ΠολιτικήΡόδος

Διαβεβαίωση της ΑΠΑ στην κοινοβουλευτική ερώτηση του Βασίλη Α. Υψηλάντη: «… οι κρίσιμες υποδομές ασφαλείας του Αεροδρομίου Ρόδου, αναμένεται να έχουν αποπερατωθεί πριν από την έναρξη της επόμενης θερινής περιόδου»

Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης ζήτησε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να παράσχει αναλυτικές εξηγήσεις για τη νέα, τρίτη κατά σειρά, μερική αναστολή λειτουργίας του Διεθνούς Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας», για την περίοδο 18 Νοεμβρίου 2025 έως 24 Μαρτίου 2026, όπως προβλέπεται από σχετική απόφαση της Fraport Greece. Όπως επισημαίνει, η Ρόδος είναι νησί με αυξημένη εξάρτηση από τα εναέρια μέσα, ειδικά τους χειμερινούς μήνες όπου συχνά ισχύουν απαγορεύσεις απόπλου. Η περιοδική διακοπή πτήσεων δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην καθημερινότητα των κατοίκων, στον επείγοντα χαρακτήρα των μετακινήσεων αλλά και στην –έστω μειωμένη, αλλά υπαρκτή– χειμερινή τουριστική κίνηση. Επιπλέον, τίθενται ζητήματα σε σχέση με τη Σύμβαση Παραχώρησης του 2015, η οποία υποχρεώνει τον παραχωρησιούχο να εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και να περιορίζει στο ελάχιστο τις αναστολές λειτουργίας κατά περιόδους που προκαλούν δυσανάλογη αναστάτωση.

Με βάση τα παραπάνω ο Βουλευτής ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Έχει ζητηθεί και εγκριθεί η απαιτούμενη ειδοποίηση από την ΥΠΑ/ΑΠΑ για αναστολές άνω των 10 ωρών κατά το ωράριο λειτουργίας;
  • Τα έργα εντάσσονται σε εγκεκριμένο ρυθμιστικό σχέδιο ή αποτελούν ετήσιες εργασίες συντήρησης;
  • Εξετάστηκε εναλλακτικό ωράριο εκτέλεσης εργασιών ώστε να μειωθεί η ταλαιπωρία των επιβατών;
  • Ποια είναι η προβλεπόμενη συνολική ημερομηνία ολοκλήρωσης των έργων, δεδομένου ότι η πρακτική των ετήσιων χειμερινών κλεισιμάτων έχει πλέον μονιμοποιηθεί επί τριετία.

Στην κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή, το Υπουργείο απάντησε ως εξής:

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαβίβασε την αναλυτική απάντηση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η οποία ενημερώνει ότι τον Ιούνιο του 2025 ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου υπέβαλε αίτημα για αναστολή λειτουργίας του διαδρόμου, το οποίο εγκρίθηκε από την ΑΠΑ τον Ιούλιο του 2025.

Σχετικά με τη φύση των έργων, η ΑΠΑ διευκρινίζει ότι οι εργασίες δεν αποτελούν απλή ετήσια συντήρηση, αλλά αφορούν την αποκατάσταση ελλείψεων στις κρίσιμες υποδομές ασφαλείας του αεροδρομίου, όπως οι ζώνες ασφαλείας γύρω από τον διάδρομο, ώστε να επιτευχθεί πλήρης συμμόρφωση με τις κανονιστικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα έργα είναι ενταγμένα στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

Για το ενδεχόμενο εναλλακτικού ωραρίου, η ΑΠΑ αναφέρει ότι λόγω της τεχνικής πολυπλοκότητας των παρεμβάσεων και των αυστηρών πρωτοκόλλων ασφαλείας, η τμηματική ή νυχτερινή εκτέλεση των εργασιών θα προκαλούσε σημαντικές καθυστερήσεις, θέτοντας σε κίνδυνο τόσο την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου όσο και την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Ο παραχωρησιούχος, σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες, επέλεξε το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ώστε αφενός να περιοριστεί κατά το δυνατόν η διατάραξη των δρομολογίων και αφετέρου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Τέλος, αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαιώνει ότι οι εργασίες αναμένεται να έχουν αποπερατωθεί πριν από την έναρξη της επόμενης θερινής περιόδου, οπότε και θα αποκατασταθεί πλήρως η κανονική λειτουργία του αεροδρομίου.

Related Articles

Back to top button