ΔωδεκάνησαΕπικαιρότητα
Trending

Σταύρος Παπαδόπουλος, εκπαιδευτικός-ιστορικός στον topfm: “Ρόδιοι ευεργέτες μαζί με εκπαιδευτικούς και κλήρο κράτησαν ψηλά το φρόνημα των Δωδεκανησίων” – Αφιέρωμα «77 χρόνια Ελεύθερα Δωδεκάνησα» (ηχητικό)

Της Ρένας Βενιανάκης

«Η ιστορία ενός τόπου και ενός λάου είναι άρρηκτα δεμένες με την γλώσσα και την εκπαίδευση του» ακούμε συχνά να λένε διανοούμενοι και ιστορικοί και αυτή είναι μια πραγματικότητα. Αυτό υλοποιήθηκε τα δύσκολα χρόνια της Ιταλοκρατίας στη Δωδεκάνησο μια από τις κατοχές των νησιά μας και γι ‘αυτό όταν ήρθε η ώρα της ενσωμάτωσης οι Έλληνες της Δωδεκανήσου
μιλούσαν καλύτερα τα ελληνικά από αυτούς της υπόλοιπης χώρας.

Ο εκπαιδευτικός-συγγραφέας Σταύρος Παπαδόπουλος μίλησε σήμερα στον topfm και τη Ρένα Βενιανάκη στο αφιέρωμα «77 χρόνια  Ελεύθερα Δωδεκάνησα» για το ελληνικό φρόνημα των Δωδεκανησίων στα δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς που οφείλεται σε ένα μεγάλο μέρος στη  εκπαίδευση. Στους Ρόδιους ευεργέτες που έφτιαξαν και συντήρησαν τα σχολεία και μετά στους εκπαιδευτικούς και
στο κλήρο που πήραν πάνω τους την εκπαίδευση των νεαρών Δωδεκανήσιων.
Ο Σταύρος Παπαδόπουλος, από τους καλύτερους γνώστες της εκπαίδευσης στη Δωδεκάνησο, διαχρονικά, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Αύριο, 7 Μαρτίου, είναι μια πολύ μεγάλη μέρα. Είναι μια μεγάλη μέρα για τον ελληνισμό. Ας αναλογιστούμε πόσοι από τους συνέλληνες γνωρίζουν ότι το σύγχρονο ελληνικό κράτος απέκτησε τη μορφή που όλοι βιώνουμε και ζούμε την 7η Μαρτίου του 1948. Αυτά είναι τα σύνορα της πατρίδας μας και ολοκληρώθηκαν με την ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου. Είναι η περιοχή που για περισσότερους από έξι αιώνες βίωσε μεγάλες περιόδους κατάληψης, κυριαρχίας, κατακτητών με πολλές μορφές και παρουσίαζε διαχρονικά ένα δυνατό και έντονο αίσθημα αντίστασης. Αντίστασης σε όλες τις φάσεις του εξελληνισμού που όλοι αυτοί οι κατακτητές με πολλή συνέπεια και συνέχεια επιχείρησαν, έβρισκαν αυτό που είπατε πριν, το φρόνημα, την ελληνική ταυτότητα, την ελληνική συνείδηση που είναι χαραγμένη στο DNA. Αν δούμε το διπλωματικό πόκερ και αν γνωρίσουμε ευρύτερα το τι παίχτηκε για να καταλήξουμε να γίνουν τα Δωδεκάνησα ελληνικά, πραγματικά θα μείνουμε άναυδοι».
Για την εκπαίδευση και το ρόλο που έπαιξε στο να παραμείνουν ελληνικά τα Δωδεκάνησα ο κ. Σταύρος Παπαδόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Θα έλεγα ότι έπαιξε κομβικό και πρωταγωνιστικό ρόλο γιατί οι Ιταλοί ερχόμενοι το 1912 είχαν ένα στόχο. Ο στόχος ήταν η μονιμότητα της παρουσίας των στη
Δωδεκάνησο. Γι’ αυτό για να επιτευχθεί έπρεπε να χαραχτούν πολιτικές.
Άσκησαν λοιπόν μια πολύ συνειδητή και πολύ συνεπή πολιτική που έχει ένα τίτλο, τον εξιταλισμό. Εκεί λοιπόν ήρθαν οι Έλληνες οι Δωδεκανήσιοι  εκπαιδευτικοί με τους φορείς τους, με τις σχολικές εφορίες με το τεράστιο ρεύμα ευεργετών που προσέφερε τεράστιο ποσό χρημάτων για το
κτίσιμο σχολειών».

Ακούστε τον κ. Παπαδόπουλο:

Σχετικές Ειδήσεις

Back to top button