστες παραλιακές περιοχές, κατά τους θερινούς μήνες η αποκομιδή γίνεται δύο φορές
την ημέρα και μια φορά τουλάχιστον την ημέρα, περνούν τα πυραυλάκια για το άδειασμα των καλαθιών
(όπου χρειάζεται, βγαίνουν και δεύτερη φορά). Επίσης, σε όλες τις περιοχές του Δήμου γίνεται αποκομιδή
των ογκωδών αντικειμένων που εναποτίθενται δίπλα από τους κάδους. Η συχνότητά τους κυμαίνεται
αναλόγως των αναγκών που διαπιστώνει η υπηρεσία, αναλογικά αυτό συμβαίνει μια φορά την εβδομάδα
στην περιφέρεια του Δήμου και 2 φορές την εβδομάδα στις περιοχές του της ΚΟΙΝ. Κερκυραίων.
Αυτά έχουν ως συνέπεια την αύξηση των δαπανών για τις υπηρεσίες καθαριότητας (αύξηση αριθμού
δρομολογίων των απορριμματοφόρων, αύξηση αριθμού χιλιομέτρων και κατά συνέπεια αύξηση στην
κατανάλωση καυσίμων, αύξηση επισφάλειας της κίνησης των οχημάτων).
2. Στις περιοχές της γεωγραφικής ζώνης Β η τιμή συντελεστή είναι χαμηλότερη για μια σειρά λόγους
όπως για παράδειγμα η μικρότερη πυκνότητα δόμησης, η οποία έχει ως συνέπεια ο όγκος απορριμμάτων
να είναι μικρότερος. Αναλογικά είναι μικρότερος ο αριθμός δρομολογίων και η συχνότητα αποκομιδής των
απορριμμάτων και ως επακόλουθο είναι μικρότερες οι δαπάνες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες
καθαριότητας. Η αποκομιδή γίνεται 2-3 φορές την εβδομάδα , 1 φορά την εβδομάδα έως και 2 φορές,
αναλόγως των αναγκών κατ’ εκτίμηση της υπηρεσίας καθαριότητας, χειρωνακτική αποκομιδή των
απορριμμάτων από τους δρόμους και τους κοινόχρηστους χώρους, και η περισυλλογή των ογκωδών
αντικειμένων 1-2 φορές /15νθήμερο. Κατά την χειμερινή περίοδο- μη τουριστική οι ως άνω υπηρεσίες
μειώνονται στο μισό.
3. Στις περιοχές της γεωγραφικής ζώνης Γ η τιμή συντελεστή είναι ακόμα χαμηλότερη για τους ίδιους
παραπάνω λόγους δλδ η ακόμα μικρότερη πυκνότητα δόμησης έχει ως συνέπεια ο όγκος απορριμμάτων
να είναι μικρότερος, επομένως αναλογικά είναι μικρότερος ο αριθμός δρομολογίων και η συχνότητα
αποκομιδής των απορριμμάτων και ως επακόλουθο είναι μικρότερες οι δαπάνες για τις παρεχόμενες
υπηρεσίες καθαριότητας. Η αποκομιδή γίνεται 1-2 φορές την εβδομάδα και η περισυλλογή των ογκωδών
1-2 φορές /μήνα, ενώ δεν υπάρχει χειρωνακτική αποκομιδή δρόμων και κοινοχρήστων χώρων.
Η χαμηλότερη τιμή στην ζώνη Β και κυρίως στην Γ οφείλεται και στην πολιτική απόφαση και στήριξη
νοικοκυριών και επιχειρήσεων δίνοντας κίνητρα για ανάπτυξη της περιφέρειας, των αραιοκατοικημένων
ορεινών και ημιορεινών οικισμών και κυρίως των ακριτικών περιοχών (διαπόντια νησιά).

Στην Κοιν. ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ εφαρμόζονται ξεχωριστοί συντελεστές οικιακής και γενικής.

ΠΗΓΗ:moneytourism.gr

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button