ΡόδοςΤουρισμός

Σε πάνω από 500 εκατ. ευρώ η αξία της πολυτελούς ροδιακής ξενοδοχειακής αγοράς | Πως διαμορφώνονται οι τιμές στα 5άστερα ξενοδοχεία στην αιχμή της σεζόν | Οι κορυφαίοι “παίχτες”

Σε περίπου 527 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται η εκτιμώμενη συνολική αξία της αγοράς των πολυτελών ξενοδοχείων στη Ρόδο, με βάση τις τιμές, τη διαθεσιμότητα, την πληρότητας και τον αριθμό των δωματίων, αποτελώντας έναν από τους πιο σημαντικούς κόμβους πολυτελούς τουρισμού στα ελληνικά νησιά, σύμφωνα με το Market Monitor της Hotel Insider Report της PanAdvert.

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, η Ρόδος εξελίσσεται σε κόμβο ταξιδιών υψηλής ποιότητας, με την πεντάστερη ξενοδοχειακή “σκηνή” του νησιού να συνεχίζει να ακμάζει.

Τα ξενοδοχεία αρχίζουν να ανοίγουν σταδιακά στα μέσα έως τα τέλη Απριλίου, με χαμηλές τιμές και μεγάλη διαθεσιμότητα, ενώ καθώς φτάνουμε στις αρχές Μαΐου, τόσο οι τιμές, όσο και η ζήτηση αρχίζουν να αυξάνονται.

Από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο, η αγορά “θερμαίνεται” σημαντικά, με τις τιμές να κορυφώνονται στις αρχές Ιουλίου και ξανά στις αρχές Αυγούστου, με τη μέση τιμή να υπερβαίνει τα 400 ευρώ. Τη συγκεκριμένη περίοδο η πληρότητα είναι στο μέγιστο και η διαθεσιμότητα μειωμένη, ειδικά για τα μεγαλύτερα και πιο αναγνωρισμένα θέρετρα του νησιού.

Ο Σεπτέμβριος συνεχίζει να παρουσιάζει σταθερή απόδοση, ιδιαίτερα κατά το πρώτο εξάμηνο, με τις τιμές να παραμένουν ισχυρές και τη διαθεσιμότητα να παραμένει περιορισμένη. Ωστόσο, από τα τέλη Σεπτεμβρίου και μετά, η αγορά παρουσιάζει σαφή πτώση, όπως, επίσης, οι τιμές και ο όγκος των κρατήσεων. Από τα μέσα έως τα τέλη Οκτωβρίου, η διαθεσιμότητα των ξενοδοχείων μειώνεται απότομα, καθώς πολλά καταλύματα αρχίζουν να κλείνουν για τον χειμώνα.

Αυτά τα ξενοδοχεία γεμίζουν πρώτα

Δεν παρουσιάζουν όλα τα πεντάστερα ξενοδοχεία στη Ρόδο τις ίδιες επιδόσεις όσον αφορά τις κρατήσεις. Σύμφωνα με τον δείκτη “Room Selling Power”, που αντικατοπτρίζει τον βαθμό στον οποίο ένα ξενοδοχείο μετατρέπει την αναγνωρισιμότητα σε πραγματική ζήτηση με βάση τη δημοτικότητα, τη δύναμη του εμπορικού του σήματος, τη φήμη, τις κριτικές, τη σχέση ποιότητας-τιμής και τον αριθμό δωματίων που διαθέτει στην αγορά, τα ξενοδοχεία που πρώτα είναι “sold out” είναι τα ακόλουθα: Melenos Art Boutique Hotel (100%), Casa Cook Rhodes (Adults Only) (77%), Kokkini Porta Rossa (70%), 10GR Boutique Hotel & Wine Bar (65%), Lindos Blu Luxury Hotel (Adults Only) (52%), Bellevue On The Beach Suites (52%), Mitsis Selection Alila (51%), Nama Retreat (42%), Atrium Prestige Thalasso Spa Resort & Villas (41%), Port Royal Villas and Spa (Adults Only) (39%), Boutique 5 Hotel & Spa (Adults Only) (38%), Gennadi Grand Resort (38%), Olympic Palace Hotel (37%), Atrium Platinum Resort & Spa (37%) και Atlantica Imperial Resort – Adults Only (37%).

Αυτά είναι τα κορυφαία -από πλευράς εσόδων- 5άστερα

Το Amada Colossos Resort και το Princess Andriana Resort & Spa συγκεντρώνουν το 5% των συνολικών εσόδων της αγοράς. Από κοντά ακολουθούν το Lindos Imperial Resort & Spa και το Mayia Exclusive Resort & Spa, και τα δύο με 4%. Αυτά τα τέσσερα κορυφαία ξενοδοχεία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 18% του συνόλου των εσόδων της ροδιακής αγοράς 5άστερων ξενοδοχείων.

Μια μεγάλη ομάδα ξενοδοχείων συγκεντρώνει μεταξύ 2-3% των εσόδων το καθένα. Αυτή περιλαμβάνει ονόματα όπως τα Akti Imperial Deluxe, The Ixian Grand & All Suites, Mitsis Faliraki, Atlantica Dreams Resort και Eden Roc Resort.

Έτσι διαμορφώνονται οι αναζητήσεις

Οι αναζητήσεις ξεκινούν περίπου στις 23.000 τον Απρίλιο, και αυξάνονται ραγδαία, ξεπερνώντας τις 30.000 μέχρι τον Ιούνιο, ενώ κορυφώνονται σχεδόν στις 33.000 τον Ιούλιο. Αυτό αντικατοπτρίζει τη συμπεριφορά προγραμματισμού στις αρχές του καλοκαιριού και το μέγιστο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου.

Το ενδιαφέρον μειώνεται σταδιακά μέχρι τον Σεπτέμβριο (εξακολουθεί να είναι ισχυρό στις ~28.000), πριν πέσει απότομα στις 22.000 περίπου τον Οκτώβριο.

Η δραστηριότητα αναζήτησης μειώνεται περαιτέρω, φτάνοντας στο χαμηλότερο σημείο της τον Δεκέμβριο -κάτω από 15.000 αναζητήσεις. Ενώ από τις αρχές του έτους η ζήτηση αρχίζει να ανακάμπτει. Ειδικότερα, τον Ιανουάριο παρατηρείται ανάκαμψη στις ~17.000, με κάποια διακύμανση τον Φεβρουάριο και μικρή αύξηση ξανά τον Μάρτιο, γεγονός που υποδηλώνει πρώιμο ενδιαφέρον για το επερχόμενο καλοκαίρι.

ΠΗΓΗ:money-tourism.gr

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button