Τέσσερις αριστούχοι της Ρόδου στις Πανελλήνιες εξετάσεις στον topfm:

«Επιτυχία είναι να αντέξεις να φθάσεις μέχρι τη στιγμή που βάζεις το στυλό στο γραπτό»
«Το διάβασμα μετά μουσικής… με «πάει» στην Οδοντιατρική»
«Τα Αρχαία μαθαίνονται από το Γυμνάσιο και όχι στη Β΄ Λυκείου…»
«Από μικρή ήθελα να γίνω γιατρός και τώρα περιμένω… Ιατρική Θεσσαλονίκης»
Του Στέλιου Σαρέσκου
Αποτελέσματα – βατερλώ … χαρακτηρίστηκαν οι επιδόσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των υποψηφίων στις Πανελλήνιες εξετάσεις, τουλάχιστον σε τρία μαθήματα, στα Αρχαία, στην Ιστορία και στη Φυσική!
Η εικόνα των βαθμολογιών “δείχνει” λίγους αριστούχους, με πολύ λίγες εξαιρέσεις και ταυτόχρονα καταγράφει υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω της βάσης του 10.
Για ακόμη μία χρονιά, τα Μαθηματικά και η Ιστορία “φιγουράρουν” στα μαθήματα με τα υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς περισσότεροι από τους μισούς υποψήφιους δεν κατάφεραν να γράψουν πάνω από 10.
Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι για ακόμη μία χρονιά, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν κατά τη συντριπτική πλειονότητα τους κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, σε ποσοστό που έφτασε το 73,68%.
Στα Αρχαία Ελληνικά, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης ανήλθε στο 47,69%!
Τα μαθήματα στα οποία αρίστευσαν περισσότεροι υποψήφιοι (βαθμολογία 18 έως 20) είναι η Οικονομία, τα Λατινικά, η Βιολογία και η Πληροφορική.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αριστούχων συγκεντρώνεται στο μάθημα της Οικονομίας, με το 29,33% των υποψηφίων να έχουν γράψει βαθμολογία από 18 έως 20
Τέσσερις αριστούχοι, τρεις υποψήφιες και ένας υποψήφιος φιλοξενήθηκαν στην εκπομπή του topfm «Ρόδος είναι και γυρίζει» και μίλησαν στον Στέλιο Σαρέσκο για την εμπειρία τους, τα συναισθήματά τους, τις φιλοδοξίες τους αλλά και τα «μυστικά όπλα», τους παράγοντες που στάθηκαν καθοριστικοί για να φθάσουν, όχι μόνο στο τέλος αυτής της επίπονης διαδρομής αλλά και για να βρεθούν μεταξύ των πρώτων, στα επιστημονικά πεδία που επέλεξαν, βάσει των βαθμολογιών που πέτυχαν.
Η Ερασμία Χατζηδημητρίου από το Ροδίων Παιδεία, η Κλέλια Γανωτάκη από το Κολέγιο Ρόδου, η Άρτεμις Ιωάννου, επίσης από το Κολέγιο Ρόδου και ο Αντώνης Ξεζωνάκης από το Ροδίων Παιδεία κατέθεσαν τις απόψεις τους, λίγο πριν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και το ξεκίνημα της φοιτητικής τους σταδιοδρομίας.
Ερασμία Χατζηδημητρίου (Ροδίων Παιδεία, Ανθρωπιστικές Σπουδές) : «Η επιτυχία, δεν είναι να περάσεις στις Πανελλήνιες… Είναι να αντέξεις να φθάσεις μέχρι τη στιγμή που βάζεις το στυλό στο γραπτό»
«Τα παιδιά, σήμερα, λόγω των social media, δεν ξέρουν τι σημαίνει μεθοδικό διάβασμα…»
«Η γενική εικόνα των αποτελεσμάτων, στο δικό μου πεδίο, είναι ανησυχητική. Τα ποσοστά είναι πλέον αναμενόμενα. Στις μέρες μας, τα παιδιά, με τα social media, έχουν ξεχάσει ή δεν έχουν μάθει τι σημαίνει μεθοδικό διάβασμα. Δεν περιμένεις, τα περισσότερα παιδιά, να γράψουν πάνω από 15… Ξοδεύουν 10 και 12 ώρες την ημέρα πάνω από μια οθόνη… «
«Τις βαθμολογίες στα Αρχαία και στην Ιστορία θα τις χαρακτήριζα… πάταγο! Είναι τα μαθήματα που πέρα, από το διάβασμα, χρειάζονται και εξάσκηση του μυαλού και όχι παπαγαλία. Θέλουν εξυπνάδα, μεθοδικότητα και ισχυρή θέληση «
«Συγκέντρωσα 18.440 μόρια και θέλω να μπω στη Νομική Αθηνών. Με κριτήριο τις περσινές βάσεις, είμαι περίπου στα 400 μόρια πάνω. Από μικρή, το όνειρο μου ήταν η δικηγορία. Πόνταρα στην Ιστορία, λέγοντας κάθε μέρα στη μητέρα μου… δεν γίνεται να μη γράψω 100… και έγραψα, και στα Λατινικά, που δεν είναι τόσο εύκολα όσο θεωρούν κάποιοι. Πήγα καλά και στα Αρχαία (17,5) και μπορώ να πω ότι είμαι αρκετά ευχαριστημένη από τον εαυτό μου… «
«Το σχολείο για εμένα ήταν ένα δεύτερο σπίτι μου και το αγάπησα, όπως και την επικοινωνία με τους καθηγητές και τους συμμαθητές μου. Πολλά παιδιά καίνε τα βιβλία μετά τις Πανελλήνιες, ίσως γιατί απογοητεύονται από το θεσμό. Εγώ είμαι ευγνώμων που πήγα στο Ροδίων Παιδεία γιατί με βοήθησε να ανταπεξέλθω σε μια πολύ δύσκολη χρονιά. Έχω αναμνήσεις, έχω εμπειρίες και ξέρω πως όποτε αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα, θα είναι εκεί για μένα και θα με στηρίξει «
«Το κλειδί για την επιτυχία είναι να… μη χάσεις τον εαυτό σου»
«Συνειδητοποίησα πως το κλειδί για την επιτυχία, δεν είναι ούτε το πρόγραμμα, ούτε οι θυσίες, ούτε το διάβασμα. Είναι το να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου. Να θέσεις τον στόχο σου, να συγκεντρωθείς και τον πετύχεις. Δεν πρέπει όμως α χάσεις τον εαυτό σου. Δεν έχει κανένα νόημα να πάρεις 18.500 μόρια και στην πορεία να χάσεις τον εαυτό σου… Να μην παραμελείς αυτά που σε κάνουν να είσαι χαρούμενος. Έβαζα την ψυχολογία μου πάνω από το αποτέλεσμα «
«Επιτυχία… δεν είναι να περάσεις στις Πανελλήνιες. Εϊναι να αντέξεις τη χρονιά. Να μπεις στο εξεταστικό κέντρο και να βάλεις το στυλό πάνω στο γραπτό. Αυτή είναι η επιτυχία. Να αντέξεις την πίεση και το άγχος»
Αντώνης Ξεζωνάκης (Ροδίων Παιδεία, Σπουδές Υγείας και Ζωής): «Το διάβασμα μετά μουσικής… με «έφθασε» μέχρι την Οδοντιατρική, ακριβώς εκεί που ήθελα»
«Στο δικό μου πεδίο, τα ποσοστά σχεδόν πάντα είναι χαμηλά. Στο μάθημα της έκθεσης, είναι πολύ… ρευστή η βαθμολόγηση στο γραπτό. Στη Φυσική, το κλειδί είναι το πόσο καλά θα μάθει κάποιος να λύνει τις ασκήσεις, γιατί ο όγκος είναι μεγάλος και πρέπει να είσαι καλά προετοιμασμένος «
«Συγκέντρωσα 18.500 μόρια και θέλω να ακολουθήσω την Οδοντιατρική. Αρχικά ήθελα ιατρική αλλά βλέποντας τον αδερφό μου που είναι οδοντίατρος, μου άρεσε πολύ η δουλειά του. Με τη βοήθεια που μου πρόσφεραν, μέσα από αρκετές συζητήσεις που είχα μαζί τους, ο αδερφός μου και οι γονείς μας, κατάλαβα ότι, η Οδοντιατρική μου αρέσει περισσότερο «
«Ξεκίνησα στο Ροδίων Παιδεία στη Β΄ Λυκείου και από την πρώτη στιγμή οι καθηγητές και οι συμμαθητές μου με έκαναν να νιώσω σαν στο σπίτι μου. Κάθε φορά που ένιωθα να… λυγίζω, όλοι ήταν εκεί για να με υποστηρίξουν. Πήρα πολύ μεγάλη βοήθεια από το σχολείο «
«Διάβαζα πολλές φορές ακούγοντας μουσική και αυτό με βοηθούσε. Είχα καλύτερη συγκέντρωση. Με χαλάρωνε και μπορούσα να διαβάζω περισσότερες ώρες. Άλλοι δεν το μπορούν… Ο καθένας πρέπει να προσαρμόζει τις ανάγκες του στο στόχο που βάζει «
«Υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να πετύχει κάποιος αυτό που θέλει. Οι Πανελλήνιες είναι ένας δρόμος αλλά όχι ο μοναδικός. Αν δεν τα κατάφερνα, δεν θα έδινα ξανά εξετάσεις. Εγώ πέταξα τα βιβλία… Δεν θα άντεχα να το ξεπεράσω όλο αυτό. Και θαυμάζω τα παιδιά που το κάνουν για δεύτερη φορά»

Κλέλια Γανωτάκη (Κολέγιο Ρόδου, Ανθρωπιστικές Σπουδές): «Πέτυχα τον πρώτο στόχο, τη Νομική, πιστεύω θα καταφέρω και τον επόμενο… την Αθήνα!»
«Συγκέντρωσα 18.730 μόρια και με ενδιαφέρει η Νομική Αθηνών. Αυτός ήταν ο στόχος μου από την αρχή της προσπάθειάς μου. Σκέφτομαι, αρχικά τη δικηγορία, αλλά στην πορεία θα δω… «
«Η πτώση στις βαθμολογίες, στο πεδίο μου, ήταν αναμενόμενη. Τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά. Το άγνωστο κείμενο είναι πάντα αστάθμητος παράγοντας, όπως και η έκθεση… Και το κείμενο της σύγκρισης, στο παράλληλο κείμενο ήταν δύσκολο για τον μέσο μαθητή. Χρειαζόταν πολύ καλή προετοιμασία για να ανταπεξέλθει κάποιος με επιτυχία «
«Τα Αρχαία μαθαίνονται από το Γυμνάσιο και όχι στη Β΄ Λυκείου…»
«Τα ποσοστά στα Αρχαία δεν είναι καθόλου αισιόδοξα αλλά για μένα, φταίει ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα. Υπάρχουν οι βάσεις από το Γυμνάσιο για να μπορέσει ένας μαθητής, μια μαθήτρια να εμπεδώσει, από νωρίς, σημαντικά πράγματα, αλλά τα περισσότερα παιδιά επιλέγουν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές στη Α΄ ή στη Β΄ Λυκείου και εκεί είναι αργά, για να βάλεις σωστά στη ζωή σου τα Αρχαία… Τα κενά δεν καλύπτονται «
«Έμαθα να πορεύομαι με το άγχος μου και να διαβάζω πολύ από το Δημοτικό…»
«Στα Αρχαία έγραψα 18,8 και 20 στα Λατινικά και στην Ιστορία. Στην έκθεση συγκέντρωσε 87 μόρια (17,2). Πάντα μου άρεσε πολύ το διάβασμα. Από το Δημοτικό. Πάντως, στη Γ΄ Λυκείου, έφθασα να διαβάζω πολύ λιγότερο απ ότι στην Α’ και στη Β΄ Λυκείου. Οσο για το άγχος… πάντα είχα, και έμαθα να πορεύομαι με αυτό… Δεν μπορώ να το αποβάλλω, δεν μπορώ να το διαχειριστώ. Όμως, δεν στερήθηκα βασικές ανάγκες, κυρίως τον ύπνο που είναι σημαντικός παράγοντας. Πολλές φορές ξυπνούσα στις 9, όχι στις 6 ή στις 7 το πρωί… «
«Η πίεση που έβαζα στον εαυτό μου, μέχρι το τέλος, ήταν να ανεβάζω τον πήχη συνεχώς… Έλεγα ότι πάω για 93, μετά για 95, για 97… Η αλήθεια είναι ότι όλη αυτή η διαδικασία χρειάζεται πίεση… Αν τα κατάφερα, το οφείλω κυρίως στο ότι δεν είχα κενά. Με το διάβασμα μπόρεσα να τα καλύψω»

Αρτεμις Ιωάννου (Κολέγιο Ρόδου, Σπουδές Υγείας και Ζωής): «Από μικρή έλεγα ότι θέλω να γίνω γιατρός! Αν διάλεγα τώρα, θα προτιμούσα Ιατρική Θεσσαλονίκης»
«Συγκέντρωσα 18.580 μόρια και θέλω να μπω στην Ιατρική. Σύμφωνα με τις περσινές βάσεις, μπορώ να πάω στην Πάτρα, με τον συντελεστή βαρύτητας ή στη Θεσσαλονίκη. Αν έπρεπε τώρα αν διαλέξω θα έλεγα… Θεσσαλονίκη «
«Η Βιολογία και η Χημεία ήταν τα δυνατά μου σημεία και εκεί πόνταρα περισσότερο. Πήρα 19,9 στη Βιολογία και 19,7 στη Χημεία. Στη Φυσική πήρα 18,4 και 16,3 στην Έκθεση, χωρίς να το περιμένω… Πίστευα ότι θα πάρω χαμηλότερο βαθμό. Αρα, είμαι πολύ ευχαριστημένη «
«Η αδελφή μου είναι γιατρός και η αλήθεια είναι ότι αυτό, σε ένα βαθμό, επηρέασε στην απόφασή μου. Όμως, η ίδια, δεν επικροτεί και τόσο την επιλογή μου… Ίσως γιατί έχει κουραστεί να είναι στην αναμονή, περιμένοντας την ειδικότητα… Πάντως, θυμάμαι ότι, από πολύ μικρή που ήμουν, έλεγα ότι θέλω να γίνω γιατρός… Με ενδιαφέρει η χειρουργική και σίγουρα δεν μετανιώνω ούτε στιγμή για την απόφασή μου»

Ακούστε τις δηλώσεις των τεσσάρων αριστούχων της Ρόδου (ηχητικό):