ΚασοςΠολιτική

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βασίλη Α. Υψηλάντη για να επανέλθει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ηρωικής Νήσου Κάσου με Κάρπαθο και Σητεία

Την άμεση επαναφορά της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ηρωικής Νήσου Κάσου με την Κάρπαθο και τη Σητεία ζητά με κοινοβουλευτική του ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Κοσμήτορας της Βουλής και βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Α. Υψηλάντης.

Όπως αναφέρει ο βουλευτής σύμφωνα, με το δελτίο τύπου του πλοίου «Κάσος Πρίνσες», από 1ης Νοεμβρίου 2025, η Κάσος παύει να εξυπηρετείται από τη δρομολογιακή γραμμή Νο. 38, που τη συνέδεε με την Κάρπαθο και τη Σητεία, αφήνοντας το νησί χωρίς τακτική θαλάσσια συγκοινωνία. Η εξέλιξη αυτή, σημειώνει, παραβιάζει ευθέως την αρχή της νησιωτικότητας (άρθρο 101 παρ. 4 του Συντάγματος) και το δικαίωμα των πολιτών σε ελεύθερη μετακίνηση και ίση πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες (άρθρο 5 του Συντάγματος).

Η Κάσος, απομονωμένο και συγκοινωνιακά εξαρτημένο νησί, στηρίζεται στη συγκεκριμένη γραμμή για την πρόσβαση των κατοίκων σε νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και για τη μεταφορά ασθενών με πλωτά μέσα του ΕΚΑΒ. Η παύση των δρομολογίων χωρίς νέα ανάθεση, τονίζει ο βουλευτής, δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο κοινωνικού και οικονομικού αποκλεισμού και άμεσο ζήτημα ασφάλειας ανθρώπινων ζωών.

Στην ερώτησή του ο Βασίλη Α. Υψηλάντη υπενθυμίζει ότι, σύμφωνα με τα άρθρα 166–169 του Ν. 4551/2018 και το Π.Δ. 346/2001 (ΦΕΚ Α’ 233), το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι αποκλειστικά αρμόδιο για την οργάνωση και ανάθεση των άγονων γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, οφείλοντας να εξασφαλίζει τη συνεχή και ομαλή εξυπηρέτηση των νησιών. Παρ’ όλα αυτά, η γραμμή Νο. 38 έληξε στις 31 Οκτωβρίου 2025 χωρίς να έχει υπογραφεί νέα σύμβαση, παρά την προκήρυξη διαγωνισμού από τον Μάρτιο του 2025 και την ανάδειξη μειοδότη της εταιρείας ΕΝΤΕΡ ΦΕΡΡΙΣ με το πλοίο «Σούρη Ν.Χ. 256».

Επιπλέον, όπως σημειώνεται, δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ενημέρωση ή σαφές χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της γραμμής, γεγονός που συνιστά παράβαση της αρχής της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας (άρθρο 5 του Ν. 2690/1999).

« Η Ηρωική Νήσος Κάσος δεν ζητά προνόμια», αναφέρει χαρακτηριστικά ο βουλευτής, «αλλά το αυτονόητο δικαίωμα ισότιμης σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα, όπως προβλέπεται για κάθε νησί της χώρας».

Με την ερώτησή του προς τον Υπουργό, ο Βασίλης Α. Υψηλάντης ζητά να ενημερωθεί:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ηρωικής Νήσου Κάσου με Κάρπαθο και Σητεία.
  2. Πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση και υπογραφή της νέας σύμβασης για τη γραμμή Νο. 38 και ποιο θα είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα δρομολόγησης.

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button