Header SlidesΣύμηΣυνεντεύξεις

Παπακαλοδούκας στον topfm: «Μας πήραν την ψαραγορά, φοβάμαι μην έρθει η σειρά του ιστορικού  φαρμακείου» (ηχητικό)

Ακούστε εδώ:

Της Ρένας Βενιανάκη

Με μια ματιά:

Ιστορικό Φαρμακείο: Το δημοτικό φαρμακείο του 19ου αιώνα λειτουργεί ως μουσείο και χώρος συναντήσεων του δημάρχου με πολίτες.

Οργανωμένες Δομές: Η Σύμη διέθετε από το παρελθόν ισχυρή οικονομική αυτοτέλεια, οργανωμένη δημογεροντία και πρώιμες ασφαλιστικές παροχές.

Διαφωνία Ψαραγοράς: Ο δήμαρχος αντιδρά για το ενοίκιο στην ΕΤΑΔ για την ψαραγορά, που ιστορικά ανήκε στο νησί.

Νέα Κανονιστική: Ξεκινά διαβούλευση με το Υπουργείο Πολιτισμού για τη θέσπιση σαφών και ενιαίων όρων δόμησης στον οικισμό.

Το ιστορικό δημοτικό φαρμακείο ως ζωντανό μουσείο

Ο δήμαρχος Σύμης, Λευτέρης Παπακαλοδούκας, μιλώντας στον topfm, αναφέρθηκε τόσο στο ιστορικό δημοτικό φαρμακείο του νησιού όσο και στην παραχώρηση της ψαραγοράς από την ΕΤΑΔ προς τον δήμο, μια ψαραγοράς που ανήκε στο δήμο από την εποχή της Τουρκοκρατίας.
Για το ιστορικό φαρμακείο της Σύμης, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα μοναδικό μνημείο της τοπικής ιστορίας, το οποίο χρονολογείται από τα τέλη του 19ου αιώνα και σήμερα λειτουργεί ως επισκέψιμος μουσειακός χώρος.

Όπως ανέφερε, διατηρούνται ακόμη τα αυθεντικά βάζα και φαρμακευτικά σκεύη της εποχής, ενώ ο χώρος παραμένει ανοιχτός για το κοινό τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας. Πρόσθεσε ότι, λόγω των εργασιών συντήρησης στο δημαρχείο, χρησιμοποιεί το κτίριο και για συναντήσεις με κατοίκους, προκειμένου να ακούει τα προβλήματα και τα αιτήματά τους.

Κοινωνικές δομές και οικονομική αυτοτέλεια από τον 19ο αιώνα


Ο κ. Παπακαλοδούκας υπογράμμισε ότι η Σύμη διέθετε ήδη από τον 19ο αιώνα οργανωμένες κοινωνικές και διοικητικές δομές, αναφέροντας ως παράδειγμα τη λειτουργία δημοτικού φαρμακείου, ασφαλιστικών παροχών και δημογεροντίας, σε μια περίοδο κατά την οποία το νησί είχε σημαντικό
βαθμό οικονομικής αυτοτέλειας.

Αντιδράσεις για το ενοίκιο της ψαραγοράς στην ΕΤΑΔ


Αναφερόμενος στην ψαραγορά, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το καθεστώς που διέπει τη χρήση του ακινήτου από τον δήμο. Όπως είπε, η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) παραχώρησε τον χώρο για 20 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 300 ευρώ, προκειμένου να συνεχίσουν να στεγάζονται εκεί οι
επαγγελματίες ψαράδες. Ο δήμαρχος χαρακτήρισε παράδοξη την υποχρέωση του δήμου να καταβάλλει ενοίκιο για έναν χώρο που χρησιμοποιείται διαχρονικά από τους ψαράδες της Σύμης, κάνοντας λόγο για πρακτικές που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των νησιωτικών κοινωνιών.

Νέοι κανόνες δόμησης και προστασίας για τον οικισμό


Παράλληλα, εξέφρασε τον προβληματισμό του για τη διαχείριση δημόσιων ακινήτων από κεντρικούς φορείς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι φοβάται μήπως στο μέλλον υπάρξουν αντίστοιχες διεκδικήσεις ακόμη και για το ιστορικό δημοτικό φαρμακείο.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στις εξελίξεις γύρω από τη νέα κανονιστική για τον οικισμό της Σύμης, επισημαίνοντας ότι ο δήμος έχει ήδη αναθέσει τη σύνταξή της σε εξειδικευμένη εταιρεία, η οποία θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Πολιτισμού, το ΚΑΣ, επιστημονικούς φορείς και την τοπική
κοινωνία. Στόχος, όπως είπε, είναι να προκύψει μέσα από διαβούλευση ένα σαφές και ενιαίο πλαίσιο κανόνων για τον οικισμό, το οποίο θα καθορίζει με σαφήνεια τους όρους δόμησης και τις επιτρεπόμενες παρεμβάσεις.

Related Articles

Back to top button
advanced-floating-content-close-btn