Γεωργία Τσουλφά στον topfm: «Τα παιδιά να έρθουν με ξεκούραστο μυαλό. Δεν χρειάζεται καμιά προετοιμασία για τις εξετάσεις» (ηχητικό)
«Φαντασία, δημιουργικότητα, πρωτότυπη σκέψη και περιέργεια, χαρακτηρίζουν χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά»
Το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου «Ανατόλια» θα πραγματοποιήσει εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου, το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου για μαθητές και μαθήτριες τάξεων, από τη Β΄Δημοτικού έως και τη Γ΄ Γυμνασίου.
Οι εξετάσεις απευθύνονται σε μαθητές και μαθήτριες από τη Ρόδο και τα κοντινά νησιά και οι εγγραφές ολοκληρώνονται στις 11 Δεκέμβριου.
Το Κέντρο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, και είναι μέλος του Ευρωπαϊκού επιστημονικού οργανισμού European Council of High Ability (ECHA). Σύμβουλος προγράμματος είναι το Center for Talented Youth του Πανεπιστημίου John Hopkins.
Από την έναρξη του προγράμματος μέχρι σήμερα σχεδόν 7.500 μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο έχουν παρακολουθήσει τα προγράμματα του Κέντρου, ενώ από το 2014 μέχρι σήμερα περισσότερα από 1.800 παιδιά έχουν λάβει υποτροφία με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα για τα θερινά προγράμματα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ποσοστό μεγαλύτερο του 54% σε όλα τα χρόνια του προγράμματος.
Οι μαθητές και μαθήτριες που θα πετύχουν στις εξετάσεις μπορούν να παρακολουθήσουν εξωσχολικά προγράμματα όπου τα μαθήματα χαρακτηρίζονται από φαντασία, πρωτοτυπία και διαφοροποιούνται ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας τους.
«Οι εξετάσεις αυτές αξιολογούν αντιληπτική ικανότητα στη γλώσσα και στα μαθηματικά, είναι στα ελληνικά, δεν χρειάζεται προετοιμασία, είναι της μορφής πολλαπλής επιλογής και δεν έχει σχέση με την ύλη του σχολείου».
Η Γεωργία Τσουλφά, καθηγήτρια Βιολογίας, διευθύντρια του Κέντρου μίλησε στον topfm1024 και στην εκπομπή «Ρόδος είναι γυρίζει», για τις εξετάσεις, για τις προοπτικές και τις δυνατότητες των επιτυχόντων αλλά και τις… άστοχες «διαγνώσεις», ακόμα και από εκπαιδευτικούς, για παιδιά που εύκολα χαρακτηρίζονται κακοί μαθητές ενώ είναι ιδιαίτερα χαρισματικά και ταλαντούχα.
«Όσοι και όσες πετύχουν βλέπουν να τους ανοίγεται ένας δρόμος με πολλά προγράμματα που είναι σχεδιασμένα για παιδιά με χαρίσματα και ταλέντα, για παιδιά με υψηλές ακαδημαϊκές δυνατότητες. Να εξηγήσω εδώ, ότι ακαδημαϊκές ικανότητες δεν σημαίνει απαραίτητα υψηλές επιδόσεις στο σχολείο. Εννοούμε παιδιά με φαντασία, με περιέργεια, με δημιουργικότητα και με πρωτοτυπία στη σκέψη.
«Πολλές φορές, εμείς οι εκπαιδευτικοί … χάνουμε αυτά τα παιδιά, βλέποντας μαθητές να βαριούνται και να είναι αδιάφοροι. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί ο ρυθμός της τάξης είναι αργός, γιατί το αντικείμενο του είναι αδιάφορο ή το μάθημα γίνεται με τρόπο που δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και όχι γιατί είναι ένας κακός και μη επιμελής μαθητής», εξηγεί η κ. Τσουλφά και προσθέτει:
«Η επιτυχία σε αυτές τις εξετάσεις είναι, ο μαθητής ή η μαθήτρια να έχει ευστροφία, να σκέφτεται με δημιουργικό τρόπο, να ξέρει να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του και να έχει εμπειρία σε διαδικασίες εξέτασης.
Δεν χρειάζεται καμιά προετοιμασία, αρκεί να είναι ξεκούραστο το μυαλό του και να αντιμετωπίσει την κάθε ερώτηση σαν μια απλή πρόκληση».
Ακούστε τις δηλώσεις της κ. Γ. Τσουλφά: