ΠαιδείαΡόδοςΤοπικές ειδήσεις
Trending

Κυριάκος Κυριακούλης στον topfm: «Άργησε πολύ η απόφαση για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια – Ό,τι δεν αξιολογείται, μαραζώνει και παρακμάζει… – Το σύστημα των Πανελληνίων πρέπει να αναβαθμιστεί χθες…» (ηχητικό)

Tου Στέλιου Σαρέσκου

Τα εκπαιδευτήρια «Ροδίων Παιδεία», ένα καινοτόμο και προοδευτικά αναπτυσσόμενο σχολείο, που λειτουργεί ως κέντρο παιδείας, πολιτισμού και αθλητισμού, το καμάρι της Ρόδου στο χώρο της εκπαίδευσης και το πρώτο ιδιωτικό σχολείο στο νησί, συμπλήρωσε φέτος 22 χρόνια ζωής.

Ο όμιλος περιλαμβάνει Παιδικό σταθμό, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό Σχολείο, με τους μαθητές και τις μαθήτριες, πέρα από το «Ροδίων Μάθησις» να μετέχουν σε ποικίλες κοινωνικές δράσεις σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, μεταξύ άλλων και μέσα από το «Ροδίων ‘Αθλησις» και το «Ροδίων Ωδείον». 

Σε  συνεργασία με το Λύκειο Columbia School των ΗΠΑ και υπό την αιγίδα των Αμερικανικών Παιδαγωγικών Ινστιτούτων, προσφέρει απολυτήριο Αμερικανικού Λυκείου, παράλληλα με το ελληνικό απολυτήριο! 

Ο Κυριάκος Κυριακούλης, γενικός διευθυντής και εκ των ιδρυτών του ομίλου «Ροδίων Παιδεία», καθηγητής Φυσικής, φιλοξενήθηκε στο στούντιο του topfm και στην εκπομπή «Ρόδος είναι και γυρίζει» και μίλησε στον Στέλιο Σαρέσκο για όλα τα επίκαιρα θέματα γύρω από την Παιδεία, την εκπαίδευση, τις Πανελλήνιες εξετάσεις, την αξιολόγηση, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, το διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης pisa, το Εθνικό Απολυτήριο αλλά και για την πορεία των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» που όχι μόνο παραμένει μεταξύ των κορυφαίων της χώρας αλλά εξελίσσεται χρόνο με τον χρόνο

«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

«Αυτό που, κατά την άποψη μου, μας ξεχωρίζει ως Όμιλο, πέρα από τις βαθμίδες εκπαίδευσης, είναι το αθλητικό κέντρο και ο αθλητικός σύλλογος, ίσως ο μεγαλύτερος στο Νότιο Αιγαίο, με περίπου εννέα αθλητικές αναγνωρίσεις, είναι το «Ροδίων Μάθησις», φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό της Ρόδου ενώ έχουμε και το «Ροδίων Ωδείον» το οποίο φέτος είχε πάρα πολλές όμορφες εκδηλώσεις και πολλούς μαθητές».

«Το κέντρο συμβουλευτικής «Ροδίων Ανάπλασις» παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής για γονείς, παιδιά, εφήβους, πάλι σε όλη τη Ρόδο, ένα κέντρο δημιουργικής απασχόλησης ενώ σήμερα (16/6) ξεκίνησε το Summer School με νέο ρεκόρ συμμετοχής. Ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες και παιχνίδια και απομακρύνει τα παιδιά από τον… καναπέ και ενδεχομένως τη ραθυμία».

Το «Ροδίων Παιδεία» στην πανδημία

«Ήταν μια μεγάλη επιτυχία του σχολείου μας. Εμείς ήμασταν έτοιμοι από καιρό γιατί ήδη αξιοποιούσαμε την τεχνολογία στην τάξη. Τα παιδιά βρισκόντουσαν ήδη σε ομάδες των τάξεών τους. Άρα, για εμάς δεν ήταν τίποτα δύσκολο να γυρίσουμε απλά ένα διακόπτη και το μάθημα, όπως γινόταν μέσα σε μια τάξη, να γίνει και εξ΄αποστάσεως. Αυτό έγινε, μπορώ να πω, την αμέσως επόμενη μέρα της ανακοίνωσης των περιοριστικών μέτρων. Και αυτό μας έκανε γνωστούς σε όλη την Ελλάδα, μπήκαμε πιο γρήγορα στην εξέλιξη της τεχνολογίας και σήμερα είμαστε ένα από τα 400 σχολεία στον κόσμο αναγνωρισμένο ως showcase school, δηλαδή σχολείο που μπορεί και εφαρμόζει την τεχνολογία σωστά στην εκπαιδευτική πράξη, γιατί αυτό είναι το ζητούμενο».

«Δεν είναι αυτοσκοπός η διάκριση»

«Είμαστε ένα από τα δύο σχολεία στην Ελλάδα που είμαστε Cambridge Partner School, οπότε η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο του Cambridge μας επιτρέπει να έχουμε προγράμματα και επιμόρφωση εκπαιδευτικών που μας δίνει την ευκαιρία τα παιδιά να είναι πολύ πιο κοντά στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας, για παράδειγμα, αλλά όχι μόνο, γιατί τα ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας απλώνονται και σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Και αυτό μας δίνει εμάς την ευκαιρία να έχουμε πρόσβαση σε καινοτόμες μεθόδους, μέσω αυτής της συνεργασίας. Δεν είναι αυτοσκοπός η διάκριση. Απλά έρχεται να επιβεβαιώσει την σταθερή ανοδική πορεία των εκπαιδευτήριών μας».

«Η αλληλεπίδραση μας κάνει όλους καλύτερους»

«Συνολικά ο Όμιλος αυτή τη στιγμή, σε ένα χρόνο μέσα, έχει 3000 εγγραφές. Άρα μιλάμε πραγματικά για έναν από τους μεγαλύτερους εκπαιδευτικούς Ομίλους που έχει ο τόπος μας. Νομίζω ότι επηρεάζουμε και τα εκπαιδευτικά πράγματα στον τόπο μας και συμβάλλουμε θετικά. Είμαστε ανοικτοί σε συνεργασίες με όλα τα σχολεία του νησιού και των Δωδεκανήσων. Έτσι μαθαίνουμε και διδάσκουμε ταυτόχρονα. Αυτή η αλληλεπίδραση μας κάνει όλους καλύτερους».

Πανελλήνιες: «Το σύστημα πρέπει να αναβαθμιστεί χθες… Οι εποχές έχουν «τρέξει» πολύ πιο μπροστά…» 

«Οι Πανελλήνιες είναι ένα σύστημα που δεν έχει ανανεωθεί. Μπορεί να αλλάζουν τεχνικοί όροι αλλά στην ουσία του είναι το ίδιο. Μπορεί άλλες φορές να είναι τέσσερα μαθήματα, άλλα χρόνια να είναι έξη μαθήματα. Η λογική είναι ίδια. Έχουμε συγκεκριμένη ύλη συγκεκριμένο τρόπο εξέτασης και πάνω σε αυτόν προετοιμάζεται  ένας μαθητής. Δεν είναι κακό να προετοιμάζεται ένας μαθητής σε δύσκολες συνθήκες. Απλά μπορεί να καταλήξει να είναι μονομερής αυτή η εκπαίδευση και εκεί είναι που αποδυναμώνεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα. Ένα σύστημα που έχει από πολύ νωρίς ένα προσανατολισμό στις πανελλήνιες εξετάσεις μπορεί να χάσει άλλα στοιχεία της συνολικότερης εκπαίδευσης».

«Η αναβάθμιση του συστήματος έπρεπε να έχει γίνει χθες… Γιατί αυτή τη στιγμή οι εποχές έχουν τρέξει. Οι ευκαιρίες που έχουν τα παιδιά για εξέλιξη είναι πλέον τεράστιες. Και οι πανελλήνιές εξετάσεις δεν αποτελούν το μοναδικό πέρασμα. Δεν είναι η μοναδική πόρτα. Οι πόρτες είναι πάρα πολλές και μπορεί κάποιος να επιλέξει την πορεία που θα πάρει να την τροποποιήσει να την ανατρέψει ή να την εμπλουτίσει. Στο δικό μας το σχολείο τα πράγματα είναι λίγο πιο απλοποιημένα διότι η προετοιμασία ξεκινάει από πολύ νωρίς».

Εθνικό Απολυτήριο: «Είναι προς τη θετική κατεύθυνση αλλά όλα θα φανούν στην πράξη…» 

«Ακροθιγώς βλέποντας κάποια επιμέρους στοιχεία αυτής της προσέγγισης θα πως ότι είναι προς τη θετική κατεύθυνση. Ξέρετε όμως την πράξη θα αποτυπωθούν όλα. Κατά πόσο αυτό θα γίνει εφικτό να υλοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό κόσμο. Και  επίσης δεν αρκεί μια αλλαγή σε μία φάση μόνο, ή σε μία βαθμίδα. Η αλλαγή γίνεται συνολικότερα. Δηλαδή δεν μπορώ να αντιληφθώ τι σημαίνει, ένα παιδί να μπει στο πανεπιστήμιο όταν στη συνέχεια στο πανεπιστήμιο δεν έχει την υποστήριξη, τη φροντίδα ώστε αν κάτι δεν πάει καλά, το ίδιο το πανεπιστήμιο να έχει εκείνους τους μηχανισμούς για να στηρίξει τις επιλογές του ή την εξέλιξή του…».

«Εάν δούμε συγκρίσεις ξένων πανεπιστήμιων με τα ελληνικά πανεπιστήμια, πολλές φορές θα απογοητευτούμε… Υπάρχουν τμήματα στην Ελλάδα που ξεχωρίζουν αλλά η συνολικότερη εικόνα δείχνει ότι αν ο φοιτητής μείνει λίγο πίσω, δεν υπάρχει μηχανισμός για να τον στηρίξει».

Τεχνολογία: «Έρχεται για να σαρώσει τα πάντα! Θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο της εκπαίδευσης»

«Η τεχνολογία θα αλλάξει τελείως το πως δομείται πλέον η εκπαίδευση. Έρχεται να τα σαρώσει όλα μετά από εκατοντάδες χρόνια.  Θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύεται κάποιος. Προφανώς πρέπει να αλλάξουν τα σχολεία. Θα αλλάξει και ο ρόλος των εκπαιδευτικών και πλέον οι δυνατότητες που θα έχει ένας μαθητής μέσα σε μια τάξη θα είναι πολλαπλάσιες από αυτές που μπορούμε να ονειρευτούμε… Τι κάνουμε εμείς στο «Ροδίων Παιδεία»; Το one-to-one device and learning με τους μαθητές να έρχονται με υπολογιστές στην τάξη, έχοντας μέσα τα ηλεκτρονικά τους τετράδια, γράφουν με τον ηλεκτρονικό τους στυλό, ο καθηγητής γράφει στο ίδιο σημειωματάριο και ένας μαθητής μπορεί να έχει κάθε διδασκαλία για όλα τα μαθήματα για όλες τις διδακτικές ώρες στον υπολογιστή του…  Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Microsoft μας επέλεξε για αυτή την δυνατότητα, να την μεταφέρουμε και σε άλλα καλά σχολεία του κόσμου».

Αξιολόγηση: «Ο, τι δεν αξιολογείται, μαραζώνει και παρακμάζει…»

«Ένα πράγμα για να μπορέσει να βελτιωθεί θα πρέπει να μετρηθεί και θα πρέπει να αξιολογηθεί. Τώρα δεν υπάρχει αξιολόγηση με την έννοια ενός οργανωμένου συστήματος μια αξιολόγηση μέσα σ ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που να περιλαμβάνει πάρα πολλούς δείκτες από το κλίμα μέχρι τις διδακτικές διαδικασίες, ένα οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης. Ο, τι δεν αξιολογείται μαραζώνει και παρακμάζει. Αν αξιολογηθεί υπάρχει περίπτωση να βελτιωθεί. Δεν πρέπει να τρομάζει η αξιολόγηση. Δεν είναι τιμωρητική διαδικασία. Να προσθέσω εδώ ότι, χρηματοδότηση χωρίς αξιολόγηση είναι σπατάλη, σχεδιασμός χωρίς χρηματοδότηση είναι ευχές… Οπότε είμαστε μεταξύ των ευχών και της σπατάλης…».

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: «Άργησε πολύ η απόφαση για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Θα λειτουργήσουν και ως πιλότος για τα δημόσια» 

«Καθυστέρησε πολύ η απόφαση για ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Δεν μπορεί να είμαστε η τελευταία χώρα η οποία επιτρέπει την δημιουργία ή ίδρυση και τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων. Ειδικά σε μια χώρα όπως η δική μας που έχει μεγάλη διαρροή μαθητών στις γύρω χώρες με αποτέλεσμα να χάνουμε και έμψυχο δυναμικό και τεράστιους πόρους. Και μόνο αυτός ο λόγος αρκούσε για να είχαν παρθεί αποφάσεις νωρίτερα».

«Τα πανεπιστήμια, με όρους αυστηρής λειτουργίας, θα δώσουν την ευκαιρία της συνεργασίας με τις ιδιωτικές εταιρείες, ένα από τα σημαντικά κριτήρια, όπως λέει και ο ΟΟΣΑ, της αύξησης του πλούτου μιας χώρας. Στις αξιολογήσεις του Οργανισμού είμαστε η μοναδική χώρα στην αρχή του άξονα ενός διαγράμματος που αφορά στην παραγωγή παγκόσμιων ευρεσιτεχνιών και στη συνεργασία με ξένα πανεπιστήμια. Άλλες χώρες βρίσκονται πολύ πιο πάνω, άρα πολύ πιο μπροστά από εμάς. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν και ως πιλότος και για τα δημόσια πανεπιστήμια».

Φροντιστήρια: «Αν αλλάξει η εκπαίδευση θα μειωθεί και η ανάγκη για φροντιστήρια…»

«Το φαινόμενο των φροντιστηρίων, από τη μια μεριά, καλύπτει την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος από την άλλη δημιουργεί ένα αποπροσανατολισμό στο τι σημαίνει η εκπαίδευση. Εάν αλλάξουν τα δεδομένα στην εκπαίδευση θα μειωθεί και η ανάγκη αυτών των φροντιστηρίων».

Πρόγραμμα Pisa: «Να απαντήσουμε, ως χώρα αν το χρειαζόμαστε… Να σκεφθούμε μόνο το πόσες χώρες συμμετέχουν προκειμένου να χαράξουν εκπαιδευτική πολιτική» 

«Το πρόγραμμα έδινε χαμηλά αποτελέσματα στη χώρα μας από την πρώτη χρονιά της καθιέρωσής του, το 2000. Μάλιστα, αυτά των τελευταίων ετών, είναι ακόμα χειρότερα απ΄ότι πριν από 15 ή 20 χρόνια. Για να καταλάβουν οι ακροατές, το πρόγραμμα είναι μια διεθνής αξιολόγηση, με τη συμμετοχή δεκάδων χωρών απ όλο τον κόσμο. Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί βλέπουν ότι, πάνω σε κάποια κριτήρια, δίνεται η δυνατότητα σε μια χώρα να δει το οικονομικό της μέλλον της χώρας. Τα κριτήρια είναι τρία. Κατανόηση γλώσσας, μαθηματικές σκέψεις μαθηματικές σκέψεις και φυσικά φαινόμενα.  Σε θέματα κριτικής σκέψης και δημιουργικής ικανότητας είμαστε πολύ πίσω…».

«Κάθε αξιολόγηση είναι μια ακτινογραφία. Πράγματι πρέπει να απαντήσουμε, ως χώρα, αν πράγματι το χρειαζόμαστε το πρόγραμμα  Εμένα η άποψή μου είναι ότι το χρειαζόμαστε Τόσα κράτη που συμμετέχουν, το κάνουν γιατί θέλουν τα πορίσματα αυτής της αξιολόγησης, ώστε να χαράξουν εκπαιδευτική πολιτική. Στη Γερμανία, πριν λίγα χρόνια, τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης, έδειξαν ότι η χώρα βρίσκεται σε μέσο επίπεδο, ο υπουργός παραιτήθηκε και έγιναν πολλές τροποποιήσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να βελτιωθούν τα πράγματα».

Ακούστε τις δηλώσεις του Κυριάκου Κυριακούλη (ηχητικό):

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button