
Μπορεί για τον Νορβηγό ή τον Δανό τουρίστα να μην είναι πρόβλημα η αγορά εισιτηρίου για την Πάρο ή την Ρόδο, για τον μέσο ‘Ελληνα όμως είναι πολύ μεγάλο ζήτημα.
To Hirtshals είναι λιμάνι στη Βόρεια Δανία. Υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Νορβηγία και το λιμάνι του Κρίστιανσαντ. Η διαδρομή με το φέρρυ διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες. Μπορείτε να περιορίσετε τον χρόνο ακόμη και στις 3 ώρες και 15 λεπτά. Όσο για το εισιτήριο, αν αποφασίσετε να κάνετε μεταβείτε ακτοπλοϊκώς από τη μία χώρα στην άλλη το Σάββατο 28 Ιουνίου μαζί με τη/τον σύζυγο και τα δύο παιδιά ηλικίας 12 και 14 ετών, θα πληρώσετε 347 ευρώ συνολικά. Τα τέσσερα εισιτήρια θα σας κοστίσουν 277,6 ευρώ και το αυτοκίνητο 69,4 ευρώ. Το ταξίδι θα γίνει με το superspeed 1 της Colorline και τις τιμές μπορεί να τις βρείτε μέσω του ferryhopper.com.
Προφανώς είστε λίγοι αυτοί που θα σκεφτείτε να φτάσετε μέχρι το Hirtshals για να περάσετε τα θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών ακτοπλοϊκώς. Σίγουρα, είστε πολύ περισσότεροι αυτοί που θα κάνετε αναζήτηση στο εργαλείο εύρεσης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για την γραμμή Πειραιάς – Πάρος. Για να δούμε τι βγάζει: Με το πρωϊνό των 09:15 θα φτάσετε στον προορισμό σας σε 3 ώρες και 45 λεπτά. Δηλαδή σε περισσότερο χρόνο από αυτόν που διαρκεί το ταξίδι Δανίας – Όσλο. Πόσο θα σας κοστίσει το ταξίδι; Συνολικά 381 ευρώ καθώς στοιχίζουν 296 ευρώ τα τέσσερα εισιτήρια και 85 ευρώ το αυτοκίνητο. Με λίγα λόγια, είναι πιο ακριβό να πας στην Πάρο από τον Πειραιά παρά από το Hirtshals στο Κρίστιανσαντ.
Σε απόλυτο ποσό γίνεται η σύγκριση και στο ίδιο νόμισμα: σε ευρώ. Διότι αν ληφθεί υπόψη ποιο είναι το μέσο εισόδημα του Δανού ή του Νορβηγού συγκριτικά με το αντίστοιχο του Έλληνα, εκεί η ψαλίδα θα ανοίξει δραματικά.
Αφορμή της σύγκρισης οι πρόσφατες δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας στην ΕΡΤ. Αντιγράφουμε: “Χρειαζόμαστε να άρουμε όλα τα εμπόδια που υπάρχουν ακόμα. Ενδεχομένως υπάρχουν, σε ορισμένους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας που κρατάνε την παραγωγή χαμηλά και τις τιμές ψηλότερες. Πρόσφατα υπήρξε ένα -στα διάφορα sites που διάβασα- συγκρίσεις των εισιτηρίων στην ακτοπλοΐα. Βλέπετε ότι το εισιτήριο μεταξύ Κοπεγχάγης και Όσλο, που είναι περίπου απόσταση ίδια όσο είναι μεταξύ Πειραιά- Ρόδου, είναι υψηλότερο στην Ελλάδα.
Και μιλάμε για χώρες πολύ πολύ πλουσιότερες από την Ελλάδα. Άρα πρέπει να δούμε για ποιο λόγο το εισιτήριο των πλοίων στην Ελλάδα είναι υψηλότερο από ό,τι είναι στη Νορβηγία και στη Δανία, που είναι χώρες πολύ πιο ακριβές από την Ελλάδα. Αυτά είναι ακριβώς. Θα δούμε. Υπάρχουν εμπόδια εισόδου; Μπορούμε να αυξήσουμε τους παραγωγούς προϊόντων και υπηρεσιών;”
Δεν βρήκαμε τιμές για τα εισιτήρια Κοπεγχάγης – Όσλο όμως το απλό ταξίδι από τον Πειραιά στην Ρόδο το επόμενο Σαββατοκύριακο κοστίζει 525,5 ευρώ μαζί με το αυτοκίνητο και μάλιστα χωρίς καμπίνα κάτι που σίγουρα δεν βοηθάει για ένα ταξίδι διάρκειας 14,5 ωρών. Το πρόβλημα είναι σαφές: μπορεί για τον Νορβηγό ή τον Δανό τουρίστα να μην είναι πρόβλημα η αγορά εισιτηρίου για την Πάρο ή την Ρόδο. Δεν θα του κάνει καμία εντύπωση καθώς θα πληρώσει και λιγότερα από τη χώρα του. Για τον Έλληνα όμως που χρειάζεται ακριβώς έναν μέσο μισθό για να πάει και να έρθει στη Ρόδο (σ.σ αυτή τη στιγμή ο καθαρός μέσος μισθός στην Ελλάδα κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 1000 ευρώ) είναι πολύ μεγάλο ζήτημα.
Σε οικονομικούς όρους, η ζήτηση για τα ακτοπλοϊκά θα συντηρείται από τους τουρίστες -κάτι που σημαίνει ότι δεν θα δημιουργούνται οι συνθήκες για την πτώση των τιμών- και η δυνατότητα χρηματοδότησης των διακοπών στα νησιά για τους Έλληνες με χαμηλό ή μεσαίο εισόδημα, θα γίνεται ολοένα και μικρότερη.
ΠΗΓΗ:thetoc.gr